• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
5

۱۴ فقره قتل در زنجان منجر به رضایت اولیای دم شده است

  • کد خبر : 16514
  • 27 خرداد 1393 - 18:14
۱۴ فقره قتل در زنجان منجر به رضایت اولیای دم شده است

معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۴ فقره قتل در زنجان منجر به رضایت اولیای دم شده است گفت: این قتلها در سال ۹۲ رخ داده بودند که امسال منجر به سازش شده است. سید نجم الدین صفوی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با رضایت اولیای دم […]

معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۴ فقره قتل در زنجان منجر به رضایت اولیای دم شده است گفت: این قتلها در سال ۹۲ رخ داده بودند که امسال منجر به سازش شده است.

سید نجم الدین صفوی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با رضایت اولیای دم در استان ۱۴ خانواده عزادار نشدند و به تبع آن جلوی بسیاری از آسیبها ی اجتماعی و مشکلات گرفته شد که در این میان باید امر مهم و حسنه گذشت و سازش در استان بیش از پیش تقویت شود.

وی وجود روحانیون و معتمدان محل را عامل مهم و تاثیرگذار در موفقیت شوراهای حل اختلاف اعلام کرد و اظهار داشت: در بسیاری از پرونده های بسیار بزرگ وجود روحانیون و ریش سفیدان باعث موفقیت شده است.

معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان گفت: در گذشته مردم مجبور بودند برای کوچک‌ترین اختلاف به دادگستری استان یا شهرستان مراجعه کنند که این امر هزینه های سنگینی به دنبال داشت اما خوشبختانه امروزه با تشکیل شوراهای حل اختلاف این مشکل حل شده است.

صفوی با اشاره به اینکه تشکیل شوراهای حل اختلاف تاثیر بسزایی در تسریع روند رسیدگی به پرونده‌ها دارد یادآور شد: در حال حاضر برخی پرونده‌ها به روز در شوراها مورد بررسی قرار گرفته و روند رسیدگی به برخی پرونده‌ها نیز تا ۴۵ روز طول می‌کشد.

وی در ادامه افزود:در مجموع در سال گذشته  ۵۰ درصد پرونده‌های وارده به دادگستری استان در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شده است.

معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان یادآور شد: بیشترین موارد پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف شهری و روستای مسائل مالی، اختلافات ملکی و رفع تصرف است.

صفوی گفت: در شورای های حل اختلاف روستاها پرونده های بزرگی منجر به سازشده که اگر وارد پروسه دادگاه می شد زمان زیادی طول می کشید تا تکلیف پرونده مشخص شود.

وی تصریح کرد: روستاهایی که شورای حل اختلاف نداشته باشند درخواست تشکیل شورا را می دهند و ما برای تشکیل آن اقدام می کنیم.

معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان گفت: افرادی که در شورای حل اختلاف مشغول به خدمت هستند باید دارای مدرک تحصیلی حداقل لیسانس بوده و سن شان بالای ۳۵ سال باشد.

صفوی گفت: در هر شعبه شورای حل اختلاف روحانی، استاد دانشگاه و فرهنگیان سه عضو اصلی این شعبات هستند.

منبع:مهر

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=16514

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.