• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1

صاحبان قلم سرمایه جامعه محسوب می شوند/ مشکل آمریکا با ایران داشتن برنامه هسته‌ای نیست

  • کد خبر : 17242
  • 14 تیر 1393 - 0:12

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: صاحبان قلم سرمایه جامعه محسوب می شوند و نقش اساسی و تاثیرگذاری در ایجاد وحدت و وحدت افزایی در جامعه داشته باشند. به گزارش نبض سحر به نقل از مهر، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه وظیفه صاحبان […]

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: صاحبان قلم سرمایه جامعه محسوب می شوند و نقش اساسی و تاثیرگذاری در ایجاد وحدت و وحدت افزایی در جامعه داشته باشند.

به گزارش نبض سحر به نقل از مهر، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه وظیفه صاحبان قلم بالا بردن  سطح دانش و  آگاهی مردم  جامعه در راستای وحدت آفرینی و هم افزایی است، افزود: قلم مهمترین مولفه در انتقال دانش بشری از ابتدا تا به امروز بوده و موهبتی است که از سوی خدای متعال به جامعه بشری عطا شده  است.

وی ادامه داد: جایگاه قلم آن قدر والاست که خدای متعال در کتاب آسمانی خود به آن سوگند یاد کرده است.

حجت الاسلام خاتمی با تاکید بر اینکه وظیفه صاحبان قلم سنگین و مهم است، افزود: صاحبان قلم باید برای افزایش آگاهی مردم و روشنگری در زمینه ابعاد تاریک جامعه، ایجاد وحدت، روحیه هم‌افزایی، استقامت و ایثار گام بردارند.

نماینده  ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه قلم باید برای تقویت روحیه ایثار و مقاومت به کار گیری شود و نه ایجاد تفرقه و نفاق در جامعه، افزود: قلمی که در خدمت اشاعه ارزش‌ها باشد، موجب ادامه روند حیات سیاسی و معنوی جامعه می‌شود.

حجت الاسلام خاتمی افزود: اگر قلم در مسیر وحدت حرکت کند موجب تقویت حیات اجتماعی و  معنوی جامعه می شود و در غیر صورت زمینه تضعیف اعتقاد مردم و باعث تفرقه در سطح جامعه می شود.

وی افزود: قلمی که برای ایجاد تفرقه در جامعه تلاش کند قلم ضد ارزش‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به حادثه ۱۴ تیر ماه سال  ۱۳۵۹ به دشمنی و مانع تراشی آمریکا علیه پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی را یادآور شد و افزود : در این  روز آمریکا دارایی های ایران در آمریکا را  مسدود کرد و این زمانی بود که هنوز مساله انرژی هسته ایی مطرح نبود و باید آگاه باشیم تحریم های امروز به دلیل فعالیت هسته ایی ایران بهانه ایی بیش نیست.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه همه  بهانه تراشی های آمریکا به دلیل هراس آمریکا از اسلامی است که به دنبال استقلال و سرافرازی مسلمانان است، گفت: آمریکا همواره در طی عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بر علیه این نظام اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه مباحث دانش هسته‌ای از ۲۰ سال گذشته در ایران مطرح شده است و بلوکه کردن دارایی‌های ایران به بهانه هسته‌ای بودن ایران نیست، افزود: مشکل آمریکا با ایران داشتن برنامه هسته‌ای نیست و مشکل آمریکا با نظام ایران مربوط به اسلامی بودن نظام ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با گرامیداشت روز شهرداری و شوراها گفت: شهرداری از جمله نهادهایی است که در راستای رفاه شهری مردم تلاش می کند و در کنار فعالیت این نهاد اجتماعی ضروری است تا مردم  نیز در حفظ پاکیزیگی و زیبایی منظر شهری کمال همکاری را داشته  باشند.

حجت الاسلام خاتمی ماه مبارک رمضان فرصت  مناسبی برای روزه داری اعضای بدن است که  طبق حدیثی از نبی مکرم  اسلام(ص) تاکید شده  است که روزه قلب و دوری از هرگونه سوء ظن و بدگمانی بهترین نوع امساک و روزه  است و پس از آن روزه زبان قرار دارد و روزه  شکم پس از این دو مورد توجه  قرار گرفته  است.

وی افزود: ماه مبارک  رمضان با  فرصتی که برای خود سازی و توجه به روح معنویت  به انسان می دهد می تواند انسان ها  را به مسیر دعای واقعی و  استجابت آن هدایت  کند.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=17242

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.