• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
7

اشتغال زودرس و ازدواج از عوامل ترک تحصیل دانش‌آموزان است

  • کد خبر : 6193
  • 08 آبان 1392 - 9:39
اشتغال زودرس و ازدواج از عوامل ترک تحصیل دانش‌آموزان است

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به قابل توجه نبودن آمار دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده در سطح استان گفت: آسیب های اجتماعی، اشتغال زودرس، ازدواج و کارگاه‌های قالیبافی از عوامل ترک تحصیل دانش‌آموزان محسوب می‌شوند. امیر نظری  با غیر قابل توجه خواندن آمار دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده، اظهار داشت: پوشش دانش‌آموزی در […]

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به قابل توجه نبودن آمار دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده در سطح استان گفت: آسیب های اجتماعی، اشتغال زودرس، ازدواج و کارگاه‌های قالیبافی از عوامل ترک تحصیل دانش‌آموزان محسوب می‌شوند.

امیر نظری  با غیر قابل توجه خواندن آمار دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده، اظهار داشت: پوشش دانش‌آموزی در دوره ابتدایی به صورت ۱۰۰ درصد است.

وی به رصد موردی دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: استان زنجان ۱۸۰ هزار دانش‌آموز دارد که ۱۰۰ هزار نفر آن در مقطع ابتدایی هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان به وجود مدرسه در همه مناطق از جمله روستاها اشاره و تصریح کرد: با این روند ترک تحصیل به دلیل عدم وجود امکانات معنی ندارد.

این مسئول ترک تحصیل‌‌‌‌های روی داده در مدارس استان زنجان را در مقاطع ابتدایی معلول برخی آسیب‌های اجتماعی دانست و اضافه کرد: طلاق یکی از دلایل وجود ترک تحصیل موردی در مقطع ابتدایی محسوب می‌شود.

نظری از وجود دانش‌آموزانی با عنوان تربیت پذیر خبر داد و گفت: این دانش‌آموزان بنا به دلایلی آموزش پذیر نیستند و فقط تربیت پذیر هستند که در مواقعی ترک تحصیل هم می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه آمار ترک تحصیل دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی بسیار اندک است، ادامه داد: آمار این دانش‌آموزان بنا به دلایلی که اعلام شد، حتی به درصد هم نمی‌رسد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان اشتغال زود رس را از مشکلاتی عنوان کرد که دانش‌آموزان مقطع دبیرستان را تهدید کرده و در برخی موارد منجر به ترک تحصیل آنها می‌شود.

این مدیر دولتی با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که من می‌خواستم درس بخوانم ولی امکانات مهیا نبود، اضافه کرد: زنجان برای تامین امکانات تحصیل برای همه دانش‌آموزان ۱۵۰ مدرسه شبانه روزی دارد.

نظری جمعیت استان زنجان را ۱.۴ جمعیت کشوری عنوان کرد و افزود: با این درصد جمعیت ۱۲ هزار تخت خوابگاهی برای دانش‌آموزان شبانه‌روزی در سطح استان فراهم شده است.

وی با یادآوری مجدد مقصر نبودن آموزش و پرورش در ترک تحصیل‌های روی داده توسط دانش‌آموزان تاکید کرد: همه امکانات برای تحصیل تا مقطع دیپلم در آموزش و پرورش فراهم شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان ازدواج را دیگر دلیل ترک تحصیل‌های روی داده در مقطع دبیرستان برای دانش‌آموزان اعلام کرد.

این مسئول آموزشی به همراهی ۱۱ ساله آموزش و پرورش با دانش‌آموزان اشاره و تصریح کرد: پایه‌های تحصیلی دانش‌آموزان به همدیگر متصل است و فقط در یک پایه منقطع می‌شود که آنهم امکان ترک تحصیل در آن وجود ندارد.

نظری به ابراز نگرانی‌های اعلام شده برای ترک تحصیل دانش‌آموزان در دو منطقه اشاره کرد و گفت: موضوع ترک تحصیل‌های روی داده در مناطق طارم و افشار در شورای آموزش و پرورش بررسی شده است.

وی از عدم مراجعه ۳۰ دانش‌آموز در طارم برای تحصیل در سال جاری خبر داد و افزود: این موضوع به اطلاع فرمانداری هم رسانده شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان به پیگیری‌های امام جمعه طارم در مورد ترک تحصیل دانش‌آموزان اشاره و تصریح کرد: تشویق و ترغیب دانش‌آموزان این منطقه به صورت خانه به خانه انجام شده است.

این مسئول آموزشی به وجود کارگاه‌های قالیبافی در برخی مناطق اشاره کرد و افزود: با توجه به ارزان بودن کارگران کودک این کارگاه‌ها در مناطق خاصی دایر و اقدام به استخدام کودکان می‌کنند.

نظری تاکید کرد: تصویب قوانین سختگیرانه که مانع استفاده از کودکان به عنوان کارگر شود از راه‌کارهای جلوگیری از کار کودکان در کارگاه‌های تولیدی است.

وی درصد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را در مقطع دبستان بسیار ناچیز اعلام و اضافه کرد: پوشش دانش‌آموزان دو مقطع راهنمایی و دبیرستان در سطح استان زنجان به ترتیب ۹۵ و ۹۰ درصد است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به عدم تامین اعتبار شیر مدارس افزود: توزیع شیر مدارس هر ساله در آذر ماه آغاز می‌شود.

این مدیر آموزشی با بیان اینکه دولت با وجود همه مشکلات در سال‌های گذشته اعتبار شیر مدارس را تامین کرده است، ادامه داد: تا آذر ماه هنوز یک ماه باقیمانده است.

انتهای پیام/منبع:فارس

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=6193

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.