• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

مدیر کل امور اجتماعی استانداری زنجان عنوان کرد: مهاجرت روستائیان مهمترین علت حاشیه نشینی در زنجان است

  • کد خبر : 36840
  • 05 مرداد 1394 - 20:42
مدیر کل امور اجتماعی استانداری زنجان عنوان کرد: مهاجرت روستائیان مهمترین علت حاشیه نشینی در زنجان است

زنجان-مدیر کل امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: مهاجرت از روستاها به شهرها مهم‌ترین علت حاشیه نشینی در زنجان است و باید در استان برنامه ریزی گسترده در زمینه توسعه مهاجرت معکوس صورت گیرد.   مسیح الله سلطانی  ظهر دوشنبه در جلسه کمیته ساماندهی مناطق ویژه اجتماعی استان، افزود: به دلیل مهاجرت از روستا به شهر […]

زنجان-مدیر کل امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: مهاجرت از روستاها به شهرها مهم‌ترین علت حاشیه نشینی در زنجان است و باید در استان برنامه ریزی گسترده در زمینه توسعه مهاجرت معکوس صورت گیرد.

 

مسیح الله سلطانی  ظهر دوشنبه در جلسه کمیته ساماندهی مناطق ویژه اجتماعی استان، افزود: به دلیل مهاجرت از روستا به شهر به ویژه در دهه های ۶۰ و ۷۰  مناطقی در اطراف شهرهای استان زنجان شکل گرفته که متأسفانه کیفیت مناسب برای زندگی را دارا نیستند.

وی ادامه داد: این مناطق ویژه اجتماعی بدون مجوز و خارج از برنامه ریزی‌ها شکل گرفته‌اند و در ساختمان های این مناطق از مصالح بی کیفیت و کم دوام استفاده شده که در آینده مشکلات عدیده ای را ایجاد خواهد کرد.

سلطانی با اشاره به تراکم بالای جمعیت در این مناطق، گفت: عدم وجود کتابخانه، مرکز بهداشتی، مرکز فرهنگی و زیر ساخت های مناسب شهری در این محل مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: نبود شبکه آب رسانی، کمبود فضای سبز، عرض کم معابر و ناتوانی در تأمین نیاز روزانه مردم این مناطق ناشی از روند نامناسب شکل گیری است.

سلطانی افزود: ۵۱۴ هکتار بافت فرسوده در استان وجود دارد که بالاترین آمار مربوط به شهرستان زنجان با ۲۱۴ هکتار و ابهر و خرم دره با ۳۰۰ هکتار  است.

وی در مورد انواع مناطق ویژه اجتماعی، گفت: سکونت گاه های غیر رسمی، بافت فرسوده و فضای بی دفاع شهری جزو مناطق ویژه به حساب می‌آیند که در این میان بیشترین مشکلات ایجاد شده مربوط به سکونت گاه های غیر رسمی است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به تصویب سند ملی توانمند سازی سکونت گاه های غیر رسمی، تاکید کرد: در دولت نهم و دهم اقدامات جدی در این راستا انجام نشد ولی خوشبختانه  طی سال‌های اخیر تشکیل کمیته ای ویژه با ۲۳ عضو اصلی شکل گرفت و همچنین استقرار دولت تدبیر و امید  اقدامات خوبی را  در زمینه ساماندهی سکونت گاه های غیر رسمی شاهد هستیم.

مهر

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=36840

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.