• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
4

طرح “تهک” به یاری کشاورزان شهرستان خواهد شتافت

  • کد خبر : 58002
  • 09 بهمن 1395 - 17:18
طرح “تهک” به یاری کشاورزان شهرستان خواهد شتافت

رئیس اداره جهاد کشاورزی خرمدره گفت: طرح تهک (توسعه هواشناسی کاربردی کشاورزی) به یاری کشاورزان شهرستان خواهد شتافت.

 

علیرضا اسداللهی در گفت و گو با نبض سحر گفت: با توجه به رویکرد جدید سازمان هواشناسی کشور، همه فعالیتها  بایستی در راستای کاربردی نمودن خدمات و توجه به کاربر نهایی (کشاورز) مدون شدو  یکی از مهمترین گروههای مرتبط با داده های هواشناسی ، فعالین بخش کشاورزی و تامین مواد غذایی است.

وی گفت: با این نگرش کشاورزان مورد توجه این طرح بوده و سازمان به دنبال آن است که از ابتدای نیازسنجی تا انتهای به کارگیری داده های هواشناسی در کار که منجر به افزایش تولید در بخش مواد غذایی می شود با کشاورزان همراه باشد .

رئیس اداره جهاد کشاورزی خرمدره  گفت: محصولات‌ کشاورزی از نظر کمی و کیفی شدیداً تحت‌ تأثیر شرایط جوی هر منطقه قرار دارند و  در طرح تهک به مطالعه مراحل مختلف رشد گیاهان و ارتباط آنها با شرایط آب و هوایی و با توجه به نیاز سنجی آن منطقه پرداخته شده و داده های حاصل از آن بعد از شناسایی کاربران نهائی در اختیار آنها قرار داده می شود .

اسداللهی تاکید کرد: این داده ها و اطلاعات ،کمک شایان توجهی به کشاورزان در مراحل مختلف کاشت ، داشت و برداشت و مقابله با آفات نموده و سبب افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و کاهش خسارت ناشی از بلایای طبیعی جوی می شود .

وی گفت : در این راستا اولین جلسه عملیاتی شدن طرح تهک در شهرستان خرم دره با حضور مسئولین  اداره کل هواشناسی استان زنجان و رئیس   اداره هواشناسی و کارشناسان مرتبط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم دره در محل اداره هواشناسی شهرستان برگزار و در مورد مراحل مختلف طرح و نحوه شناسایی کشاورزان و اطلاع رسانی داده ها به آنان بحث شد.

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=58002

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.