• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
10

مناسب سازی در پروژه های در دست اجرا انجام شود/ جاده سلامت در چندین نقطه شهر باید ساخته شود

  • کد خبر : 50744
  • 11 مرداد 1395 - 12:17
مناسب سازی در پروژه های در دست اجرا انجام شود/ جاده سلامت در چندین نقطه شهر باید ساخته شود

فرماندار خرمدره گفت: برای مناسب سازی می توان قبل از اجرای پروژه های عمرانی نظارت صورت بگیرد و پروژه هائی هم که در حال تکمیل هستند باید به حقوق افراد معلول توجه کنند و مناسب سازی را انجام دهند.

به گزارش نبض سحر،  جمشید شیخی صبح امروز در جلسه مناسب سازی شهرستان خرمدره اظهار داشت: افرادی که در جامعه معلول هستند هیچ وقت نمی خواستند که معلول باشند اما عواملی باعث معلولیت شدن این افراد هستند عواملی مثل عوامل محیطی اعم از حادثه هایی در برای آنان رخ می دهد و یا عوامل ارثی و ژنتیکی که باعث معلولیت فرد می شود.

وی گفت: مسلما معلولیت، محدودیت محسوب نمی شود و در اعصار گذشته  افراد معلول بسیاری را داشته ایم که به موفقیت های بزرگی دست یافته اند  که اسامی آنان ماندگار شده است.

فرماندار خرمدره گفت: وظیفه ما این است که بیائیم محیط خود را بررسی کنیم  ، نیاز ها و موانع رو شناسائی کنیم و برای مرتفع کردن آنان افدام کنیم.

شیخی افزود  خصوص مناسب سازی برخی پروژه ها گفت:  قبل از اجرای پروژه های عمرانی  نظارت صورت بگیرد  و پروژه هائی هم که در حال تکمیل هستند باید به حقوق افراد معلول توجه کنند و مناسب سازی را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه احساس مسئولیت دستگاه های اجرائی در این خصوص مهم است گفت: اداراتی که مناسب سازی نیستند می توانند در صورت امکان با  صرف هزینه ای نسبت به مناسب سازی اقدام کنند .

فرماندار خرم دره در خصوص جاده سلامت گفت: جاده سلامت در چندین نقطه شهر باید ساخته شود و محل جاده سلامتی که در حال حاضر در دست ساخت است مناسب برای معلولین  نیست و حتی افراد پیاده هم باید از روی کمربندی یا از زیرگذر عبور کنند که در هر دو حالت  مشکلاتی را  دارد.

شیخی افزود: اگر بخواهیم معلولیت به صورت محیطی کاهش پیدا کند نیار به یک آگاهی عمومی است باید خانواده ها، فرزندان خود را آگاه کنند  و آموزش و پروش و دانشگاه ها نقش خود را ایفا کند.

IMG_0550

رئیس اداره ورزش و جوانان در این جلسه گفت: با توجه به اینکه ما هیئت جانبازان و معلولین داریم ولی متاسفانه در ساخت سالن های ورزشی شهر نسبت به مناسب سازی آنان توجهی نشده و سالن های ورزشی ما برای معلولین مناسب سازی نیستند .

کاظم مصطفوی  درخواست کرد که  کارشناس بهزیستی جهت بازدید کارشناسی از سالن های ورزشی مراجعه کند که  نسبت به مناسب سازی آنان  در حد توان اقدام کنیم.

اداره صنعت و معدن وتجارت در خصوص مناسب سازی فضاهای تجاری گفت: برای مناسب سازی اماکن تجاری  در قالب آئین نامه های داخلی اماکن بالای ۱۰۰ متر را  مکلف به مناسب سازی کرده ایم.

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=50744

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.