• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Sunday - 16 June - 2024
4

تنها تفکری که امروز می تواند در مقابل نفوذ دشمن بایستد ،تفکر بسیجی است

  • کد خبر : 42354
  • 30 آبان 1394 - 8:30
تنها تفکری که امروز می تواند در مقابل نفوذ دشمن بایستد ،تفکر بسیجی است

خطیب نماز جمعه زنجان ، گفت :برای مقابله  با نفوذ دشمن وجود بسیج نیاز است و امروزه در مقابل نفوذ دشمن تنها تفکری که می تواند بایستد و در مقابل توطئه های گوناگون  در  این چند سال عملا امتحان خود را داده است ،فقط و فقط تفکر بسیجی است . آیت الله شیخ علی خاتمی […]

خطیب نماز جمعه زنجان ، گفت :برای مقابله  با نفوذ دشمن وجود بسیج نیاز است و امروزه در مقابل نفوذ دشمن تنها تفکری که می تواند بایستد و در مقابل توطئه های گوناگون  در  این چند سال عملا امتحان خود را داده است ،فقط و فقط تفکر بسیجی است .

آیت الله شیخ علی خاتمی در خطبه های امروز  نماز جمعه زنجان ،  بابیان اینکه مسئله  پیام رسانی حادثه عاشورا بلافاصله بعد از روز عاشورا توسط امام  سجاد (ع) ، حضرت زینب کبری (س) و اهل بیت (ع)شروع شد ، تصریح کرد :  پیام حادثه عاشورا بدون تحریف ، دست کاری و بدون اینکه فرصت تحریف به دشمن داده شود ،توسط خود اهل بیت (ع) در شهرهای مهم و اثرگذار   یعنی مدینه ، کوفه و شام به مردم  رسانده شد .

امام جمعه زنجان  ، با اشاره به اینکه ، روز اول ماه صفر اهل بیت  (ع) وارد مرکز قدرت ، زور ، زر و تزویر یعنی سرزمین شام شدند، افزود : شام به عنوان دژ نفاق و التقاط  در مقابل اسلام ناب و ولائی بیش از چهل سال ایستاده بود  و روزی که سیدالشهداء (ع) شهید شد مردم شام ۴۲ سال بود که مسلمان شده بودند ولی اسلام را زبان فرزندان ابوسفیان فرا گرفته بودند .

وی ، اسلام اوسفیانی را اسلام اشرافیت ، نفاق و التقاط نامید و گفت : مردم شام پیغمبر ، مدینه، اصحاب نزدیک پیامبر را ندیده بودند و باور آن ها این بود که اسلام پیامبر (ص) همان گفته های پیامبر است و در نظر آن ها تجسم اسلام معاویه بود  که نزدیک ۴۱ سال معاویه  در شام (که امروز چهار مملکت است )حکومت کرده بود برای شکاندن این  جو  و دژ مستحکم التقاط ، اشرافیت و سلطنت موروثی فقط اسلام ناب و ولائی می تواند بایستد .

آیت الله خاتمی ، بابیان اینکه ، چندین حادثه و مسئله مهم وضع شام را دگرگون کرد ، ادامه داد : یکی از این مسائل افشاگری ، اتمام حجت و محاکمه ابرقدرت ظالم و باطل آن روز یعنی یزید بن معاویه توسط بانوی بزرگ اسلام ، نائبه زهرا ، دخت امیر بیان حضرت زینب کبری (س) بود .

خطیب نمازجمعه زنجان با اشاره به برگزاری  اولین  مجلس برای قدرت نمائی یزید  در کاخ ویران شده یزید ، افزود : در این مجلس  عوامل مزدور و نان به نرخ روز بخور حکومت مراسم جشن ، پیروزی ، تعریف و تمجید  از معاویه ، ابوسفیان و جسارت به ساحت اهل بیت (ع) را شروع کردند و مخصوصا خود یزید شروع به افتخار کردن نمود و آن خبث طینت و کینه را نسبت به اسلام ناب  بیان کردند .

وی ، با اشاره به اقرار مردم به جهل و نیاز به پاسخ گوئی و عدم سکوت در چنین لحظه ای ،گفت : حضرت زینب (س) در برابر تفسیر به رای های یزید  در مقابل او ایستاد و فرمود : گمان می کنی زمین را برای زندگانی ما تنگ کرده ای و قدرت نمائی می کنی ، عربده کشی برای قدرت نمائی ب می کنی و عد آیات الهی را می خوانی و به نفع خود تفسیر می کنی ، عرصه زندگی را برما تنگ و با حالت اسیر ما را در شهرها را می گردانی و فکر می کنی ما را ضعیف و خود بزرگ شده ای .! آیا چنین فکر می کنی ؟ ساکت و آرام باش و از از اریکه قدرت پایین بیا و عقلت سر جای خود بیاید که قدرت شما را مست کرده است  و قرآن می خوانیو  به نفع خود تفسیر می کنی ؟قرآن را من باید بخوانم و تفسیر کنم و قرآن در منزل ما نازل شده است و ما اهل قرآن و فرزندان قرآن هستیم .

امام جمعه زنجان ، در آغاز خطبه های دوم به سال روز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی  اشاره کرد  و گفت :  در چنین روزی بود  که مقام معظم رهبری  فرمان اقتصاد مقاومتی را صادر کردند و فرمودند که ،  تا وقتی که چشم ما در دست دشمن باشد کاری از پیش نخواهد رفت  و تجربه دنیا هم این را نشان داده وکه نگاه به بیرون داشتن  مشکلات را حل نخواهد کرد .

آیت الله خاتمی ، افزود : باید به سراغ اقتصاد مقاومتی برویم  و در واقع مملکتی اگر بخواهد مبارز باقی بماند و بر اصول خود پایبند باشد باید نان و نیاز اساسی خود را خودش تامین کند و این یک واقعیت است و اگر چشم ما برای نان خود به دست دشمن باشد یک روز نان خواهد داد ،روزی نصف آن را به ما خواهد داد وروزی در قبال کاری نان به ما می دهد .

وی ، با اشاره به پنجم آذر ماه سال۱۳۵۸ سال روز تشکیل بسیج مشتضعفان به فرمان معمار کبیر انقلاب ، گفت :  در کم تر از یک ماه از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا زمان طی نشده بود که  امام (ره ) به علت توطئه های آمریکا در داخل  و لشکرکشی برای حمله نظامی به کشور احساس نگرانی کرد و تدبری اندیشید و در حالی که جمعیتما ۳۶ میلیون بود فرمودند : “این مملکت و ملت و انقلاب اگر بخواهد بر روی پای خود بایستد  باید ۲۰ میلیون ارتش بسیجی داشته باشد “.

خطیب نماز جمعه زنجان بروز چنین تفکری  را  در مرحله اول در دوران دفا مقدس دانست و افزود : تعداد زیادی از رزمندگان توان و مقتدر ما نیروی نظامی و رسمی نبودند و  بسیج در دوران دفاع مقدس وظیفه نظامی خود را نشان داد ولی صرفا نیروی نظامی نبود و  از بدنه مردم ابو  و به قشر خاصی مختص نبود  و به بدنه  عمومی جامعه مرتبط است و امام این مسئله را تعمیم  داد و وظیفه  بسیج  را صرفا  امر نظامی ندانست و گرچه شکوهش را در آن  دوران نیز نشان داد .

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در هر عرصه ای که انقلاب نیاز داشته باشد بسیج باید در آن عرصه حاضر باشد ، تصریح کرد : برای مقابله  با نفوذ دشمن وجود بسیج نیاز است و امروزه در مقابل نفوذ دشمن تنها تفکری که می تواند بایستد و در مقابل توطئه های گوناگون  در  این چند سال عملا امتحان خود را داده است ،فقط و فقط تفکر بسیجی است .

وی ، با اشاره به  پنجم صفر سال روز شهادت عمار یاسر ، گفت : عمار یاسر  سخت ترین شکنجه ها را دید و در جلو چشم او پدر و مادرش  را شهید کردند و او در جنگ بدر و خندق و در رکاب پیامبر (ص) بود و بعد آن نیز یار وفادار امام علی (ع) بود که مشاور و یار امین ایشان ،سمبل ایمان ، تسلیم ، ولایت مداری و بصیرت بودکه درجنگ صفین یه شهادت رسید.

موج رسا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=42354

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.