• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
7

رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان: روش‌های نوین در فعالیت‌های معدنی زنجان مورد استفاده قرار می‌گیرد

  • کد خبر : 34806
  • 26 خرداد 1394 - 19:08
رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان: روش‌های نوین در فعالیت‌های معدنی زنجان مورد استفاده قرار می‌گیرد

رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: به منظور ترمیم روابط بین بخش‌های محیط زیست و معادن، بهره‌گیری از روش‌های نوین در فعالیت‌های معدنی زنجان در دستور کار قرار می‌گیرد.  مهدی حمیدی امروز در نخستین همایش و نشست صمیمی محیط زیست استان زنجان که با حضور صاحبان معادن، مدیران ارشد و معاونان و مسئولان فنی […]

رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: به منظور ترمیم روابط بین بخش‌های محیط زیست و معادن، بهره‌گیری از روش‌های نوین در فعالیت‌های معدنی زنجان در دستور کار قرار می‌گیرد.

 مهدی حمیدی امروز در نخستین همایش و نشست صمیمی محیط زیست استان زنجان که با حضور صاحبان معادن، مدیران ارشد و معاونان و مسئولان فنی که با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست، نظام مهندسی معدن، سازمان صنعت معدن و تجارت و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان برگزار شد، اظهار داشت: مسئولان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست و فعالان بخش معدن نباید در مقابل یکدیگر بلکه در کنار هم قرار بگیرند.

وی با اشاره به مزایای استقرار معادن در مناطق تصریح کرد: ایجاد اشتغال، تکمیل زنجیره‌های تولید و در نتیجه توسعه اقتصادی در سطح ملی و منطقه‌ای از جمله مزایای استقرار و فعالیت معادن در مناطق است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان با تاکید بر استفاده از روش‌های نوین به هنگام انجام فعالیت های معدنی از جمله استخراج، اکتشاف و سایر افزود: با انجام روش‌های نوین عملیاتی در زمینه معدن کاری می‌توان در راستای حفظ محیط زیست گام های موثری برداشت که علاوه بر این بکارگیری از این امکانات سبب ترمیم روابط بین مسئولان معدنی و محیط زیست استان زنجان می‌شود.

وی با اشاره به توافقات انجام شده ۴ جانبه بین مسئولان ذیربط در سال ۹۳ با هدف ایجاد بستر مناسب برای فعالیت‌های معدنی، ارتقا سطح کمی و کیفی تولید با تجهیزات نوین و آموزش پرسنل فنی معدن در رشته محیط زیست عنوان کرد: نتیجه این توافقات نیز برگزاری نخستین همایش و نشست صمیمی محیط زیست استان زنجان که با حضور صاحبان معادن، مدیران ارشد و معاونان و مسئولان فنی در اتاق بازرگانی استان زنجان بوده است.

حمیدی اعضای ماهر و تحصیلکرده نظام مهندسی معدن را بزرگترین سرمایه انسانی معرفی کرد و گفت: تا کنون بیش از ۷۵۰ نفر به عنوان اعضا در نظام مهندسی معدن استان زنجان ثبت نام کرده‌اند که بر اساس الزامات و اهداف تدوین شده مسئولان نظام مهندسی در زمین‌های مختلف اعم از استخراج، اکتشاف و فراوری و سایر فعالیت می‌کنند.

وی در مورد اهداف نظام مهندسی معدن استان زنجان تصریح کرد: حفظ و افزایش بهره‌وری سرمایه‌های منابع معدنی، وضع مقررات به منظور اطمینان از رعایت اصول زیست محیطی از جمله اهداف نظام مهندسی معدن استان زنجان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان با بیان اینکه عمده معادن در مکان‌های دورافتاده و دارای امکانات کم استقرار یافته‌اند، اظهار داشت: از طرفی با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در بخش معدن همراه با ریسک بالا است، از مسئولان به ویژه اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان تقاضا داریم تا میزان سخت گیری‌های بی‌مورد را کاهش دهد هر چند رعایت اصول زیست محیطی وظیفه مسئولان و صاحبان معدن است.

وی با اشاره به مشکلات و چالش‌های مسئولان بخش معدن افزود: عدم صادرات، بالا بودن هزینه های سرمایه‌ای در ماشین‌آلات، هزینه‌ تمام شده استخراج و معارضین روستایی از جمله مشکلات صاحبان معدن در استان زنجان است.

حمیدی با بیان اینکه خواه یا ناخواه باید بپذیریم که زنجان از جمله استان‌های معدن‌خیز کشور به شمار می‌‌رود، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که عدم آشنایی بهره‌برداران معادن با قوانین محیط زیست ما را هم با مشکل و مسائلی مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه معدن کارن و بهره‌برداران این حوزه به هیچ عنوان مخالف با محیط زیست نبوده و نیستند، ابراز کرد: امیدواریم اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در برخورد با این افراد آنان را مخالفان ۱۰۰ درصدی عرصه محیط زیست و طبیعت ندانسته و حداقل‌ترین‌ها را به هنگام مواجه با این افراد در نظر بگیرد.

انتهای پیام/تسنیم

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=34806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.