• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4

امام جمعه زنجان: فرهنگ شهادت، فرهنگ عزت و ولایتمداری است

  • کد خبر : 35042
  • 29 خرداد 1394 - 20:41
امام جمعه زنجان: فرهنگ شهادت، فرهنگ عزت و ولایتمداری است

زنجان – نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به تشییع باشکوه پیکر شهدای غواص، نعمت شهادت را با ارزش‌ترین نعمات دنیوی عنوان کرد و گفت: فرهنگ شهادت، فرهنگ عزت، غیرت و ولایتمداری است. به گزارش نبض سحر به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام  علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با […]

زنجان – نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به تشییع باشکوه پیکر شهدای غواص، نعمت شهادت را با ارزش‌ترین نعمات دنیوی عنوان کرد و گفت: فرهنگ شهادت، فرهنگ عزت، غیرت و ولایتمداری است.

به گزارش نبض سحر به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام  علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با بیان اینکه تشییع پیکر شهدا سبب ایجاد روح معنوی در جامعه می‌شود، افزود: حضور ۲۷۰ شهید که ۱۷۵ نفر از آنان، غواصان شهیدی بودندکه مظلومانه به شهادت رسیدند، فضایی معنوی را در جامعه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب، جامعه فضای بسیار معنوی داشت که دلیل آن حضور شهدا و بازگشت پیکر شهدا از جبهه‌ها بود که به در و دیوار جامعه رنگ و بوی فضیلت می‌داد.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه اعتلا و عزت جامعه در گرو تکریم شهدا است، افزود: همه ما مدیون خون شهدا هستیم و برای اعتلا و پیشرفت جامعه و گام برداشتن در مسیر اقتدار و عزت، باید ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا را در جامعه زنده نگه داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه در دامن انقلاب انسان‌های بزرگی تربیت شدند که شهید مصطفی چمران یکی از آن‌هاست،افزود: نسل جوان بایدبا افکار و اندیشه‌ها و شخصیت انسان‌های بزرگ و عالیقدری همچون شهیدچمران آشناشوند.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه شهید چمران الگوی مناسبی برای نسل جوان است، افزود: شهید چمران همواره به‌دنبال انجام وظیفه بود و هدایت جنگ‌های نامنظم را برعهده داشت و با لباس خونین رزم به‌سوی پروردگار خود رفت.

وی در ادامه با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای کسب تقواست، افزود: بزرگ‌ترین دستاورد روزه تقواست؛ چراکه خداوند این ماه را ماه خود نامیده و گناهان را می‌آمرزد و ثواب‌ها در این ماه چند برابر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان افزود: لازم است دراین ماه از خداوند بخواهیم که ما را برای کسب فضایل بیشتر کمک کند؛ چراکه این ماه بهترین فرصت برای خدمت به مردم است و باید در این ماه به نکات مختلفی توجه شود.

حجت‌الاسلام خاتمی در ادامه با اشاره به وضعیت منابع آبی و چالش کمبود آب، گفت: صرفه‌جویی درمصرف آب بایدموردتوجه قرارگیرد چون ۷۰ درصدجغرافیای کره زمین آب است که فقط دو درصد ازآن آب شیرین بوده و یک درصد آن استحصال شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران در منطقه‌ای خشک و نیمه‌خشک قرار دارد، مسئله آب در ایران بسیار حائز اهمیت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: بخش اعظمی از کره زمین را جنگل تشکیل می‌داد که بر اثر بی‌توجهی بسیاری از آن‌ها از بین رفته و ۳۰ درصد این مشکلات در اثرآتش‌سوزی اتفاق افتاده است.

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای، افزود: یکی از مسائل مهم،مقاومت مردم درمقابل زیاده‌خواهی دشمنان است و امروز در روند مذاکرات هسته‌ای، دشمن سعی دارد خواسته‌های نامشروع خود را در زمینه دانش هسته‌ای بر ایران تحمیل کند که ملت ایران مقتدر و عزتمند در برابر این زیاده‌خواهی‌ها ایستاده است.

وی ادامه داد: از سربازان عرصه دیپلماسی خواستاریم در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان بایستند و در چارچوب‌هایی که مقام معظم رهبری تعیین کرده است پیش روند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به سالروز تبلیغ دینی، گفت: فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه تبلیغ دینی نقش مهمی در خنثی کردن حربه‌ها و توطئه‌های شوم دشمنان و استکبار علیه جامعه ایران داشته است.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=35042

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.