• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای دستورات الهی است

  • کد خبر : 6679
  • 15 آبان 1392 - 19:46
امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای دستورات الهی است

امام جمعه خرم‌دره گفت: امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقاء و اجرای دستورات الهی است. حجت‌الاسلام محمود نور پور به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه بزرگ الهی است. وی با تاکید بر اینکه […]

امام جمعه خرم‌دره گفت: امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقاء و اجرای دستورات الهی است.

حجت‌الاسلام محمود نور پور به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه بزرگ الهی است.

وی با تاکید بر اینکه آیات و روایات متعددی در زمینه انجام این فریضه الهی وجود دارد، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقاء و اجرای دستورات الهی است.

امام جمعه خرم‌دره با اشاره به اینکه روحیه انجام این تکلیف باید در برخورد با همدیگر و در برابر قوانین الهی نهادینه شود، افزود: با انجام این فریضه الهی مابقی واجبات نیز انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه دهه اول ماه محرم با عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، بیان داشت: این نامگذاری اهمیت اجرای این تکلیف الهی در جامعه را نشان می‌دهد.

نور پور با بیان اینکه امام حسین (ع) و یاران وفادار ایشان به خاطر امر به معروف و نهی از منکر شهید شدند، گفت: یازده امام معصوم شیعیان قربانی امر به معروف و نهی از منکر شدند.

وی با اشاره به اینکه همه مسلمانان باید به اهداف قیام امام حسین (ع) و یارانش توجه کنند، بیان داشت: همچنین باید فلسفه و قیام ایشان برای مردم تبیین شود.

امام جمعه خرم‌دره اضافه کرد: صدا و سیما، مطبوعات و مبلغان دینی کشورمان وظیفه شناساندن اهداف قیام عاشورا را بر عهده دارند.

این مسئول در ادامه به بدعت‌های موجود در عزاداری ماه محرم اشاره کرد و افزود: باید برای آگاهی مردم از بدعت‌ها از سخنان روحانیون و ائمه در عزاداری‌ها استفاده شود.

نور پور با بیان اینکه مردم باید از قمه زنی در مراسم‌های عزاداری خودداری کنند، افزود: حمل علم آهنین با قلب سنگین و بی‌روح و بی‌خاصیت هیچ فایده‌ای ندارد و این اقدام بهانه‌ای برای نفوذ بدخواهان است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=6679

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.