• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

ساختمان‌هایی که حال بیماران زنجانی را ناخوش‌تر می‌کنند

  • کد خبر : 38012
  • 29 مرداد 1394 - 14:28
ساختمان‌هایی که حال بیماران زنجانی را ناخوش‌تر می‌کنند

زنجان- نابسامانی ساختمان‌های پزشکان مشکلی است که رفع آن جز اندکی تدبیر زحمتی ندارد اما گویی همین تدبیر حلقه مفقوده ساماندهی این وضعیت در شهر زنجان است.   به گزارش نبض سحر به نقل از مهر دهها ساختمان پزشکان در مرکز شهر زنجان وجود دارد که همگی فاقد استانداردهای لازم هستند حتی آن ها که […]

زنجان- نابسامانی ساختمان‌های پزشکان مشکلی است که رفع آن جز اندکی تدبیر زحمتی ندارد اما گویی همین تدبیر حلقه مفقوده ساماندهی این وضعیت در شهر زنجان است.

 

به گزارش نبض سحر به نقل از مهر دهها ساختمان پزشکان در مرکز شهر زنجان وجود دارد که همگی فاقد استانداردهای لازم هستند حتی آن ها که نوساز و روزنه امید شهروندان بودند.

این ساختمان ها نه تنها یکی از دلایل مهم ایجاد ترافیک و کمبود پارکینگ در مرکز شهر هستند بلکه سبب آزردگی خاطر بیماران نیز هستند، آسانسورهایی که یا وجود ندارند یا برای رسیدن به آن ها حداقل باید یک طبقه را پیاده طی کنی، ابعاد آسانسورها که امکان جابجایی ویلچر و ابزار حرکتی را ندارد، سالن های انتظار نامناسب و ده ها مشکل دیگر.

یک بیمار:  درد پایم کم بود حالا باید ۱۰ پله هم طی کنم تا به مطب برسم، کجای دنیا آتل‌بندی در زیرزمینی با ۱۰ پله قرار دارد؟تمرکز ساختمان های پزشکان در شهر آلودگی های صوتی، هوا و شلوغی های آزاردهنده ای در مرکز شهر به وجود آورده است حال آنکه مسئولان شهر می توانند با مشارکت پزشکان واجد شرایط نسبت به انتقال این مطب ها به  محلی مناسب و استاندارد اقدام کنند.

عباس محمدی یکی از شهروندان زنجانی است که برای تعویض آتل پای خود وارد یکی از ساختمان های پزشکان شده، غرو لند کنان می گوید: درد پایم کم بود حالا باید ۱۰ پله هم طی کنم تا به مطب برسم، کجای دنیا آتل‌بندی در زیرزمینی با ۱۰ پله قرار دارد؟

وی ادامه می‌دهد: پزشکم توصیه کرده محل شکستگی بی‌حرکت باشد اما هنگام مراجعه به پزشک فشار را متمحل می‌شوم.

نرگس بیات بانوی سالمندی است که فرزندانش به سختی او را از پله‌های مطب متخصص قلب و عروق بالا می‌برند. او می‌گوید: با این تپش قلب و پاهای علیل هر ماه برای چکاپ به پزشک مراجعه می‌کنم و هر ماه با مشکل تردد مواجهم و چون به تنهایی نمی‌توانم با عصا از پله‌ها بالا بیایم باید دو نفر همراهیم کنند.

ساختمان پزشکان

 وی می‌افزاید: نیم ساعت در خیابان‌های اطراف معطل شدیم تا جای پارک پیدا کنیم. وقتی هم که وارد ساختمان پزشکان شدیم، باید مشکل نبود آسانسور را حل کنیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ۲۹۵ پزشک عمومی، ۲۳۶ متخصص، ۵۳ ماما، ۳۲ کارشناس پروانه‌دار دارای مجوز فعالیت در زنجان مشغول به کار هستند، گفت: تعدادی از پزشکان شاغل در مراکز دولتی نیز هنوز مراحل ثبت‌نامشان در نظام پزشکی تکمیل نشده است.

بابایی خاطرنشان کرد: نسبت پزشک به جمعیت استان و مراکز شهرستان‌ها به میانگین کشوری نزدیک است، فقط در بخشی از تخصص‌های محدود، کمبود وجود دارد که  دانشگاه علوم پزشکی در صدد جذب نیرو در این حوزه است.

بابایی: وضعیت ساختمان‌های پزشکان از جنبه وجود امکانات رفاهی همچون آسانسور، حمل و نقل و پاراکلینیک در حد ضعیف است.وی با نامناسب دانستن توزیع مکانی ساختمان‌های پزشکان در سطح شهر، اظهار کرد: وضعیت ساختمان‌های پزشکان از لحاظ مطابقت با حداقل استانداردها در حد متوسط بوده و از جنبه وجود امکانات رفاهی همچون آسانسور، حمل و نقل و پاراکلینیک در حد ضعیف است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان تصریح کرد: تمرکز مراکز پاراکلینیک و سایر مشاغل وابسته در مرکز شهر زنجان برای مردم و جامعه پزشکی مشکلات عدیده‌ای فراهم کرده است.

وی متذکر شد: هم‌اکنون در الزام پزشکان به اشتغال در محل‌های خاص شهر یا موقعیت جغرافیایی خاص خلاء وجود دارد، به‌گونه‌ای که قبل از صدور پروانه اشتغال هیچگونه مدرکی دال بر نحوه انتخاب محل طبابت از پزشک درخواست نمی‌شود اما پس از تاسیس، نظارت بر وضعیت فضا و امکانات از طریق معاونت بهداشتی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی صورت می‌گیرد.

ساختمان پزشکان

بابایی یادآور شد: برای رفع مشکلات موجود در ساختمان‌های پزشکان شهر، مکاتباتی با دفتر فنی استانداری صورت گرفته است.

گرچه به نظر می‌رسد تلاش مسئولان حوزه بهداشت و درمان به مکاتباتی بی‌نتیجه محدود می‌شود و مسئولان شهری نیز جز اعلام آمادگی برای جذب سرمایه‌گذار و احداث شهرک سلامت تاکنون کاری از پیش نبرده‌اند اما سرمایه‌گذارانی برای تحقق خواسته دیرین شهروندان زنجانی یعنی ساخت ساختمان پزشکانی مناسب و تمرکززدایی از بافت مرکزی شهر قدم پیش نهاده‌اند.

سرمایه‌گذار زنجانی از احداث ساختمان پزشکان استقبال کرد

یک عضو شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر ضرورت احداث ساختمان‌های استاندارد برای مطب پزشکان، گفت: یک سرمایه‌گذار زنجانی طرح مدونی برای انتقال بخش عمده مطب‌‌‌های پزشکان به محلی جدید که تمایل به احداث آن دارد، به شورا ارائه کرده است.

عباس راشاد اظهار کرد: این سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده است که ۱۳۶ واحد  متناسب با استانداردهای بین‌المللی همراه با خدمات جانبی همچون فروشگاه و… برای بهره‌مندی بیماران و همراهان آن‌ها در زنجان احداث کند. این طرح که بالغ‌بر۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، در شورای‌شهر بررسی شده است.

ساختمان پزشکان

وی افزود: این سرمایه‌دار همه سرمایه احداث را شخصا به‌عهده می‌گیرد و از شورا و شهرداری فقط حمایت می‌خواهد.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان خاطرنشان کرد: برای بررسی بیشتر و نهایی کردن اجرای این پروژه با شهردار جلساتی برگزار خواهد شد.

راشاد یادآور شد: این پروژه در یکی از بهترین نقاط شهر واقع شده که دسترسی‌های متعددی دارد و با مشکل ترافیک و ایاب و ذهاب مواجه نمی‌شود.

به گفته راشاد، تامین سرمایه ساختمان پزشکان برای این سرمایه‌گذار قطعی است و طراحی پروژه توسط مشاوران خبره صورت گرفته است.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=38012

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.