• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
8

روزانه ۸ نفر در کشور قربانی اعتیاد می شوند/آموزش اساس و رکن جلوگیری از آلودگی افراد به مواد مخدر است

  • کد خبر : 25004
  • 17 دی 1393 - 16:35
روزانه ۸ نفر در کشور قربانی اعتیاد می شوند/آموزش اساس و رکن جلوگیری از آلودگی افراد به مواد مخدر است

نقی نصیری دبیر ستاد مبارزه مواد مخدراستان زنجان صبح امروز در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خرم دره با تاکید بر اینکه روزانه ۸ نفر در کشور قربانی اعتیاد می شوند، یادآور شد: باید فرهنگ سازی لازم در زمینه کسب حمایت خیرین در زمینه مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد زیرا متاسفانه […]

نقی نصیری دبیر ستاد مبارزه مواد مخدراستان زنجان صبح امروز در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خرم دره با تاکید بر اینکه روزانه ۸ نفر در کشور قربانی اعتیاد می شوند، یادآور شد: باید فرهنگ سازی لازم در زمینه کسب حمایت خیرین در زمینه مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد زیرا متاسفانه ۵/۱درصد جامعه با این معضل درگیر هستند.

 

 

 

به گزارش نبض سحر، نقی نصیری با بیان اینکه استان زنجان یکی از پاک ترین استانهای کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدراست، تاکید کرد: کسب این رتبه به تنهایی کافی نیست و باید اقدامات عملیاتی در زمینه استمرار این رتبه در استان صورت گیرد.

دبیر شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر باید به صورت اجتماعی دنبال شود، تصریح کرد : اگر تنها از ظرفیت دستگاههای دولتی در زمینه مبارزه با مواد مخدر استفاده شود توفیق چندانی حاصل نخواهد شد و برای موفقیت در این امر باید از ظرفیت های اجتماعی از جمله بسیجیان ،ورزشکاران ،هنرمندان و اساتید دانشگاه ها و دیکر اقشار بهره گیری شود .

نصیری با تاکید بر اینکه روزانه ۸ نفر در کشور قربانی اعتیاد می شوند، یادآور شد: باید فرهنگ سازی لازم در زمینه کسب حمایت خیرین در زمینه مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد زیرا متاسفانه ۵/۱درصد جامعه با این معضل درگیر هستند.

این مسول با تاکید بر اینکه از هر ۱۰۰ نفری که اعتیاد را ترک می کنند ۸۰ نفر دوباره آلوده می شوند ،یادآور شد: برای حل این مشکل نیز باید مشکل اشتغال معتادین حل شود

آموزش اساس و رکن جلوگیری از آلودگی افراد به مواد مخدر است

در این جلسه شیخی فرماندار شهرستان خرم دره با اشاره به اقدامات انجام گرفته در زمینه ایدز تصریح کرد:علی رغم اینکه اقدامات خوبی در زمینه مبارزه با ایدز صورت گرفته است افزایش آمار مبتلا به ایدز نگران کننده است .

وی درادامه  با بیان اینکه مهم ترین راهکار مبارزه با مواد مخدر پیشگیری است،  تصریح کرد: آموزش اساس و رکن جلوگیری از آلودگی افراد به مواد مخدر است که دراین راستا نیز می توان با برگزاری سمینار و همایش های مختلف درزمینه  آگاهی بخشی به جامعه بهره جست.

نماینده عالی دولت در شهرستان خرم دره بابیان اینکه باید از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد در زمینه مبارزه با مواد مخدر استفاده کرد،اظهار داشت: سازمانهای مردم نهاد باید در زمینه حمایت از خانواده های معتادین که ناگزیر با این بالای خانمان سوز درگیر شده اند تلاش نمایند.

فرماندارشهرستان خرم دره اشتغال را از عوامل مهم دخیل در کاهش اعتیاد دانسته و افزود: گامهای خوبی در زمینه ایجاد اشتغال در شهرستان برداشته شده است و مهم ترین هدف ایجاد اشتغال نیز در شهرستان استقرار صنعت سبز است.

 

در ادامه این جلسه نیز سرهنگ مظاهر ریاسوند فرمانده انتظامی شهرستان خرم دره با تاکید بر اینکه مراکز بازپروی شهرستان کافی نیست، اظهار کرد:افزایش کمپ های استاندارد شهرستان از نیازهای اساسی شهرستان در حوزه مبارزه با مواد مخدر است.

فرمانده انتظامی شهرستان خرم دره در ادامه با تاکید بر اینکه سرقت های خرد معتادین در شهرستان موجب ایجاد ناهنجاری می شود ،یادآور شد: ایجاد استغال و رفع بیکاری می تواند در زمینه کاهش این گونه سرقتها تاثیر گذار باشد .

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=25004

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.