• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
4

آشنائی با حجت الاسلام دولابی کاندیدای مجلس خبرگان در استان زنجان

  • کد خبر : 45245
  • 25 بهمن 1394 - 12:47
آشنائی با حجت الاسلام دولابی کاندیدای مجلس خبرگان در استان زنجان

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری زنجان گفت: مجلس خبرگان رهبری نقطه تلاقی اسلامیت و جمهوریت به عنوان پایه های اصلی نظام اسلامی محسوب می شود.   به گزارش نبض سحر به نقل از  موج رسا, حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی با حضور در پایگاه خبری – تحلیلی موج رسا به سئوالات خبرنگاران این مجموعه پاسخ […]

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری زنجان گفت: مجلس خبرگان رهبری نقطه تلاقی اسلامیت و جمهوریت به عنوان پایه های اصلی نظام اسلامی محسوب می شود.

 

به گزارش نبض سحر به نقل از  موج رسا, حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی با حضور در پایگاه خبری – تحلیلی موج رسا به سئوالات خبرنگاران این مجموعه پاسخ گفت.

حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی، معروف به ابوالقاسمی، متولد شهر مقدس مشهد و در حال حاضر ساکن شهر مقدس قم است،دارای مدرک سطح چهار حوزه علمیه و دکترای علوم قرآنی و حدیث است.

وی حافظ کل قرآن کریم،دارای هفت رتبه بین المللی در مسابقات بین المللی قرآنی در کشورهای عربستان، سوریه، لبنان، مصر و ایران در زمینه حفظ و تفسیر قرآن بوده و نشان ملی فرهنگ و هنر را در سال ۹۰ از رئیس جمهور دریافت کرده است.

وی همچنین نشان خادم القرآن را در سال ۸۰ از رئیس جمهور وقت دریافت کرده و عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی، هئیت امنای سازمان دارالقرآن کریم، عضو ستاد عالی مسابقات عالی کشور، عضو هئیت امنا و مدیر مدرسه مشکات و مدیر مرکز فقه نظام از دیگر فعالیت های وی محسوب می شود.

*تلمذ از محضر اساتید برجسته

حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی همچنین ۱۵ سال، در سطوح عالیه و خارج تدریس داشته و در نزد اساتیدی همچون آیات عظام خراسانی، تبریزی، فاضل لنکرانی و شبیری زنجانی تلمذ کرده است.

وی در حال حاضر درس خارج فقه و اصول و برخی از کتب شهید صدر،شرح زیارت جامعه کبیره،کتاب جهاد جواهر و شرح اصولی کافی را تدریس می کند.

از این استاد حوزه و دانشگاه نیز ۲ هزار ساعت برنامه از شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی پخش شده و ۷۰ سفر به کشورهای مختلف برای تبلیغ به زبان های عربی و فارس در کارنامه فعالیت های وی دیده می شود همچنین این استاد حوزه در رادیو و تلویزیون های این کشورها از جمله مصر، بحرین، لبنان، سوریه، عراق، امارات، پاکستان، بلژیک، اسلوونی، هلند، ترکیه،سودان، الجزایر، تونس، آفریقای جنوبی و موزامبیک  نیز به اجرای برنامه پرداخته است.

*عضو حزب نیستم اما سیاسیم

وی در پاسخ به این سئوال که از چه جریانی وارد انتخابات شده اید، گفت: دارای سابقه سیاسی که عضو حزبی باشم نبوده ام اما رایحه سیاسی در همه حرف های من از جمله تفسیر قرآن نیز دیده می شود، تفسیر قرآن در حرم مطهر حضرت معصومه در ایام ماه رمضان برگزار می شود که در این برنامه آیات مطابق با جریانات جاری جامعه بیان می شود که عکس العمل های مختلفی نیز داشته است.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری زنجان ادامه داد: کسانی که منافع آنها به خطر افتاده بود و معتقد هستند نباید قرآن را سیاسی کرد، با اجرای این برنامه موافق نبودند،کار فقهی من در قم نیز سیاسی است چرا که معتقدم نباید تنها به فقه فردی پرداخت بلکه باید به فقه اجتماعی نیز توجه ویژه شود.

حجت الاسلام دولابی خاطرنشان کرد: سیاسی بودن من به معنای وابستگی حزبی نبوده و عضو رسمی هیچ حزب و دسته ای نبوده و نیستم و تنها به مراجع از جمله امام و رهبری علقه خاصی دارم.

*فقه نظام پاسخگویی به سئوالات مکلفان کلان است

وی در خصوص فقه نظام گفت: فقه ما در طول ۱۴۰۰ سال قبل به این دلیل که نظام اسلامی نداشته ایم، همیشه ناظر به سئوال مکلفین خود بوده است و مراجع همواره به مقلدین خود پاسخ داده اند و این موضوع موجب شده تا همواره اقلیتی در مقابل اکثریت قرار گیرند، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی نوع سئوالات از ناحیه نظام به سوی مراجع سرازیر شده و علما در این زمینه به سئوالات نهادها و ارگان های مختلف در عرصه های مختلف پاسخگو هستند،فقه نظام پاسخگویی به سئوالات مکلفان کلان است و متاسفانه حوزه ها به این بلوغ نرسیده اند که این موضوع را پیگیری کنند.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری زنجان در خصوص اهمیت مجلس خبرگان رهبری نیز به خبرنگار موج رسا گفت: نظام ما جمهوری اسلامی و بر دو پایه جمهوریت و اسلامیت پایه ریزی شده است و بعد اسلامیت آن در موضوع ولایت فقیه جلوه گر است.

حجت الاسلام دولابی با بیان اینکه پایه اصلی اسلام ولایت است و اگر این رکن تقویت شود می توان به اجرای اسلام امیدوار بود، افزود: اگر ولایت نباشد امیدی به اجرای دین نیست و در بین کاغذها و ورق های کتاب آسمانی مدفون می شود.

وی گفت: جمهوریت نظام نیز اصالت دادن به رای مردم محسوب می شود که از دیدگاه اهل بیت عصمت و طهارت با اینکه ولایت تشریعی داشته و از ناحیه خداوند دارای ولایت هستند اما مقبولیت خود را در رای مردم می دانند.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری زنجان  تصریح کرد: اسلامیت و جمهوریت پایه های اصلی نظام اسلامی هستند و نقطه تلاقی این دو، مجلس خبرگان رهبری است چرا که رای مردم تاثیر مستقیم در انتخاب رهبری دارد و خاصیت رای مردم مشارکت مستقیم در اسلامیت نظام است.

*ولایت فقیه عامل اقتدار کشور است

وی اهمیت این دوره مجلس خبرگان رهبری را در مقایسه با دوره های گذشته اینگونه عنوان کرد که دشمنان نظام اسلامی می دانند ولایت فقیه عامل اقتدار کشور است و درصدد تخریت آن بوده و اهتمام جدی دارند پس اگر بخواهند از راه نا فرمانی مدنی پیش روند امکان ندارد همانگونه که در جریان فتنه ۸۸ نیز این موضوع را تجربه کرده و دیدند که با وجود حمایت گسترده مردم بیدار نمی توانند با ولی فقیه تقابل داشته باشند.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری زنجان افزود: دشمنان تلاش می کنند از مجاری قانون از جمله مجلس خبرگان رهبری وارد عمل شوند چرا که کسی که در جایگاه خبرگان رهبری باشد بر اساس ساز و کارهایی می تواند نسبت به این موضوع اظهار نظر و انتقاد کند، ولی کافی است عده ای در مجلس خبرگان گروه فشاری را وارد کرده و موجب تضعیف ولی فقیه یعنی اسلامیت شوند که تضعیف اسلامیت موجب تضعیف جمهوریت آن نیز می شود.

حجت الاسلام دولابی افزود: دشمنان به عمق تاثیر ولایت فقیه در حال حاضر بیشتر پی برده و با توجه به سن بالای رهبری، مجلس خبرگان رهبری تعیین کننده رهبری آینده است و این افراد تلاش می کنند عناصر خود را در مجلس نفوذ دهند.

وی با بیان اینکه اولا امیدواریم با حضور امام زمان (عج) نیازی به مجلس خبرگان نباشد، افزود: امید داریم سایه رهبری بر سر مردم مستدام باشد و مجلس نیاز به تعیین رهبر نداشته باشد و اگر مقدر الهی این بود که رهبری در بین ما نباشند، امیدوارم خط مشی فکری امام راحل که توسط رهبری دنبال شده است پس از ایشان نیز ادامه یابد چرا که این موضوع نقطه اصلی نا امیدی دشمنان است.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری زنجان گفت  نیروهای خط امام در چارچوب نظام خدمت کرده و موظف به ادامه آن با همان شعارهای امام راحل از جمله استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، استکبار ستیزی و عزت مداری را در همه عرصه ها هستند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=45245

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.