• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 18 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 25 May - 2024
4

آمار دقیقی از اعتیاد بانوان در استان زنجان وجود ندارد

  • کد خبر : 33393
  • 31 اردیبهشت 1394 - 19:19
آمار دقیقی از اعتیاد بانوان در استان زنجان وجود ندارد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر زنجان با اشاره به اینکه حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار معتاد در استان وجود دارد، گفت: آمار دقیقی از اعتیاد بانوان در استان زنجان وجود ندارد. به گزارش نبض سحر ، نقی نصیری اظهار کرد: طبق آمار ارائه شده در طرح شیوع شناسی که در سال ۹۰ انجام […]

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر زنجان با اشاره به اینکه حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار معتاد در استان وجود دارد، گفت: آمار دقیقی از اعتیاد بانوان در استان زنجان وجود ندارد.

به گزارش نبض سحر ، نقی نصیری اظهار کرد: طبق آمار ارائه شده در طرح شیوع شناسی که در سال ۹۰ انجام شد آمار اعتیاد در استان کمتر از یک درصد است.

وی با بیان اینکه میزان بیماران معتاد خانم در کشور نسبت به آقایان ۹ درصد است، ابراز کرد: با توجه به مسائل فرهنگی موجود این میزان در استان زنجان کمتر پیش‌بینی می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر زنجان با اشاره به اینکه اغلب دستگیر‌شدگان خود مصرف‌کننده هستند، عنوان کرد: با توجه به آمار اعلامی دستگیرشدگان در سال گذشته ۵۰ نفر خانم ناشی از جرایم مواد مخدر دستگیر شدند.

وی به میزان آمار معتادان در زنجان اشاره و تصریح کرد: حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار معتاد در استان بر طبق طرح شیوع شناسی وجود دارد.

نصیری با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد معتادان در زنجان وجود ندارد، بیان کرد: احصا آمار دقیق معتادان قابل شناسایی نبوده و آمار موجود از طریق مراجعه این افراد به مکان‌های درمانی و غیره امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار ارائه شده سال گذشته بیماران معتاد خانم در سطح کشور نسبت به آقایان ۹ درصد بوده است، افزود: این میزان رو به افزایش بوده و نیاز به توجه جدی دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر زنجان خاطر نشان کرد: نسبت بیماران خانم به آقا در کشور سالهای گذشته ۳ تا ۵ درصد بوده این در حالی است که این میزان سال ۹۳ به ۹ درصد رسیده و روند رو به رشد دارد.

انتهای پیام/موج رسا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=33393

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.