• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
4

آشنائی با حجت الاسلام عبدالله امیرخانی کاندیدای مجلس خبرگان از زنجان

  • کد خبر : 45249
  • 25 بهمن 1394 - 16:41
آشنائی با حجت الاسلام عبدالله امیرخانی کاندیدای مجلس خبرگان از زنجان

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری زنجان گفت: شورایی شدن رهبری خلاف قانون اساسی است و جای تعجب دارد که افرادی که چنین موضوعی را مطرح می کنند. به گزارش نبض سحر، حجت الاسلام عبدالله امیرخانی امروز با حضور در دفتر پایگاه خبری – تحلیلی موج رسا به پرسش های خبرنگاران این مجموعه پاسخ داد. حجت الاسلام […]

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری زنجان گفت: شورایی شدن رهبری خلاف قانون اساسی است و جای تعجب دارد که افرادی که چنین موضوعی را مطرح می کنند.

به گزارش نبض سحر، حجت الاسلام عبدالله امیرخانی امروز با حضور در دفتر پایگاه خبری – تحلیلی موج رسا به پرسش های خبرنگاران این مجموعه پاسخ داد.

حجت الاسلام امیر خانی متولد ۱۳۵۴ روستای نصیر آباد خرم دره است که دیپلم ریاضی – فیزیک را در این منطقه به پایان رسانده و از سال ۱۳۷۲ به مدرسه حقانی قم برای ادامه تحصیل مراجعت کرده است وی در حال حاضر مشغول تحصیل، تدریس و تالیف کتاب است و به مدت ۱۳ سال در دروس خارج فقه شرکت کرده و ۱۳ جلد کتاب در قالب تقریرات فقه به رشته تحریر در آورده است، وی در حال حاضر نیز در قم، به عنوان مسئول گروه فقه و معاونت آموزش موسسه پرتو ثقلین فعالیت دارد.

وی در پاسخ به این سئوالی در خصوص اهمیت مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اهمیت مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی مشخص شده و شناسایی و معرفی ولی فقیه جامع الشرایط از وظایف مهم این مجلس است که باید رهبری را برای جامعه انتخاب کنند که فقیه بوده و در همه ابعاد فقه بتواند فتوا صادر کرده و جامعه را بر اساس فقه اهل بیت عصمت و طهارت اداره کند،این فرد باید عادل،باتقوا، شجاع، مدیر و مدبر بوده و طبق دستورات دین مبین اسلام نیز اجازه حکومت و تسلط بر جان،مال و نوامیس مسلمانان فقط به امام معصوم (ع) یا نائب وی داده شده است و ولی فقیه در زمان غیبت نائب عام امام عصر عج الله تعالی فرجه محسوب می شود.

*مجلس خبرگان رهبری همیشه در اوج اهمیت است

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری زنجان در خصوص حساسیت این دوره خبرگان رهبری در مقایسه با دوره های گذشته گفت: همه دوره های مجلس خبرگان رهبری مهم و حساس است و همیشه این مجلس در اوج اهمیت و حساسیت است چرا که مسئله تعیین رهبری از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام امیر خانی در خصوص شورایی شدن رهبری نیز گفت: از افرادی که این مسئله را مطرح کردند تعجب می کنم چرا که این موضوع خلاف قانون اساسی است و در زمان حیات امام خمینی (ره) این قانون اصلاح شد و اگر امروز این موضوع را کسانی مطرح می کنند، خلاف قانون اساسی عمل می کنند.

*شورای رهبری نمی تواند وحدت رویه داشته باشد

وی گفت: شورای رهبری نمی تواند وحدت رویه داشته باشد و اختلاف شورای رهبری در مسائل به مردم نیز سرایت می کند،از نظر شرعی نیز شرع اجازه حکومت را به یک شخص که همان ولی فقیه و نائب امام زمان (عج) داده  و ایشان طبق تشخیصی که بینه و بین الله حجت است حکم صادر می کند همانطوری که در  احکام غیر حکومتی نیز اینگونه بوده و هر شخصی نمی تواند در هر مسئله ای مقلد چندین مرجع تقلید باشد.

 کاندیدای مجلس خبرگان رهبری زنجان ادامه داد: از نظر عملی نیز شورایی بودن رهبری نمی تواند محقق شود چرا که یک نفر باید قاطع و محکم حکم کند و اختلاف در زمینه مسائل با شورایی شدن رهبری شدت پیدا می کند و مردم متضرر می شوند، بر اساس حکمت و مصلحت رهبر تشخیص می دهد و با مشورت با سایر افراد حکم قاطع را اعلام می کند.

وی با بیان اینکه جریان های شرکت کننده در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را می شناسم، گفت: یکی از وظایف شورای نگهبان احراز صلاحیت فقهی و سیاسی افراد شرکت کننده در انتخابات است و این شورا افرادی را احراز صلاحیت می کند که به دنبال عظمت نظام و اسلام بوده و به دنبال اهداف حزبی و شخصی خود نیستند.

 

*به هیچ جریانی وابسته نیستم

حجت الاسلام امیرخانی با بیان اینکه به هیچ جریانی وابسته نیستم، گفت: فقط در خط ولایت هستم.

وی در خصوص هجمه به شورای نگهبان نیز گفت: وظیفه شورای نگهبان بررسی صلاحیت های افراد است و تک تک افراد از سوی این شورا با دقت و حساسیت بررسی و احراز شرایط را اعلام می کند.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری زنجان با اشاره به اینکه افرادی که حتی حداقلی های نمایندگی را ندارند نباید در انتخابات شرکت کنند، افزود: با رد صلاحیت این افراد تخریب شورای نگهبان شدت می یابد.

*فقهای شورای نگهبان مورد اعتماد مقام معظم رهبری هستند

حجت الاسلام امیر خانی با بیان اینکه شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی عمل می کند، گفت: فقهای شورای نگهبان، عادل بوده و مورد اعتماد مقام معظم رهبری هستند و بر اساس تشخیص عمل می کنند نه بر اساس هوای و هوس یا متعلق بودن به یک حزب خاص.

وی گفت: تابع محض شورای نگهبان هستم و در هر دو صورت از این شورا تشکر می کنم.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری زنجان فتنه ۸۸ را نیز فتنه ای از سوی فتنه گران عنوان کرد و گفت: سران فتنه باید طبق قانون محاکمه شوند و اگر نظام اسلامی با رافت با آنان برخورد کرده و فرصت توبه داده باید از این فرصت استفاده کرده و علنا اظهار ندامت کنند نه اینکه طلبکار نظام باشند.

 حجت الاسلام امیرخانی گفت: افرادی که سکوت کردند در حالی که می توانستند با زبان و قلم و تریبون های خود از نظام حمایت کنند، سکوت آنها حرام بوده است.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=45249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.