• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
9

کتابخانه ها به لحاظ مالی حمایت نمی شوند

  • کد خبر : 34282
  • 19 خرداد 1394 - 14:22
کتابخانه ها به لحاظ مالی حمایت نمی شوند

مسوول کنابخانه های شهرستان خرمدره گفت: به دلیل نبود قانون جامع، کتابخانه ها به لحاظ مالی حمایت چندانی نمی شوند. به گزارش نبض سحر، لیلا صباغی روز سه شنبه ، با اشاره به اینکه در قانون تاسیس کتابخانه های عمومی کشور اعتبارات به بخش عمرانی تخصیص یافته است، افزود: بر اساس این قانون هیچ ردیف […]

مسوول کنابخانه های شهرستان خرمدره گفت: به دلیل نبود قانون جامع، کتابخانه ها به لحاظ مالی حمایت چندانی نمی شوند.

به گزارش نبض سحر، لیلا صباغی روز سه شنبه ، با اشاره به اینکه در قانون تاسیس کتابخانه های عمومی کشور اعتبارات به بخش عمرانی تخصیص یافته است، افزود: بر اساس این قانون هیچ ردیف و منابعی برای اعتبارات جاری تعریف نشده است.

وی یادآوری کرد: هم اکنون منابع مربوط به اعتبارات جاری امور کتابخانه ها فقط از طریق نیم درصد درآمد شهرداری تامین می شود که این موضوع نیز در وضعیتی ناخوشایند قرار دارد.

صباغی با بیان اینکه حتی نیم درصد سهم شهرداری به امور کتابخانه ها با وقفه ای زیاد پرداخت می شود، افزود: بروز چنین مشکلاتی عملا اداره امور کتابخانه ها را با مشکل جدی مواجه می کند.

مسوول کتابخانه های شهرستان خرمدره ادامه داد: شهرداری خرمدره در مقایسه با شهرهای تابعه این استان عملکرد بهتری در پرداخت نیم درصد سهم خود به امور کتابخانه ها داشته و رتبه اول را به این لحاظ کسب کرده است.

وی اظهارکرد: توجه و یاری خیرین کتابخانه ساز می تواند در رفع بخشی از مشکلات این بخش موثر واقع شود.

صباغی با بیان اینکه معضلات مربوط به اداره کتابخانه ها امکان فعالیت های نوآورانه در آن را سلب کرده است، ابراز کرد: کتابخانه ها بستر ساز توسعه جامعه به شمار می روند و بی توجهی به این امر معضلات بسیاری را در بخش های مختلف به وجود می آورد.

شهرستان خرمدره با داشتن هفت کتابخانه شامل چهار باب کتابخانه شهری و سه باب کتابخانه روستایی و با جمعیت ۶۵ هزارو ۱۶۶ نفری معادل ۴/۶ درصد از جمعیت کل این استان در فاصله ۷۵ کیلومتری در جنوب مرکز استان زنجان واقع شده است.

انتهای پیام /ایرنا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=34282

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.