• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

هفت نفر در کارگاه های استان زنجان جان خود را از دست دادند

  • کد خبر : 16570
  • 28 خرداد 1393 - 18:00
هفت نفر در کارگاه های استان زنجان جان خود را از دست دادند

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: طی دو هفته گذشته هفت نفر از کارگران شاغل در کارگاه های مختلف این استان جان خود را از دست داده اند. جعفر گل محمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: مهمترین علت مرگ این هفت نفر عدم رعایت نکات ایمنی و قانون محیط کار گزارش شده است. […]

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: طی دو هفته گذشته هفت نفر از کارگران شاغل در کارگاه های مختلف این استان جان خود را از دست داده اند.

جعفر گل محمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: مهمترین علت مرگ این هفت نفر عدم رعایت نکات ایمنی و قانون محیط کار گزارش شده است.

وی یادآورشد: اغلب این افراد در کارگاه هایی مشغول به کار بودند که ضوابط قانونی اشتغال در آنها رعایت نشده و فاقد بیمه تامین اجتماعی بودند.

گل محمدی اظهار کرد: این افراد زیر نرم حقوق قانونی کارگری به کار گماشته شده بودند و در نهایت با نبود نظارت مناسب برای تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی جان خود رااز دست دادند.

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: یکی از رویکرد های قوه قضاییه طی سالهای گذشته توجه به زمینه خیزش جرم و بسترهای فراهم برای وقوع تخلف بوده است.

وی به راه اندازی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زنجان اشاره کرد و از نبود نظارت های دقیق و مناسب در نهادها و دستگاه های مختلف برای جلوگیری از وقوع جرم خبر داد.

گل محمدی تصریح کرد: هم اکنون بنگاه های اقتصادی، معابر شهری، دستگاه های دولتی و اجرایی، راه های مواصلاتی، برخورد با ارباب رجوع و نظارت بر عملکردها دارای مشکلاتی است که هر یک به نوعی زمینه وقوع جرم را فراهم می کند.

رییس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه معاون پیشگیری از وقع جرم موظف به ریشه یابی تخلفات و جرایم است، این معاونت را دارای مسوولیت بررسی بزه و بزهکار، زمینه وقوع جرم در دستگاه های دولتی و بررسی بستر تخلف در نهادهای فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد.

وی به بررسی و مختومه کردن ۱۳۰ هزار پرونده قضایی طی سال ۹۲ در این استان اشاره کرد و کاهش زمینه ارتکاب جرم را موجب جلوگیری از وقوع جرایم و در نهایت کاهش تعداد مجرمان و پرونده های رسیده به دادگستری برشمرد.

 

انتهای پیام /منبع:مهر

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=16570

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. باسلام
    اینکه مراجع قضایی بعد از وقوع حادثه به فکر میفتند و اعلام میکنن که به علت نبود نظارت و عدم رعایت ایمنی حوادث حادث شده واقعا جای تعجب داره چون وقتی که برای جریمه ، پلمپ واحدهای صنعتی توسط بازرسین اقدام میشه این عزیزان از باب عطوفت و رحمت در میان و قرار جریمه و پلمپ کارگاه های متخلف رو گاها تقلیل میدهند که خود این موضوع سبب بی اعتبار شدن قوانین و ناظران می شود و عاقبت کار میشود حوادث ناگوار که گاها به جان کارگران مظلوم ختم می گردد. لازم می باشد مسئولین رده بالای قوه قضائیه تصمیم قاطعی برای اجرای قوانین کار توسط مسئولین اجرایی اتخاذ کنن!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.