• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
9

دو عامل قداست و مظلومیت رمز موفقیت و بقای امامان بودند

  • کد خبر : 24029
  • 01 دی 1393 - 22:07
دو عامل قداست و مظلومیت رمز موفقیت و بقای امامان بودند

حجت الاسلام مردانی در شب شهادت امام رضا(ع) گفت: دو عامل قداست و مظلومیت رمز موفقیت و بقای امامان ما بودند. حجت الاسلام مردانی در گفتگو با نبض سحر گفت: طبق تحقیقات شخصی که داشتم، در مقطع زندگی علی بن موسی الرضا(ع) اتفاقی افتاده که با سایر امام فرق می کند وآن هم قبولی بالاجبار […]

حجت الاسلام مردانی در شب شهادت امام رضا(ع) گفت: دو عامل قداست و مظلومیت رمز موفقیت و بقای امامان ما بودند.

حجت الاسلام مردانی در گفتگو با نبض سحر گفت: طبق تحقیقات شخصی که داشتم، در مقطع زندگی علی بن موسی الرضا(ع) اتفاقی افتاده که با سایر امام فرق می کند وآن هم قبولی بالاجبار ولایت عهدی مامون بود که این خود ترفندی بود از طرف دشمن که می خواستند تفکر شیعه را خفه کنند .

نمایندگی ولی فقیه در سپاه خرمدره افزود: دو عاملی که خلفای قبل اموی و عباسی در صدد ازبین بردن آن بودند و شیعه هم ازآن نهایت استفاده را می برد یکی عامل “مظلومیت” و دومی “قداست” بود.

وی گفت: امامان درست بود که در راس حکومت نبودند اما با این دو عامل توانستند در راستای یارگیری و پرکردن ذهن مخاطبین استفاده کنند.

مردانی گفت: مامون خلیفه وقت نیز به خیال خود آمد تا بتواند با این دو عامل امام را شکست بدهد ، امام رضا(ع) را بالاجبار به ولایت عهدی  خود قرار داد.

وی در ادامه تصریح کرد: از دید یاران امام رضا(ع)، قبولی ولایت عهدی فرد فاسقی چون مامون توسط امام رضا باعث شکسته شدن قداست امام بود اما امام با سخنرانی ها و رفتار خود نشان داد که این کار بالاجبار بوده و نگذاشت این قداست از بین برود و از آن طرف نیز برخی شیعیان می گفتند که ما هم یک یاری داریم که در راس حکومت است و موجب فراهم شدن شکسته شدن مظلومیت امام بود که باز امام با بصیرت دهی و سخنرانی های خود این توطئه مامون را نیز نقش بر آب کرد. و در آخر مامون دید که دیگر راه چاره ای برای مقابله با امام رضا(ع) ندارد وی را به شهادت رسانید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=24029

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.