• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

کل بودجه عمرانی استان زنجان در سال‌جاری ۱۵۰ میلیارد تومان است

  • کد خبر : 17085
  • 08 تیر 1393 - 11:16
کل بودجه عمرانی استان زنجان در سال‌جاری ۱۵۰ میلیارد تومان است

استاندار زنجان با بیان اینکه کل بودجه عمرانی استان در سال‌جاری ۱۵۰ میلیارد تومان است گفت: برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان به ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.جمشید انصاری در جمع نخبگان شهرستان خرم‌دره افزود:  طرح خواست‌ها آسان ولی برآورده کردن آن‌ها نیازمند برنامه‌ریزی است و جمعیت شهری بالای شهرستان خرم‌دره بدون داشتن توسعه در […]

استاندار زنجان با بیان اینکه کل بودجه عمرانی استان در سال‌جاری ۱۵۰ میلیارد تومان است گفت: برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان به ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.جمشید انصاری در جمع نخبگان شهرستان خرم‌دره افزود:  طرح خواست‌ها آسان ولی برآورده کردن آن‌ها نیازمند برنامه‌ریزی است و جمعیت شهری بالای شهرستان خرم‌دره بدون داشتن توسعه در محور شهری از مشکلات این شهرستان است.

وی ادامه داد: کمبود درآمد سرانه و عدم مشارکت فعال مردم این شهرستان در پرداخت عوارض و زندگی شهری از جمله عوامل عدم توسعه این منطقه است.

وی، نقش نخبگان ر ادر ارایه و طرح مشکلات به مردم حیاتی دانست و توسعه را بدون حضور مردم دست نیافتنی قلمداد کرد و گفت: توسعه بدون مردم و بی‌همت و مشارکت مردم اتفاق نمی‌افتد، لذا باید این باور را در مردم ایجاد کرد که توسعه بدون حضور آنان امکان‌پذیر نخواهد بود.انصاری، تحلیل راهبردی را از جمله عوامل موثر و اثرگذار توسعه دانست که باید توسط نخبگان عملیاتی شود، اظهار کرد: توسعه مناطق بر اساس مزیت‌ها شکل می‌گیرد که در این میان نخبگان و مدیران باید بر اساس تحلیل راهبردی توسعه را برای مناطق تعریف کنند.

وی، مرحله گذار را در توسعه مرحله حساس و مهم عنوان کرد و افزود: این مرحله دارای شرایط بعضاً سختی است که جامعه را از مراحل سنتی به جامعه مدرن رهنمود می‌کند که باید با سرعت مناسب با همکاری نخبگان و مردم اجرا شود.

استاندار زنجان گفت: تغییرات فرهنگی مبتنی بر توسعه، وظیفه اساسی نخبگان جامعه است.

انصاری با بیان اینکه ایجاد تغییرات فرهنگی مبتنی بر محور توسعه، وظیفه مهم نخبگان جامعه است، گفت:‌ کارکرد نخبگان نباید تنها بر ارایه مشکلات جامعه استوار باشد.

وی در جمع نخبگان شهرستان خرم‌دره عنوان کرد: وظیفه نخبگان تنها ارایه و طرح مشکلات جامعه نیست، آنان باید زمینه تغییرات فرهنگی جامعه را در جهت توسعه تسهیل سازند.

انصاری افزود: در کشوری به سر می‌بریم که امکانات محدود، ولی انتظارات نامحدود وجود دارد، لذا نخبگان باید تلاش کنند مطالبه اصلی و واقعی مردم را مطرح نمایند.

وی با اشاره به موضوع مدیریت مصرف آب در کشور، گفت: جمعیت فعلی کشور دو برابر اوایل انقلاب اسلامی است. در آن زمان بسیاری از مواد غذایی از خارج تامین می‌شد  اگر چه اقدامات موثری در جهت مهار آب‌های سطحی استفاده از سبک‌های نوین آبیاری در کشور اجرا شده است، ولی موضوع نحوه مصرف آب برای مردم و کشاورزان با توجه به کمبودهای شدید آب قابل بررسی است.

منبع:مهر

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=17085

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.