• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3

سقوط از آسانسور جان دختر جوان زنجانی را گرفت

  • کد خبر : 18252
  • 05 مرداد 1393 - 15:45
سقوط از آسانسور جان دختر جوان زنجانی را گرفت

سقوط از آسانسور در زنجان جان یک دختر جوان را گرفت.شب گذشته دختر جوانی در زنجان به دلیل سقوط از آسانسور جان خود را از دست داد. * پلمپ آسانسور واحدهای مسکونی رضوان زنجان داود کارگرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن ابراز تاسف از حادثه به وجود آمده در واحدهای مسکونی […]

سقوط از آسانسور در زنجان جان یک دختر جوان را گرفت.شب گذشته دختر جوانی در زنجان به دلیل سقوط از آسانسور جان خود را از دست داد.

* پلمپ آسانسور واحدهای مسکونی رضوان زنجان

داود کارگرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن ابراز تاسف از حادثه به وجود آمده در واحدهای مسکونی رضوان اظهار کرد: کارشناسان استاندارد به محل رفته و آسانسور مذکور پلمب شده است.

وی خاطر نشان کرد: هنوز علت سقوط این آسانسور مشخص نبوده و حادثه در دست بررسی است.

مدیر کل استاندارد استان زنجان با اشاره به نحوه اخذ استاندارد در بحث آسانسورها اضافه کرد: قبل از نصب آسانسور اداره کل استاندار نسبت به استاندارد بودن و یا نبودن آسانسور نظارت نمی‌کند، بلکه پس از نصب با مراجعه مالک و با بررسی کارشناسان استاندارد، نسبت به صدور استاندارد اقدام می‌شود.

این مسئول با تاکید دوباره بر اینکه هنوز علت حادثه مشخص نیست، تصریح کرد: اطلاعات تکمیلی در خصوص علت حادثه در زمان مقتضی اعلام خواهد شد.
محمدرضا رستم‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به بیان مطالبی در زمینه نحوه مراحل صدور گواهی استاندارد و کیفیت در بحث آسانسورها پرداخت.

وی خاطر نشان کرد: مسئولیت اداره استاندارد، زمانی آغاز می‌شود که شرکت بازرسی از آسانسور نصب شده بازرسی کرده و تاییدیه آن صادر شده باشد.

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد استان زنجان تصریح کرد: در پروژه رضوان نیز کارفرما یا نصاب برای دریافت گواهی ایمنی کیفیت مراجعه نکرده‌اند، یعنی هیچ بازرسی بر نحوه درست یا غلط نصب شدن، آسانسور مذکور نظارتی نکرده است.

این مسئول با اشاره به نحوه صدور گواهی کیفیت برای آسانسورهای نصب شده، خاطر نشان کرد: در زمان نصب آسانسور، نصاب یا کارفرما موظف هستند با مراجعه به سامانه آسانسور اعلام کنند که آمادگی برای بازرسی از آسانسور نصب شده را دارند که در این صورت نیز اداره کل استاندارد بازرسی از آسانسور نصب شده را به شرکت‌هایی که تایید شده سازمان استاندارد ایران هستند، ارجاع می‌دهد.

رستمخانی با بیان اینکه پس از ارجاع موضوع به شرکت بازرسی با هماهنگی نصاب یا کارفرما بازرسی لازم را انجام و پس از بازرسی بر اساس معیارها شرکت بازرسی موظف است، کتبا نواقص را به کارفرما یا نصاب اعلام کند و اگر نقص نداشته باشد به استاندارد اعلام می‌شود تا نسبت به صدور گواهی استاندارد اقدام شود.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی هم که آسانسور نصب شده این موضوع باید کتبا توسط شرکت بازرسی اعلام شود تا نسبت به رفع نواقص اقدام شود.

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد استان زنجان ادامه داد: روند بازرسی از آسانسورهایی که مشکل و یا نقص فنی دارند، به همین منوال ادامه پیدا می‌کند، تا زمانی که مشکل برطرف شود و در نهایت، پس از رفع مشکل گواهی ایمنی کیفیت صادر می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: پس از رفع نواقص و صدور گواهی ایمنی کیفیت موضوع از سوی استاندارد به شهرداری اعلام می‌شود تا پایان کار صادر شود.

رستمخانی ادامه داد: در پروژه مسکن مهر رضوان نیز اصلا گواهی ایمنی کیفیت برای آسانسور سقوط صادر نشده است.

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد استان زنجان تصریح کرد: آسانسور پلمب شده که در خبرهای پیشین منتشر شده است، نیز مربوط به پروژه رضوان نبوده و مربوط به یک مجتمع آبی در زنجان است، که در این پروژه نیز با بررسی‌های به عمل آمده آسانسور مذکور گواهی ایمنی کیفیت داشته است ولی چون در یک سال گذشته قرار داد تعمیر نگهداری درست انجام نشده مشکل ایجاد کرده در نهایت و پلمب شده است.
منبع:فارس

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=18252

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.