• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
4

۲۴۰ روستای استان زنجان با بحران آب مواجه‌ هستند

  • کد خبر : 18855
  • 21 مرداد 1393 - 18:27
۲۴۰ روستای استان زنجان با بحران آب مواجه‌ هستند

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفار استان زنجان گفت: در حالعلی سهرابی  افزود: اکثر این روستاها حداکثر روزانه یک ساعت از آب‌شرب سالم و بهداشتی در شبکه‌های آب‌رسانی برخوردارند.به گزارش نبض سحر،علی سهرابی  افزود: اکثر این روستاها حداکثر روزانه یک ساعت از آب‌شرب سالم و بهداشتی در شبکه‌های آب‌رسانی برخوردارند. وی ادامه داد: در حال […]

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفار استان زنجان گفت: در حالعلی سهرابی  افزود: اکثر این روستاها حداکثر روزانه یک ساعت از آب‌شرب سالم و بهداشتی در شبکه‌های آب‌رسانی برخوردارند.به گزارش نبض سحر،علی سهرابی  افزود: اکثر این روستاها حداکثر روزانه یک ساعت از آب‌شرب سالم و بهداشتی در شبکه‌های آب‌رسانی برخوردارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به طور میانگین برای هر نفر ۲۵۰ لیتر آب تولید می‌کنیم که این آب علاوه بر شرب و پخت و پز، برای سایر مصارف کشاورزی، آبیاری باغچه‌ها، شرب دام، ظرف‌شویی و … استفاده می‌شود.

سهرابی با بیان اینکه برای جلوگیری از هدررفت آب، شرکت آبفار با مشکل اساسی وجود انشعابات غیرمجاز مواجه است، افزود: عدم حمایت و همکاری مراجع ذی‌صلاح برای برخورد و جمع‌آوری این انشعابات باعث اخلال در آب‌رسانی و همچنین وارد شدن خسارات جبران‌ناپذیر به شبکه‌های آب‌رسانی می‌شود.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفار استان زنجان، گفت: مشکل دیگر آبفای روستایی قیمت آب و تعرفه مربوطه است که یکی از تأثیرگزارترین موارد بر میزان مصرف آب، اقتصاد آب است، زیرا با توجه به اینکه تعرفه‌های موجود برای مصرف مشترکین خیلی پایین است، لذا هیچ‌گونه بازدارندگی وجود ندارد.

سهرابی افزود:در حال حاضر قیمت تمام شده هر مترمکعب آب بالغ بر ۹۰۰ تومان است که از مشترکین روستایی حدود ۱۲۰ تومان دریافت می‌شود، پس با این تعرفه‌ها نمی‌توان از مردم انتظار کنترل مصرف و صرفه‌جویی داشت.
وی  افزود: شرکت آبفار از جمله شرکت‌های زیان‌ده است، چرا که تعرفه‌های موجود خیلی پایین‌تر از قیمت تمام شده آب توزیعی است که انتظار می‌رود تا دولت مابه‌التفاوت قیمت‌ها را به صورت کمک به زیان جبران کند.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفار استان زنجان  با اشاره به اینکه شرکت آبفار استان برای مقابله با بحران کم‌آبی برنامه جامع و کاملی به صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دارد، یادآور شد: در زمینه تأمین و توزیع آب آشامیدنی حفر چاه، اجاره چاه، بازسازی تأسیسات و توسعه شبکه‌های آب‌رسانی از اولویت‌های کاری در این زمان است.

سهرابی افزود: با تأمین به موقع و کامل اعتبارات مورد نیاز مشکلات به صورت جامع و ریشه‌ای حل و فصل خواهد شد.

مبنع:مهر

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=18855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.