• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
6

واکسیناسیون ۴۴هزار نوبت سردام علیه بیماریهای مشترک انسان و دام

  • کد خبر : 37279
  • 13 مرداد 1394 - 9:11
واکسیناسیون ۴۴هزار نوبت سردام علیه بیماریهای مشترک انسان و دام

رئیس دامپزشکی خرمدره از واکسیناسیون ۴۴هزار و ۲۰۰ نوبت سر دام علیه بیماریهای مشترک میان انسان و دام خبر داد.محمد فاتح مرادی در گفت و گو با نبض سحر گفت: اداره دامپزشکی شهرستان خرمدره طی چهار ماه امسال ۴۴هزار و ۲۰۰ نوبت سر دام را علیه بیماریهای مشترک میان انسان و دام و بیماری های […]

رئیس دامپزشکی خرمدره از واکسیناسیون ۴۴هزار و ۲۰۰ نوبت سر دام علیه بیماریهای مشترک میان انسان و دام خبر داد.محمد فاتح مرادی در گفت و گو با نبض سحر گفت: اداره دامپزشکی شهرستان خرمدره طی چهار ماه امسال ۴۴هزار و ۲۰۰ نوبت سر دام را علیه بیماریهای مشترک میان انسان و دام و بیماری های واگیر دار دامی شامل بروسلوز(تب مالت) ، شاربن (سیاه زخم ) ، هاری ،کزاز ، تب برفکی ، آبله ، لمپی اسکین ، آگالاکسی واکسینه شدند.

وی افزود: در همین مدت، مبارزه با بیماریهای انگلی خارجی بدن دام ، سم پاشی هشت هزار و ۶۶۷ راس دام و ۵۴ هزار متر مربع اماکن دامی با سموم رایگان با هدف افزایش تولیدات دامی وکنترل بیماریهای مشترک کشنده تب خونریزی دهنده “کریمه – کنگو” وسایر تک یاخته ای ها انجام شده است.

رئیس دامپزشکی خرمدره در ادامه گفت: نظارت برتشخیص ، معالجه و درمان ۶هزار ۵۶۶ راس دام و تعداد دوهزار و ۲۰۰ کندوی عسل توسط اداره دامپزشکی شهرستان انجام شده است.

مرادی گفت: یکی از وظایف دامپزشکی نظارت بر کشتارگاه می باشد و در این مدت نظارت بهداشتی بر کشتار  یک میلیون و ۳۳۴هزار قطعه مرغ گوشتی در کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان انجام شده است که سه هزار و ۷۵۰ کیلو گوشت مرغ غیر قابل مصرف ضبط و امحاء شده است.

وی همچنین با اشاره به نظارت بر صادرات ۳۴۵هزار قطعه تخم مرغ نطفه دار به کشور های همسایه گفت: نظارت بهداشتی بر تولید چهار میلیون قطعه جوجه یک روزه در کارخانه جوجه کشی و دومیلیون و ۵۸۰ قطعه طیور گوشتی توسط اداره دامپزشکی شهرستان انجام شده است.

رئیس دامپزشکی خرمدره بیان این مطلب که در چهار ماه سال جاری برای بهره برداران ۹۸۳نفر ساعت آموزش و ترویج برگزار شده است گفت: یک هزار و ۴۵۰ عدد بروشور آموزش و ترویج به بهره برداران فراورده های خام دامی توزیع شده است.

مرادی گفت: بازدید کارشناسی به منظور نظارت بهداشتی بر واحد های توزیع فراورده های خام دامی شامل کارخانجات تهیه و فراوری گوشت ، رستوران ها ،قصابی ها و مرغ فروشی ها توسط اداره دامپزشکی به طور مستمر انجام می گیرد.

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=37279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.