• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
4

اجتماع عظیم عزادران در دسته زینبیه اعظم زنجان/ همنوایی مردم زنجان با حضرت زینب(س)

  • کد خبر : 41125
  • 03 آبان 1394 - 22:24

اجتماع عظیم زینبیه اعظم زنجان روایت غم‌های زینب است، حکایت اقتدار و عزت اسیران دشت کربلا در مقابل دستگاه منفور یزدیان و مردم زنجان امروز با حضرت زینب(س) همنوا شدند. بی‌شک اگر نبود حضور حضرت زینب در دشت کربلا و عدم انتقال واقعیت‌های قیام عاشورایی فلسفه قیام عاشورا یا منتقل نمی‌شد و یا در طول […]

اجتماع عظیم زینبیه اعظم زنجان روایت غم‌های زینب است، حکایت اقتدار و عزت اسیران دشت کربلا در مقابل دستگاه منفور یزدیان و مردم زنجان امروز با حضرت زینب(س) همنوا شدند.

بی‌شک اگر نبود حضور حضرت زینب در دشت کربلا و عدم انتقال واقعیت‌های قیام عاشورایی فلسفه قیام عاشورا یا منتقل نمی‌شد و یا در طول تاریخ دچار تحریف می‌شد.

شور و شعوری که این بار، هم به عشق سالار شهیدان و هم به دلدادگی پیام‌رسان عاشورا شکل گرفت و مردم زنجان امروز نیز همچون سال‌های گذشته در ۱۱ محرم، تاریخ را دوباره ورق زدند و در قالب دسته عزاداری مسجد زینبیه اعظم زنجان بخش دیگری از واقعه عاشورا را در اذهان مردم تداعی کردند.

حرکت دسته عزاداری مسجد زینبیه اعظم زنجان امروز از محل مسجد آغاز و در صحن امام‌زاده سید‌ابراهیم‌(ع) به پایان رسید.

اجتماع حماسی ۱۱ محرم مردم زنجان با یادآوری صبوری و از خودگذشتگی زینب کبری(س) و حضور عزاداران و سوگواران حسینی برگزار شد و خیل عظیم عزاداران که خود را از جای جای ایران برای شرکت در دسته عظیم زینبیه به شهر زنجان رسانده بودند تا در این مراسم شرکت کنند.

شهر زنجان به خاطر برگزاری دو اجتماع بزرگ در راستای عزاداری ماه محرم به پایتخت حسینی معروف شده و همه ساله صدها هزار نفر در اجتماع باشکوه حسینی در هشتم محرم و زینبیه در ۱۱ محرم اجتماع بزرگ عاشقان اباعبد‌الله را به نمایش می‌گذارند.

زینبیه اعظم زنجان میعادگاه عاشقان خط سرخ شهادت، صبر و استقامت است، خط سرخی که زینب‌(س) ادامه دهنده آن بود و اگر زینب(س) نبود امروز عاشورایی نبود و یا عاشورا وارونه جلوه داده می‌شد.

امروز خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های زنجان مملو از جمعیت بود و زنجانی‌ها امروز در ۱۱ محرم حماسه‌ای دیگر آفریدند و این حماسه را در تاریخ ماندگار کردند.

حضور عکاس خبرنگار خارجی در دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان

خبرنگاران از سراسر کشور و خارج از کشور در دسته زینبیه اعظم زنجان حضور داشتند تا حضور خیل عظیم عزاداران حسینی زنجان را به جهانیان منعکس کنند.

دسته زینبیه زنجان

دسته زینبیه زنجان

دسته زینبیه زنجان

دسته زینبیه زنجان

دسته زینبیه زنجان

دسته زینبیه زنجان

دسته زینبیه زنجان

دسته زینبیه زنجان

دسته زینبیه زنجان

دسته زینبیه زنجان

دسته زینبیه زنجان

دسته زینبیه زنجان

دسته زینبیه زنجان

دسته زینبیه زنجان

دسته زینبیه زنجان

دسته زینبیه زنجان

دسته زینبیه زنجان

انتهای پیام/موج رسا

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=41125

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.