• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
9

عزاداران حسینی، از اهداف قیام امام حسین(ع) دور نشوند /جوانان در انتخاب دوست دقت کنند

  • کد خبر : 53557
  • 14 مهر 1395 - 11:50
عزاداران حسینی، از اهداف قیام امام حسین(ع) دور نشوند /جوانان در انتخاب دوست دقت کنند

امام جمعه خرمدره گفت: چگونه می‌توان عزادار و سوگوار واقعى امام بود ولی نماز را که امام به خاطر آن قیام کرد، مهم نشمرد.

به گزارش نبض سحر، حجت الاسلام سید علی حسینی در شب سوم محرم در هیئت مجمع فاطمیون ضمن گرامیداشت ایام عزاداری امام حسین(ع) اظهار داشت: اگر یک نفر یازده ماه آن کار دیگر کند و فقط در ۱۰ روز محرم بیائدو بر امام حسین(ع) گریه کند و اگر بعد آن متحول نشود و توبه نکند چه فایده ای دارد.

وی گفت: مجلس امام حسین برای همه افراد است، گناهکار هم باید بیائد ولی خدای نکرده بعد عاشورا ، عزادار حسینی دیگر نماز نخواند چه فایده ای دارد،و انتظار اینکه هرسال فقط در ۱۰ روز محرم بیائد و عزاداری کند و باز سالی دیگر، این فرد بهشت نخواهد رفت.

امام جمعه خرمدره گفت: دین یک مجموعه است، نماز که به خاطر خداوند است را نخواند اما به خاطر امام حسین(ع) عزاداری کند، این افراد  از دین چه چیزی را فهمیده اند؟

حسینی گفت: برای جامعه اسلامی مخصوصاً پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) روشن و واضح است که مهمترین پیام نماز ظهر عاشورا، زنده نگه داشتن دین اسلام و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: چگونه می‌توان عزادار و سوگوار واقعى امام بود ولی نماز را که امام به خاطر آن قیام کرد، مهم نشمرد و چگونه ممکن است کسى براى امام عزادارى کند و خود را علاقه‌مند به او بداند در حالیکه حافظ نماز خود نباشد و آن را سبک بشمارد.

امام جمعه خرمدره تاکید کرد:  بدون شک اقامه نماز ظهر عاشورا توسط امام حسین(ع) در حساس‌ترین و بحرانی‌ترین لحظات زندگی‌شان، حکایت از اهمیت و توجه به فریضه نماز دارد، چرا که انگیزه و هدفی که باعث اقامه این نماز شد محور قیام ایشان را شکل می‌دهد.

حسینی گفت: ملاک و میزان برتری افراد در اسلام تنها  « تقوی » است،خداوند در آیات مختلف، بندگانش را به تقوای الهی دعوت می کند و نجات آنها را در گروی آن می داند و می فرماید انسانها فقط با تمسک به تقوای الهی می توانند اهل نجات باشند و خود را از خطرها ، امتحانات و بلایا حفظ کنند.

وی گفت: جوانان در انتخاب هم نشین و دوست دقت کنید، احترام به پدر و مادر هم از تاکیدات اسلام است و باید جوانان به این امر مهم توجه کنند،

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=53557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.