• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
6

مشارکت ۶۷ درصدی مردم استان زنجان در انتخابات

  • کد خبر : 45637
  • 09 اسفند 1394 - 10:59
مشارکت ۶۷ درصدی مردم استان زنجان در انتخابات

استاندار زنجان گفت: مردم استان با مشارکت ۶۷ درصدی نامی ماندگار در تاریخ انتخابات کشور رقم زدند. جمشید انصاری دقایقی پیش در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان، ضمن تقدیر از حضور گسترده و چشم‌گیر مردم در انتخابات روز گذشته و خلق حماسه‌ای نو، ابراز کرد: مردمی که انقلاب هر زمان برای تثبیت خود به […]

استاندار زنجان گفت: مردم استان با مشارکت ۶۷ درصدی نامی ماندگار در تاریخ انتخابات کشور رقم زدند.

جمشید انصاری دقایقی پیش در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان، ضمن تقدیر از حضور گسترده و چشم‌گیر مردم در انتخابات روز گذشته و خلق حماسه‌ای نو، ابراز کرد: مردمی که انقلاب هر زمان برای تثبیت خود به آن‌ها نیاز داشته است، با حضور خود از انقلاب، رهبری و نظام حمایت کرده‌اند، روز گذشته نیز بار دیگر به ندای مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور و مسئولان لبیک گفته و حماسه‌ای دیگر آفریدند.

 

وی افزود: در انتخابات روز گذشته از تعداد ۷۷۵ هزار و ۸۲۰ نفر واجد شرایط رأی دادن در استان زنجان، ۵۱۶ هزار و ۱۸۸ نفر در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.

 

نماینده عالی دولت در استان زنجان اظهار کرد: بر این اساس نسبت واجدین شرایط رأی دادن در استان زنجان که در انتخابات مشارکت داشتند، حدود ۶۷ درصد بوده است که این رقم در مقایسه با میزان مشارکت کشوری که حدود ۶۰ درصد اعلام شده، ۷ درصد بالاتر بوده است.

 

استاندار زنجان با اشاره به میزان مشارکت ۸۵ درصدی واجدین شرایط در حوزه انتخابیه ماه‌نشان، ایجرود و دهستان‌های قولتوق و بوغداکندی، تصریح کرد: در این حوزه از مجموع ۵۴ هزار و ۶۹۸ رأی مأخوذه صحیح، دکتر سید مرتضی خاتمی با کسب ۱۳ هزار و ۸۷۵ رأی توانست به‌عنوان نماینده منتخب این حوزه انتخابیه به مجلس دهم راه یابد.

 

انصاری ادامه داد: در حوزه انتخابیه خدابنده نیز از مجموع ۹۳ هزار و ۲۵۹ رأی مأخوذه، سید البرز حسینی با کسب ۱۶ هزار و ۴۳۰ رأی و احمد بیگدلی با کسب ۱۶ هزار و ۳۰۰ رأی بدون رسیدن به حدنصاب ۲۵ درصد به مرحله دوم راه یافتند. همچنین میزان مشارکت در این حوزه ۷۷ درصد بوده است.

 

این مسئول در ارتباط با نتیجه انتخابات در حوزه انتخابیه ابهر، خرم‌دره و سلطانیه، اظهار کرد: در این حوزه نیز هیچ یک از کاندیداها موفق به کسب حدنصاب نشدند و از مجموع ۱۲۴ هزار و ۴۴۸ رأی صحیح، محمد عزیزی با کسب ۲۵ هزار و ۳۲۴ رأی و محمدرضا خان‌محمدی‌خرمی با ۲۵ هزار و ۳۷ رأی به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که میزان مشارکت در این حوزه نیز ۷۲٫۵ درصد بوده است.

 

استاندار زنجان در ادامه با بیان اینکه در حوزه انتخابیه زنجان و طارم شمارش آراء مأخوذه خاتمه نیافته است، ادامه داد: در حال حاضر در مراحل پایانی شمارش آراء و تطبیق آن در این حوزه هستیم که امیدواریم تا اواخر امشب وضعیت این حوزه انتخابیه نیز مشخص شده و به اطلاع هم‌استانی‌ها برسد.

 

وی در ارتباط با نتایج خبرگان رهبری در استان زنجان، گفت: شمارش کاندیداهای خبرگان رهبری خاتمه یافته و در حال حاضر در حال تطبیق هستند که در صورت تأیید شورای نگهبان نتایج آن نیز تا فردا اعلام خواهد شد.

 

ایسنا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=45637

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.