• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
36

مردم از حرف خسته اند، عمل می خواهند

  • کد خبر : 76615
  • 05 آذر 1397 - 10:21

یادداشت:


شهرســتان خرمدره با مساحتی معادل ۴۰۷کیلومترمربــع در قســمت جنوبی اســتان زنجان واقع شده است که از شمال به استان قزوین و از شــرق و غرب به شهرستان ابهرو از طرف جنوب نیز به شهرستان خدابنده محدود میشود. بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مســکن در ســال ۱۳۹۰ جمعیت شهرســتان خرمــدره بالغ بــر ۶۵ هزار نفر است که شــامل یک بخش و یک شهر، دو دهستان و ۱۸ روستا اســت .این شهرستان به علــت برخورداری از آب و هوای پاک و زمینهای کشاورزی درجه یک و حاصلخیز از مهاجرپذیرترین شهرستانهای استان به شما میرود و غالب جمعیت آن را جمعیت شهری تشکیل میدهد. قرارگرفتن شهر خرمدره در جریان کبیر رود در طول شهر است که دلیل اصلی وجود باغها و زمینهای کشــاورزی و چهره سبز و خرم این منطقه به حساب می آید.

خرمدره، شهرستانی زیبا و دیدنی با فرهنگ و تمدنی هشــت هزار ســاله و جاذبه های طبیعی فراوان اســت، شهرستان خرمدره به

دلیل داشــتن آب و هوای مناســب و بسیار مطلوب و طبیعت با صفا، از مهمترین مناطق گردشگری اســتان و کشور به شمار میرود.

شهرســتان خرمدره با تقدیم ۱۱۵ شهید درراه انقالب و میهن اســامی و یک شــهید مدافــع حرم از شهرســتان هــای پرافتخار اســتان زنجان بشــمار می رود ، در تمامی مناســبت های ملی و مذهبــی و انتخابات حضور پرشــور و بی نظیر مردم شهرستان را شــاهد هســتیم که این خود برگ زرین دیگر در تاریخ این شــهر بشــمار می رود.

و اما استاندار محترم، جناب فتح الله حقیقی همانطــور که مســتحضر هســتید، یکی از بزرگترین مشکلات هر جامعه ای معضل بیکاری است که بسیار خطرناک است. همه انســانها برای گذراندن زندگی خود نیاز به تــاش و فعالیت دارنــد. نیازهای فردی و اجتماعی افراد در گرو کار و تلاش اســت

و جامعه نیز بــرای گرداندن چرخ تولید درتمامی عرصه ها بــه نیروی کار نیاز دارد. در واقع بدنه ی اجتماع از وجود هرگونه نقص در هر گوشه ای از این پیکر، آسیب می بیند. مشــکل بیکاری در دهه های اخیر به یکی از مهمترین چالشــهای پیش روی کشور و به ویژه جوانان تبدیل شــده است، تا جایی که این موضوع همه امور زندگی را تحت الشعاع خود قرار داده اســت. مباحث کار و اشتغال از مهمترین دغدغه های فکری افراد جامعه و دولتها اســت، بــه طوری که در بیشــتر نظرخواهی ها و تحقیقاتی که در کشــورهای مختلف به عمل آمده است، اشتغال و بیکاری را مهمتریــن مشــکل خود بیــان کرده اند.

بیــکاری اثرات بســیار مخربــی روی فرد، خانــواده و جامعــه میگذارد و بــه تدریج وضعیت را به ســمت بحران پیش میبرد. در

صورتی که برای کاهــش میزان بیکاری در یک جامعه تالشی صورت نگیرد بیماریهای روحی و روانی شدت میگیرند و میتوانند در آینده خطر فلج شــدن و ناتوانی، خودکشی، اســتفاده از موادمخدر و از هم پاشیدن بنیان خانوادهها را به همراه داشته باشد. در اسالم و کالم بزرگان دین تاکید زیادی بر نقش کار و تلاش شده است تا جایی که حدود ۴۰۰ آیه در قرآنکریم در زمینه تشویق به کار و تلاش و بیان ارزش و اهمیت کار وارد شده است.

در حال حاضر شهرســتان خرمدره علیرغم پتانســیلهای خــوب از جملــه حاصلخیز بودن خــاک منطقه، قرار گرفتن در مســیر جــاده ترانزیــت، نزدیکــی بــه پایتخت و برخــورداری از طبیعــت دل انگیز بــا جمعیتــی بالــغ بر ۶۵ هــزار نفــر دارای بالاترین نرخ بیکاری اســتان زنجان است.

مسئولان نــرخ بالای بیــکاری را مهاجرپذیــر بودن این شــهر مــی دانند، هرچند در این شهرســتان چنــد کارخانه وشــرکت تولیدی مشــغول به کار است اما ظرفیت الزم را برای بکارگیری دیگر جوانان بیــکار نــدارد و با این وضعیــت اقتصادی کشور برخی جوانان این منطقه دست یافتن  به یک شغل مناســب را آرزو می پندارند.

و حال با قانون عدم بکارگیری بازنشستگان در پســت های مدیریتی و با رفتن استاندار قبلــی از اســتان زنجــان و روی کار آمدن جنابعالی ، امید اســت فتــح بابی برای نگاه ویــژه به این منطقه از اســتان صورت گیرد.

تــا کارگاه هــای تعطیل احیــا، کارخانه وشــرکت های فعلــی ، تقویت شــوند تا حجم بیکاری از این شــهر کاســته شــود. شهرســتان خرمدره ظرفیت بسیار مناسبی در خصــوص طــرح های گردشــگری و جــذب توریســم و بوم گــردی، در حوزه کشــاورزی بهتریــن منطقه بــرای احیا و ایجاد شــرکت ها و کارخانجــات تبدیلی را داراســت وهمچنین قرار گرفتن شهرک صنعتــی خــرم دره در کنــار اتوبــان یک فرصت بی نظیر برای سرمایه گذاران است.

مردم شهرســتان از حضرتعالی انتظار دارند به شهرســتان خرمدره نگاه ویژه ای داشته  باشد تا در زمینه اشــتغال اقدامات مطلوب

بــرای کاهش نــرخ بیکاری در این شــهر صورت گیرد تا شــاهد جامعــه ای پویا و بــدور از ناهنجاری های اجتماعی باشــیم.

نویسنده: حمداله مرادی

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=76615

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.