• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4

نماینده ولی فقیه در استان زنجان: آموزش مهارت‌های فنی‌ و حرفه‌ای در زنجان گسترش یابد

  • کد خبر : 37256
  • 12 مرداد 1394 - 11:46
نماینده ولی فقیه در استان زنجان: آموزش مهارت‌های فنی‌ و حرفه‌ای در زنجان گسترش یابد

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: به‌منظور بهبود شرایط بازار کار، آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای در زنجان گسترش یابد.  آیت‌‌الله علی خاتمی شامگاه شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه مهارت، کلید کارآفرینی و اشتغال با بیان اینکه کارآفرینان باید به سمت تولید کار و اشتغال سوق یابند، اظهار داشت: مسلمانان نباید تحت هیچ شرایطی سرنوشت خود را […]

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: به‌منظور بهبود شرایط بازار کار، آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای در زنجان گسترش یابد.

 آیت‌‌الله علی خاتمی شامگاه شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه مهارت، کلید کارآفرینی و اشتغال با بیان اینکه کارآفرینان باید به سمت تولید کار و اشتغال سوق یابند، اظهار داشت: مسلمانان نباید تحت هیچ شرایطی سرنوشت خود را به دست کفار بسپارند.

وی با بیان اینکه داشتن استقلال در تمامی ابعاد نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باید مد نظر مسئولان و مردم مسلمان ایران و جهان باشد، تصریح کرد: در دین اسلام آموختن و یادگیری برخی از حرفه‌ها نظیر نماز واجب کفایی است به این معنی که آموختن حرفه مدنظر به اندازه مورد نیاز در دستور کار اشخاص قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به پیشی گرفتن برخی دولت‌ها از مسلمانان در زمینه علم اندوزی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که کشورهای غیرمسلمان با تلاش و همت خود به این درجه از علم رسیده‌اند و این قانون خداست که تلاشگران را به مقصد مورد نظرشان برساند.

وی با تاکید بر گسترش آموزش‌های مهارت فنی و حرفه‌ای ابراز کرد: این مایه تاسف است که تنها ۲۸ درصد فارغ‌التحصیلان در کنار آموختن، مهارت هم می‌آموزند در حالی که این میزان در سایر کشورهای جهان ۷۲ درصد است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه برای ارتقا وضعیت مهارتی خود نباید منتظر بیگانگان باشیم، عنوان کرد: کارشناسان ذیربط باید با برنامه ریزی‌های مدون، وضعیت استانی در بخش آموزش‌های مهارتی و علمی را تا سال آینده حداقل تا ۱۰ درصد افزایش دهند.

وی با اشاره به جمعیت ۷۵ هزار نفری دانشجویان در استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ژاپن دومین اقتصاد جهان است، اما تنها ۳۵۰ هزار نفر در این کشور کارمند دولت بوده و مابقی کارآفرین هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان ابراز کرد: به منظور بهبود شرایط بازار کار، آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای در زنجان گسترش یابد.

وی با بیان اینکه بنا به دلایلی امکان ایجاد صنایع بزرگ و سنگین کشور در استان وجود ندارد، عنوان کرد: جوانان ما نباید پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه منتظر کارهای دولتی و به عبارتی طلب کار دولت باشند بلکه با فراگیری مهارت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای باید زمینه کارآفرینی خود را در استان زنجان فراهم کنند.

آیت الله خاتمی گفت: امیدوارم خروجی نمایشگاه‌های برپا شده در این زمینه سبب ایجاد اشتغال جوانان به ویژه بین فارغ التحصیلان دانشگاهی شود.

انتهای پیام/تسنیم

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=37256

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.