• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - محرم - 1446
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
8

مصرف سالانه بیش از ۹۶میلیون متر مکعب آب در شهرستان خرمدره

  • کد خبر : 43599
  • 08 دی 1394 - 9:14
مصرف سالانه بیش از ۹۶میلیون متر مکعب آب در شهرستان خرمدره

رئیس اداره منابع آب خرمدره گفت: سالانه بیش از ۹۶میلیون متر مکعب آب در شهرستان خرمدره در مصارف خانگی ، کشاورزی ، صنعت و معدن مصرف می شود. مرتضی بیگ محمدی در گفت و گو با نبض سحر  با اشاره به  اُفت آب های زیر زمینی به ارتفاع ۳۰ متر در ۱۷ سال گذشته اظهار […]

رئیس اداره منابع آب خرمدره گفت: سالانه بیش از ۹۶میلیون متر مکعب آب در شهرستان خرمدره در مصارف خانگی ، کشاورزی ، صنعت و معدن مصرف می شود.

مرتضی بیگ محمدی در گفت و گو با نبض سحر  با اشاره به  اُفت آب های زیر زمینی به ارتفاع ۳۰ متر در ۱۷ سال گذشته اظهار داشت: سالانه در شهرستان خرمدره ۹۶ میلیون و ۲۲۰هزار متر مکعب آب مصرف می شود که بیشتر در حوزه کشاورزی بوده به طوری که در  قسمت کشاورزی شهرستان ۶۰ میلیون متر مکعب آب برداشت می شود.

وی با اشاره به بحرانی بودن وضعیت سفره های زیر زمینی و محدود بودن منابع آب در شهرستان ، اولویت اصلی برنامه های اجرایی در شهرستان اجرای سیتم های نوین آبیاری (تحت فشار)محسوب می شود که با اجرای این طرح علاوه بر صرفه جویی در مصرف بهینه موجب جلوگیری از هدر رفت آب در بخش کشاورزی نیز می شود.

رئیس اداره منابع آب خرم دره گفت: ۱۹۱ حلقه چاه کشاورزی در شهرستان خرم دره وجود دارد که از این تعداد ۱۶۹ حلقه مجاز و ۲۲ حلقه فاقد مجوز بهره برداری هستند .

 بیگ محمدی با اشاره به اینکه در شهرستان خرم دره بیش از ۶۱ درصدد در بخش کشاورزی مصرف می شود ،افزود: باید با فرهنگ سازی مصرف درست آب و همچنین  مدیریت برداشت از آب های زیر زمینی و نیز بهره گیری از سیتم های نوین آبیاری و اصلاح الگوی کشت زمینه کاهش مصرف آب فراهم شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=43599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.