• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
5

درخشش پژوهشگران خرمدره و ابهر در جشنواره شتاب ملی /”نانونما” ایده ای نو در تزئین نمای ساختمان

  • کد خبر : 56181
  • 25 آذر 1395 - 10:13
درخشش پژوهشگران خرمدره و ابهر در جشنواره شتاب ملی /”نانونما” ایده ای نو در تزئین نمای ساختمان

گروه تحقیقاتی ابهر و خرمدره با طرح “نانونما” به سرپرستی دکتر حسن کرمی و با مشارکت فاطمه صادقی و سپیده عباسی در دومین جشنواره شناسائی و توانمند سازی ایده های برگزیده (طرح شتاب) توانستند جزو ۱۰ طرح برتر برگزیده کشور معرفی شوند.

به گزارش نبض سحر، دومین جشنواره ملی شتاب با حضور وزیر علوم برگزار شد که انتخاب ۳۰ ایده برتر غیرنهایی جشنواره ملی شتاب بعد از برگزیدن ۲۰۰ طرح از میان انبوه ایده های ارسال شده به دبیرخانه جشنواره صورت گرفت.

در داوری مرحله دوم از میان ٢٠٠ ایده ٣٠ ایده انتخاب و به مرحله اصلی جشنواره راه یافت که امروز توسط طراحان این ایده ها ارائه شدند و بعد از داوری نهایی، ١٠ ایده به عنوان برگزیده انتخاب و معرفی شدند  که در مراسمی با حضور وزیر علوم طراحان ایده ها لوح تقدیر دریافت کردند.

از بین این ۱۰ ایده برتر ، ایده “نانونما” پژوهشگران ابهر و  خرمدره توانست مقام بیاورد و جزو برگزیدگان جشنواره از آنان تجلیل شود.

در همین خصوص گفت و گوئی با سپیده عباسی از اعضای گروه سه نفره این ایده پردازان انجام داده ایم:

وی در خصوص این طرح گفت: نانو پوشش تولید شده که به عنوان “نانو نما” در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد در واقع ترکیبلی از سیمان ماسه ورنگ است که توسط یک آسیاب گلوله ای ابدائی به شماره ثبت اختراع  ۶۲۱۲۹مورخ  ۱۳۸۸ به نانو پودری فراوری می شود که نانو نما نام گذاری شده است.

این پژوهشگر خرمدره ای گفت: اندازه ذرات سازنده این پودر زیر ۱۰۰ نانو متر و بسته به نوع کاربرد بیش از ۴۰ تا ۱۰۰نانو متر قابل تغییر است نانو پودر حاصل، به آسانی با آب مخلوط شده وملاتی حاصل میشود که به آسانی توسط ماله برروی سطوح کشیده می شود.

عباسی تاکید کرد: روکش حاصل،  پس از خشک شدن بسیار مقاوم بوده وظاهری صاف وبراق شبیه سنگ دارد ومی تواند به عنوان نما در ساختمان ها مورد استفاده قرار گیرد وبرای آب و هوای ایران بسیار مناسب است .

این محقق خرمدره ای گفت: سایر نانو پوشش هایی که به بازرا عرضه شده اند اغلب حاوی افزودنی های نانو هستند ولی در طرح حاضر کل ذرات محصول در ابعاد نانو متری هستند با تغییر ابعاد ذرات سازنده این نوغ پوشش وبیژگی های خاصی از جمله افزایش استحکام ومقاومت محصول نیز نسبت به روکش های سیمانی معمولی ظاهری شفاف وبراق  همانند سنگ های تزئینی و… در این محصول نمایان می شود.

وی با اشاره به این که این پوشش با رنگ های مختلف قابل از تهیه است گفت:  از نانو نما به عنوان پوشش بر روی سطوح پایه سیمانی چوبی کاهگل، گچ ،سنگ های طبیعی ومصنوعی با پایه سیمانی وپانل های سیمانی این الیاف را میتوان استفاده کرد برای ضد آب نمودن از بندکشی های محیط خا در مقابل آب ور طوبت شامل سرویس هاس بهداشتی، سونا ،جکوزی میتوان از این نوع پوشش ها استفاده کرد.

عباسی در خصوص ویژگی های محصول تولید شده با نانونما افزود: از ویژگی های محصول تولید شده می توان به عدم نفوذ رطوبت به عمق لایه ها، پایداری در محیط های قلیایی و بارانهای اسیدی، عدم جذب گرد وغبار وآلاینده های محیطی ،افزایش مقاومت در برابر سرما و یخ زدگی،مقاومت در برابر اشعه فرابنفش و سهولت در استفاده را می توان نام برد.

گروه تحقیقاتی ابهر و خرمدره با طرح “نانونما” به سرپرستی دکتر حسن کرمی و با مشارکت فاطمه صادقی و سپیده عباسی در دومین جشنواره  شناسائی و توانمند سازی ایده های برگزیده (طرح شتاب) توانستند جزو ۱۰ طرح برتر برگزیده  کشور معرفی شوند.

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=56181

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.