• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

توافقی که به ضرر منافع ملی ملت ایران باشد پذیرفتنی نیست

  • کد خبر : 27232
  • 24 بهمن 1393 - 15:37
توافقی که به ضرر منافع ملی ملت ایران باشد پذیرفتنی نیست

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: توافقی که به ضرر منافع ملی و‎ تحقیر ملت ایران تمام شود، پذیرفتنی نیست. آیت‎الله شیخ علی خاتمی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته با اشاره به بارش باران الهی در استان بر ضرورت شکرگزاری در این زمینه تاکید کرد و اظهار داشت: شکر به سه صورت زبانی، […]

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: توافقی که به ضرر منافع ملی و‎ تحقیر ملت ایران تمام شود، پذیرفتنی نیست.

آیت‎الله شیخ علی خاتمی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته با اشاره به بارش باران الهی در استان بر ضرورت شکرگزاری در این زمینه تاکید کرد و اظهار داشت: شکر به سه صورت زبانی، قلبی و عملی نمود می‎یابد.

وی خشکسالی را در استان و کشور جدی دانست و افزود: برخی افراد از روی ‎انصاف و با قاعده از نعمت آب استفاده نمی‏‌کنند که این امر موجب مشکلاتی در جامعه می‎شود.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به وجود ۷ هزار و ۲۰۰ چاه غیر مجاز و ۱۰ هزار چاه مجاز در استان خاطرنشان کرد: باید با مدیریت درست و مصرف بهینه در مصرف آب صرفه‎جویی کرد تا آیندگان نیز از این نعمت الهی استفاده کنند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ایران دو برابر کشورهای پیشرفته اروپایی برق مصرف می‎کند، تصریح کرد: زبان شکرگزاری اقتضا می‏‌کند مصرف به جا و به اندازه باشد تا دیگران نیز از این نعمت الهی استفاده کنند.

آیت‎الله خاتمی با اشاره به سالروز صدور حکم تاریخی امام خمینی (ره) در خصوص سلمان رشدی اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام در جهان مطرح شد و همه تلاش استکبار مقابله با اسلام و اسلام ستیزی آغاز شد.

وی با بیان اینکه یکی از راه‎های دشمن نامناسب نشان دادن چهره اسلام، اسلام هراسی و توهین به مقدسات بود، افزود: چاپ کتاب آیات شیطانی در این راستا بود و در این کتاب به پیامبر گرامی اسلام، اهل بیت عصمت و طهارت و زنان پیامبر توهین شد.

خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه حکم این اقدام سلمان رشدی ارتداد بود، افزود: اگر این حکم قاطعانه اجرا می‎شد الان توهین به پیامبر و اسلام در قالب کاریکاتور و عکس صورت نمی‌گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به سالروز شهادت سید عباس موسوی نخستین دبیر کل حزب‎الله لبنان توسط رژیم جعلی صهیونیست، تصریح کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری دشمن در راه رسیدن به مقاصد پلید خود از هیچ جنایتی روی گردان نبوده و چهره ضد انسانی و خیانت بار خود را بیش از بیش آشکار کرده است.

آیت‎الله خاتمی ادامه داد: خون به ناحق ریخته شده این شهید و همراهان وی مبارزه مردم فلسطین را برای مقابله با رژیم جعلی اسرائیل جدی‏تر خواهد کرد، چرا که این شهید برای دفاع از اسلام و مقابله با ظلم به شهادت رسید.

وی با اشاره به ۲۹ بهمن سالروز قیام مردم تبریز به مناسبت چهلم شهدای قم که شتاب بیشتری به انقلاب داد، افزود: این روز موجب ادامه روند انقلاب اسلامی و شتاب بخشی به فعالیت‎های انقلابی مردم ایران شد.

خطیب جمعه زنجان مردم زنجان با اشاره به ۲۹ بهمن سالروز تعطیلی سفارت رژیم جعلی اسرائیل در ایران گفت: مردم ایران اسلامی با دشمن‎شناسی و پایبندی به اصول و مبانی انقلاب در ۳۶ سال گذشته در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کرده‎اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه مردم ایران در سالروز ورود به سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به صورت باشکوهی در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند، افزود: مردم در راهیپمایی ۲۲ بهمن پاسخ دندان ‏شکنی به دشمنان داده و با حضور خود انقلاب اسلامی را بیمه کردند.

آیت‎الله خاتمی با اشاره به اینکه مردم با حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن به گزینه روی میز اوباما پاسخ دندان‎شکنی دادند، افزود: چرا که حضور مردم در صحنه گزینه روی میز ملت ایران برای مقابله با توطئه‎های دشمنان است.

وی با بیان اینکه گزینه روی میز ملت ایران عاشورا، ماه رمضان و همه اعتقادات آنان و حضور در صحنه است، بیان داشت: مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن به توطئه‏های ۳۶ ساله استکبار پاسخ دادند.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری توافقی که انجام بگیرد موافقم اما با توافق بد موافق نیستم، ادامه داد: رهبری توافق نکردن را از توافق بد بهتر می‎دانند، چرا که توافقی که به ضرر منافع ملی و‎ تحقیر ملت ایران تمام شود از دیدگاه انقلاب اسلامی پذیرفتنی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه مسئولان تلاش می‏کنند تا حربه تحریم را از دست دشمن قدار بیرون بیاورند، تصریح کرد: اگر توافقی صورت بگیرد بهتر است اما اگر توافقی صورت نگیرد، در داخل راهکارهای بسیاری وجود دارد که حربه دشمن را کند، می‎کند.

آیت‎الله خاتمی با اشاره به اینکه حربه تحریم کارساز نیست و با توجه به داشته‌‏ها و ظرفیت‏‌های داخلی می‏‌توان این حربه را کند کرد، ادامه داد: دست‏‌های ملت ایران بسته نیست و آمریکا آن طرفی است گیر افتاده است.

وی از حضور مردم زنجان در مراسم ترحیم آیت‎الله محمد خاتمی تقدیر کرد و گفت: آیت‎الله خاتمی عمر با برکت خود را در راه تعلیم و تربیت حوزویان سپری کرد.

انتهای پیام/فارس

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=27232

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.