• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5

کلاهبرداری سه میلیارد ریالی با مدارک متوفی

  • کد خبر : 27553
  • 29 بهمن 1393 - 11:42
کلاهبرداری سه میلیارد ریالی با مدارک متوفی

رییس پلیس آگاهی استان زنجان از دستگیری کلاهبردار سه میلیارد ریالی که با استفاده از مدارک فردی فوت شده اقدام به افتتاح حساب در بانک کرده بود خبر داد. سرهنگ جعفر رحمتی با اعلام این خبر افزود: در پی شکایت چند نفر از همشهریان مبنی بر کلاهبرداری فردی در قالب خرید و فروش مواد غذایی […]

رییس پلیس آگاهی استان زنجان از دستگیری کلاهبردار سه میلیارد ریالی که با استفاده از مدارک فردی فوت شده اقدام به افتتاح حساب در بانک کرده بود خبر داد.

سرهنگ جعفر رحمتی با اعلام این خبر افزود: در پی شکایت چند نفر از همشهریان مبنی بر کلاهبرداری فردی در قالب خرید و فروش مواد غذایی و تابلو فرش پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی یادآورشد: در تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم با ایجاد دفتر پخش مواد غذایی و خرید و فروش تابلو فرش اقدام به کلاهبرداری از مشتریانش در قالب دریافت ودیعه اولیه برای تهیه کالا می کرده است.

رحمتی اظهار کرد: این شخص با افتتاح حساب به نام فردی فوت شده و با سو استفاده از مدارک وی اقدام به ذخیره مبالغ دریافتی می کرد.

رییس پلیس آگاهی زنجان گفت: با توجه به مدارک به دست آمده و همچنین شگردهای خاص پلیسی متهم فراری در یکی از استان های مرکزی کشور شناسایی و دستگیر شد.

وی خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده و پس از مواجهه با مستندات و ادله پلیس به کلاهبرداری مبلغ سه میلیارد ریالی با استفاده از این روش اعتراف کرد.

رحمتی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ نفر از شاکیان پرونده شناسایی شده اند ادامه داد: پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع مربوطه تحویل و متهم با صدور قرار روانه زندان شد.

**سوداگر مرگ در توزیع محموله خود ناکام ماند

فرمانده انتظامی شهرستان خرمدره از دستگیری یک سوداگر مرگ قبل از توزیع مواد مخدر خبر داد و گفت: از متهم دستگیر شده یک و نیم کیلوگرم مواد مخدر تریاک کشف شد.

سرهنگ مظاهر ریاسوند افزود: طی هفته گذشته ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان در تحقیقات صورت گرفته از فعالیت یک قاچاقچی سابقه دار مطلع و پیگیری ویژه موضوع را در ستور کار خود قرار دادند.

وی اضافه کرد: با بررسی های نامحسوس ماموران، زمانی که فرد قصد انتقال مواد مخدر به شهرستان را داشت تحت تعقیب قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمدره ادامه داد: سرانجام ماموران پلیس، پس از مراقبت های پلیسی، متهم را حین معامله مواد دستگیر کردند که مقدار یک کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر تریاک از وی کشف شد.

ریاسوند با بیان اینکه متهم پس از انتقال به یگان با تشکیل پرونده قضایی به دادسرا اعزام شد، از والدین خواست که نظارت بیشتری بر رفتار فرزندان داشته و با برقراری روابط صمیمانه با آنها از مشکلات روحی و روانی فرزندان آگاه و نسبت به حل آن اقدام کنند.

وی یادآورشد: مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی مستقر در کلانتری های استان و شهرستان آماده همکاری با همشهریان عزیز در این خصوص می باشد.

***محموله چهار کیلوگرمی تریاک به مقصد نرسید

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدراستان زنجان از شناسایی و دستگیری سه سوداگر مرگ خبر داد و گفت: از متهمان دستگیر شده چهار کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک کشف شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مختار شیرمحمدی اظهار کرد: در پی گزارش واصله مبنی بر اینکه یکی از قاچاقچیان مواد مخدر پس از انتفال مواد مخدر به صورت عمده به شهرستان زنجان مواد مخدر را توسط عوامل خود توزیع می کند، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از اطلاع از این خبر ماموران با انجام کار اطلاعاتی موفق شدند این متهم را به نام ‘ ل -ب’ شناسایی و تحت نظر قرار دهند.

شیرمحمدی با بیان اینکه ماموران حین کنترل متهم از انتقال مقادیری مواد مخدر توسط وی مطلع شدند، ادامه داد: متهم که قصد داشت مواد مخدر را در ورودی شهر زنجان به دو نفر از عوامل خود تحویل دهد غافلگیر و دستگیر شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان زنجان با اعلام اینکه این متهم مقدار چهار کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را در خودروی خود به طرز ماهرانه ای جاسازی کرده بود، گفت: هر سه متهم دستگیر و به همراه مواد مخدر کشف شده به منظور سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

**دستگیری سارق حرفه ای داخل خودرو در زنجان

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان از دستگیری سارق حرفه ای لوازم داخل خودرو با ۱۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ جعفر رحمتی افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم و قطعات داخل خودرو طی روزهای گذشته، در سطح شهرستان زنجان تیم ویژه ای از کارکنان پلیس آگاهی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی یادآورشد: ماموران پلیس آگاهی پس از بررسی مکانی و زمانی سرقتهای صورت گرفته، موفق شدند در این ارتباط متهمی به نام ‘ح- ب’ را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: متهم پس از شناسایی دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده با مشاهده ادله و مستندات پلیسی لب به اعتراف گشود و به ۱۰ فقره سرقت لوازم داخل خودرو اعتراف کرد.

رحمتی با اشاره به اینکه مالباخته هایی نیز در این خصوص به پلیس اگاهی مراجعه و از متهم شکایت داشتند، خاطرنشان کرد: وی پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام /*

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=27553

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.