• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
4

آیینه شکسته فرزندان آسمان/ فرزندان بهزیستی با دلی سرشار از عاطفه

  • کد خبر : 17629
  • 24 تیر 1393 - 11:36
آیینه شکسته فرزندان آسمان/ فرزندان بهزیستی با دلی سرشار از عاطفه

فرزندان بهزیستی اگرچه آیینه آرزوهایشان شکسته است اما با دلی سرشار از عاطفه و مهربانی امید بخش بسیاری از فرزندان این مرز و بوم هستند. کودکان بهزیستی که به دلایل مختلف در بخش های مختلف بهزیستی نگهداری می شوند به عنوان یتمیمان واقعی جامعه محسوب می شوند. برخی از کودکان بهزیستی حتی نام و نشانی […]

فرزندان بهزیستی اگرچه آیینه آرزوهایشان شکسته است اما با دلی سرشار از عاطفه و مهربانی امید بخش بسیاری از فرزندان این مرز و بوم هستند.

کودکان بهزیستی که به دلایل مختلف در بخش های مختلف بهزیستی نگهداری می شوند به عنوان یتمیمان واقعی جامعه محسوب می شوند.

برخی از کودکان بهزیستی حتی نام و نشانی از خانواده خود ندارند و از هر طرف مظلوم واقع شده اند، بی نامانی که در عین بی نامی خوشنام بوده و و پس از رسیدن به جایگاه اجتماعی وارد جامعه می شوند تا بتوانند تنها و بی کس به زندگی خود ادامه دهند، درد دل این افراد اشک در چشم هر انسان شریفی را جاری می کند، تصورات جامعه در خصوص فرزندان بهزیستی مسئله ای است که همواره این افراد را آزار می دهد اما مشکلات این کودکان بزرگ شده بهزیستی به اینجا ختم نمی شود.

کودکان بهزیستی

برخی از کودکان بهزیستی نیز در همان کودکی و بدون اینکه بدانند به خانواده های برای سرپرستی واگذار می شوند که پدر و مادر خود را سرپرستان خود می دانند و شاید سال ها با این خیال خوش زندگی کنند و آدم مریضی پیدا نشود که این زندگی را به کام آنان تلخ کند، معمولا برخی افراد طاقت خوشبختی کودکان بهزیستی را ندارند و در نهایت بهزیستی بودن آنها را به رخشان می کشند.

برخی از کودکان نیز از خانواده خود اطلاع دارند اما به دلیل مشکلات فراوانی که خانواده های خود دارند، تحت سرپرستی خانواده های دیگری قرار می گیرند.

برخی کودکان به علت نداشتن سرپرست مناسب قربانی بی‌ مهری ‌ها و ذهنیت‌ های غلط جامعه نسبت به خود می‌ شوند، به طوری ‌که در مسائل مهم و کلیدی زندگی مانند ازدواج و تشکیل زندگی دچار مشکلات اساسی می‌شوند که این موضوع در خصوص دختران بیشتر صدق می کند.

نگاه ترحم آمیز به این نوع کودکان بدون توجه به مشکلات آنان نیز نمی تواند کاری از پیش ببرد، کودکان بهزیستی نیازمند حل مشکلات هستند نه گریه و ترحمی که ما برای آنان خرج می کنیم.

فرزندان بهزیستی زمانی که به سن ۱۸ سالگی برسند، به تشخیص مددکاران اگر توانایی زندگی مستقل را داشته باشند از مراکز نگهداری ترخیص و از طریق سازمان بهزیستی مورد حمایت برای تحصیل و اشتغال قرار می ‌گیرند.

هیچ جوانی تا زمانی که به آمادگی کامل برای استقلال نرسد ترخیص نخواهد شد،از آنجایی که شرایط مستقل شدن برای دختران دشوارتر است،دختران بالای ۱۸ سالی که فاقد خانواده و اقوام باشند تا پایان تحصیلات و تا ۶ ماه پس از استقلال اقتصادی در مراکز بهزیستی نگهداری می‌ شوند.

*کودکان بهزیستی یتیمان واقعی جامعه هستند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در حاشیه ضیافت مهر شیرخوارگاه «ثمن تاب» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کودکان بهزیستی یتیمان واقعی جامعه هستند.

وی افزود: خیرین می ‌توانند با حضور در مراکز بهزیستی خدمات بیشتری را به فرزندان بهزیستی ارائه کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان

این مسئول با اشاره به اینکه قوانین متعددی برای واگذاری کودکان به خانواده‌ ها وجود دارد، افزود: خوشبختانه از سخت‌ گیری ‌های قانونی در این زمینه کاسته شده و افراد علاقه‌ مند واجد شرایط می‌توانند کودکان این مراکز را به فرزند خواندگی قبول کنند.

مکاریان با اشاره به اینکه افراد می ‌توانند به دو روش فرزند خواندگی و امیر موقت سرپرستی کودکان را برعهده بگیرند، ادامه داد: واگذاری حضانت به خانواده‌ ها از طریق قوه قضائیه انجام‌ می‌ گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال جاری تسهیلات ویژه ‌ای برای واگذاری کودکان در نظر گرفته شده است، گفت: قانون واگذاری کودکان بهزیستی در قوانین جدید تسهیل یافته است.

وی از امکان حضانت فرزندان توسط زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: افراد دارای فرزند و یا دارای فرزند خوانده دیگر و افراد خارج از کشور از طریق وزارت کشور می ‌توانند حضانت کودکان را به عنوان فرزند خوانده بر عهده بگیرند.

مکاریان با اشاره به فعالیت پنج مرکز در استان زنجان برای نگهداری از کودکان بی ‌سرپرست و بد سرپرست یادآور شد: در زمینه کیفی سازی اقدامات لازم انجام می شود.

منبع:موج رسا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=17629

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.