• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 22 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 29 May - 2024
7

عشق به سیدالشهدا لایتناهی است

  • کد خبر : 7747
  • 07 آذر 1392 - 16:03
عشق به سیدالشهدا لایتناهی است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: عشق به سیدالشهدا لایتناهی است. آیت‌الله علی خاتمی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح هفته فرهنگی کربلا در زنجان، امام حسین (ع) زینت آسمان و زمین عنوان کرد و اظهار داشت: این امام والا مقام چراغ هدایت و کشتی نجات بشریت محسوب می‌شود. وی، سیدالشهدا را نور نجات دهنده […]

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: عشق به سیدالشهدا لایتناهی است.

آیت‌الله علی خاتمی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح هفته فرهنگی کربلا در زنجان، امام حسین (ع) زینت آسمان و زمین عنوان کرد و اظهار داشت: این امام والا مقام چراغ هدایت و کشتی نجات بشریت محسوب می‌شود.

وی، سیدالشهدا را نور نجات دهنده انسان در تاریخ دانست و افزود: این منبع نور حریت و آزادگی بشریت در طول تاریخ بوده و خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان بر تأثیرگذاری مکتب امام حسین (ع) در هدایت انسان‌ها تاکید و تصریح کرد: هر چند آماری در مورد این تاثیر گذاری وجود ندارد ولی این موضوع بر همه عیان است.

امام جمعه زنجان به قضاوت قلبی دشمنان سیدالشهدا در حادثه کربلا اشاره و اضافه کرد: آنها با توهم از بین بردن نام و نشانی کربلا اقدام به خرد و رها کردن تن شهدا در هوای گرم کربلا کردند.

آیت‌الله خاتمی با تشریح مصائب اهل بیت بعد از حادثه روز عاشورا ادامه داد: مقاومت اهل بیت در رساندن پیام عاشورا نقش مهمی را ایفا کرد.

وی به تاریخ پرفراز و نشیب کربلا و قبور دفن شده در آنجا اشاره کرد و گفت: چگونگی رفت و آمد شیعیان به این شهر همواره نوسان داشته و قبور شهدای کربلا بارها تخریب شده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، عشق به سیدالشهدا را الهی و ابدی توصیف کرد و افزود: این عشق لایتناهی است و قابلیت تجربه در هیچ آزمایشگاهی جز محضر خداوند متعال ندارد.

در این مراسم پیام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قرآئت شد که در آن به تلاش‌های انجام شده برای بازسازی عتبات عالیات اشاره شده بود.

در پیام حسن پلارک که توسط نماینده وی قرآئت می‌شد آمده بود که ستاد بازسازی عتبات عالیات تا کنون ۱۵۰ پروژه را عملیاتی کرده است که در این راستا بازسازی حرم‌ها به پایان رسیده است.

در این پیام بر ادامه اجرای طرح‌های توسعه‌ای در عتبات عالیات تاکید و آمده بود که بازسازی یاران باوفای سیدالشهدا در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/منبع:فارس

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=7747

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.