• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
5

آشنائی با حجت الاسلام نوری کاندیدای خبرگان رهبری از زنجان

  • کد خبر : 45280
  • 26 بهمن 1394 - 10:36
آشنائی با حجت الاسلام نوری کاندیدای خبرگان رهبری از زنجان

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان زنجان گفت: مطرح کنندگان شورایی کردن رهبری به دنبال سست کردن ریشه ها و پایه های جمهوری اسلامی و تضعیف انقلاب هستند. به گزارش نبض سحر به نقل از  موج رسا, حجت الاسلام حاج شیخ محمد اسماعیل نوری زنجانی،با حضور در دفتر پایگاه خبری- تحلیلی موج […]

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان زنجان گفت: مطرح کنندگان شورایی کردن رهبری به دنبال سست کردن ریشه ها و پایه های جمهوری اسلامی و تضعیف انقلاب هستند.

به گزارش نبض سحر به نقل از  موج رسا, حجت الاسلام حاج شیخ محمد اسماعیل نوری زنجانی،با حضور در دفتر پایگاه خبری- تحلیلی موج رسا با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) اظهار داشت: در سال ۱۳۲۹ در یک خانواده مذهبی در روستای کهریز ماهنشان به دنیا آمدم،تا ۱۵ سالگی در این منطقه زندگی کرده و همزمان با سن تکلیف در سال ۱۳۴۴ وارد حوزه علمیه قم شده و تا سال ۱۳۵۱ در این حوزه تحصیل کرده ام.

وی با بیان اینکه در سال ۵۴ سطح را تمام و درس خارج را شروع کرده و قبل از انقلاب و پس از آن نیز ادامه دادم،افزود:در آن زمان دو راه در پیش داشتم که قضاوت را برعهده بگیرم یا تدریس، که من تدریس را با ذائقه خود مناسب تر دیدم،با پدر که در این خصوص صحبت کردم، پدرم به مشکلات قضاوت اشاره کرد و گفت: قاضی علم غیب ندارد و ممکن است آخرتش را نیز از دست بدهد که این امر موجب شد تا قضاوت را به کل فراموش کنم، از سال ۱۳۶۰ در تربیت معلم شهید بهشتی زنجان تدریس را شروع کرده و پس از آن با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان نیز تدریس داشتم.

این مدرس دانشگاه گفت: در سال ۱۳۷۱ به این فکر افتادم که دوباره به قم بروم که پس از چندین بار درخواست بلاخره موفق شدم به قم منتقل شوم اما در سال های ۷۱ و ۷۱ در تهران مرکز تربیت معلم شهید دستغیب تدریس کرده و با فراهم شدن زمینه، در تربیت معلم آیت الله طالقانی به تدریس مشغول شده و همزمان در دانشگاه آزاد اسلامی و دانشکده شهید محلاتی نیز همکاری کرده و فلسفه اخلاق را در رشته عقدیتی و سیاسی را ارائه می کردم.

* ۳۴ سال تدریس در دانشگاه و حوزه

این مدرس دانشگاه ادامه داد:در سال ۹۳ با ۳۴ سابقه تدریس دانشگاهی بازنشسته شدم گرچه روزی یک درس از سال ۷۷ در قم، در حوزه تدریس و جواهر الکلام را به دانشجویان ارائه می کنم و در حال حاضر دو هفته ای مرخصی گرفته ام.

وی در خصوص اهمیت مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: پایه حکومت اسلامی پیامبر یا امام در راس حکومت است که در زمان غیبت نائب امام زمان است به همین دلیل مجلس خبرگان رهبری پشتیبان رهبری محسوب می شود همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند: مجلس خبرگان رهبری تقویت رهبری و پیشتیبان کشور است.

وی در خصوص اهمیت این دوره مجلس خبرگان گفت: در دوره چهارم مسائلی در مجلس خبرگان رهبری به وجود آمد،حضور گسترده و باشکوه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری،پشتبیانی از نظام اسلامی را بیشتر نمودار کرده و چشم دشمنان را کور می کند همانگونه که ضربه محکمی به دشمنان خارجی و دشمنان داخلی که گاهی خواب های آشفته می بینند، محسوب می شود.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان زنجان با اشاره به نقاط ضعف شورایی بودن رهبری گفت: نتیجه شورایی شدن رهبری، رسیدن به نتیجه در زمان طولانی است و تا این شورا بررسی و به یک نظر واحد برسد دشمن کار خود را انجام می دهد.

*اگر رهبری شورایی بود در فتنه ۸۸ دشمن ضربه می زد

حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد: در فتنه ۸۸ نیز اگر رهبری شورایی بود تا این شورا به نتیجه برسد دشمن ضربه خود را زده بوده، تجربه نیز ثابت کرده است که شورایی بودن به ضرر جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه زمانی که حضرت ابراهیم (ع) حکومت داشت، همزمان پیامبرانی از جمله اسحاق و لوط در جامعه حضور داشتند، اما رهبر حضرت ابراهیم بود، موسی و هارون هر دو پیامبر بودند اما موسی پیامبر بود،افزود: حضرت علی (ع)، امام حسین (ع) و امام حسن (ع) هر سه امام بودند اما حضرت علی (ع) امام بود و آن دو فرمانبردار این امام بودند همانگونه که با امامت امام حسن مجبتی (ع)، امام حسین تابع برادر بود.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان زنجان گفت: البته رهبر می تواند از دیگران مشاوره های لازم را دریافت کند اما تصمیم گیرنده برای جلوگیری از اختلافات رهبر است و رهبری باید یکی باشد.

*حذف شورایی بودن رهبری

وی گفت: در قانون اساسی اول،پس از رحلت امام خمینی (ره) یا رهبر یا شورای رهبری مطرح بود که امام در اواخر عمر با برکت خود با نوشتن نامه خواستار اصلاح شد که در همن راستا،مجلس بازنگری قانون اساسی تشکیل شد و ۲۰ نفر خودشان تعیین کرده و پنج نیز از مجلس شورا برای بازنگری انتخاب شدند که حذف شورایی بودن رهبری از جمله نتایج آن بود.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان زنجان گفت: افرادی که در حال حاضر این موضوع را مطرح می کنند ریگی به کفش داشته و به دنبال ضربه زدن به این نهاد محکم نظام اسلامی هستند و گرنه دلشان به حال نظام نمی سوزد.

وی گفت: این افراد به دنبال سست کردن ریشه ها و پایه های جمهوری اسلامی بوده و تضعیف انقلاب اسلامی خواستار هستند که نباید به این حرف ها اهمیت داد چرا که طرح این مسائل دشمن شاد کن است.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=45280

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.