• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
8

بحث تفکیک بودجه شهرستان سلطانیه تا مجوز دانشگاه صنعتی در سفر رئیس جمهور به زنجان

  • کد خبر : 21576
  • 20 مهر 1393 - 8:29
بحث تفکیک بودجه شهرستان سلطانیه تا مجوز دانشگاه صنعتی در سفر رئیس جمهور به زنجان

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان با بیان جزئیات جلسه مجمع نمایندگان استان زنجان با معاونان رئیس جمهور برای انجام هماهنگی‌های قبل از سفر هیئت دولت گفت: در سفر رئیس جمهور احتمال گرفتن مجوز دانشگاه صنعتی در استان زنجان وجود دارد. نبض سحر: محمدرضا خان‌محمدی خرمی ٬ با اشاره به جلسه نمایندگان استان زنجان با معاونان رئیس […]

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان با بیان جزئیات جلسه مجمع نمایندگان استان زنجان با معاونان رئیس جمهور برای انجام هماهنگی‌های قبل از سفر هیئت دولت گفت: در سفر رئیس جمهور احتمال گرفتن مجوز دانشگاه صنعتی در استان زنجان وجود دارد.

نبض سحر: محمدرضا خان‌محمدی خرمی ٬ با اشاره به جلسه نمایندگان استان زنجان با معاونان رئیس جمهور برای هماهنگی‌های قبل از سفر هیئت دولت اظهار کرد: در جلسه نمایندگان استان زنجان با معاونان رئیس جمهور، مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور، محمدباقر، نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی و معاونان معاونت‌های اجرای و برنامه‌ریزی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در این جلسه هماهنگی‌های لازم برای سفر رئیس جمهور انجام و مشکلات استان زنجان بررسی شد، تصریح کرد: در این جلسه مشکلات آب شرب روستایی، راه روستایی و آب کشاورزی استان مطرح شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان ابراز کرد: در این جلسه در مورد پروژه‌های نیمه تمام استان زنجان از جمله بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ابهر، پروژه آبرسانی به ابهر و خرمدره، فاضلاب شهر ابهر و فاضلاب شهر خرم‌دره بحث و بررسی شد.

وی عنوان کرد: یکی از مواردی که در این جلسه مطرح شد بحث تفکیک بودجه شهرستان سلطانیه بود که ما خواستار این شدیم که این شهرستان بودجه مستقل خودش را داشته باشد.

خان‌محمدی خرمی بیان کرد: در جلسه نمایندگان استان زنجان با معاونان رئیس جمهور در مورد بسیج استان از جمله راهیان نور بحث شد.

وی اظهار کرد: در مورد پروژه‌های عمرانی استان زنجان نیز نکاتی مطرح شد و در ادامه به بحث استخدام‌های استانداری نیز پرداختیم و بنده خواستار تعیین تکلیف بحث استخدام‌های استانداری بودم.

اسقرار واحدهای صنعتی و مشکل بیکاری استان از موارد مورد بحث در این جلسه بود

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان گفت: در این جلسه در مورد قطار سریع‌السیر قزوین-زنجان بحث‌هایی مطرح شد و قبلا نیز در این باره با رئیس جمهور جلساتی را داشتیم.

وی تصریح کرد: در بخش درمان در مورد بیمارستان بوعلی خرمدره صحبت‌هایی انجام شد.

خان‌محمدی خرمی خاطر نشان کرد: اسقرار واحدهای صنعتی از جمله موارد دیگری بود که در این جلسه به آن پرداخته شد و مشکلات بیکاری استان را با معاونان رئیس جمهور در میان گذاشتیم.

وی ارتقا شهرها و بخش‌ها از دیگر موارد مورد بحث بود که با معاونان رئیس جمهور در میان گذاشتیم و انتقادمان از دولت این بود که چرا قانون تقسیمات کشوری معطل مانده و لایحه‌ای به مجل نرفته است.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی تکمیل آب شرب از سد کینه ورس به ابهر و خرمدره را از دیگر موارد مطرح شده عنوان کرد و افزود: تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه کسب یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.

وی اجرای آبیاری تحت فشار در زمین‌های کشاورزی استان زنجان را یکی دیگر از مطالبات نمایندگان در این جلسه اعلام و ابراز کرد: ما در این جلسه خواستار اجرای این این طرح در ۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی قول داده بودند، شدیم.

تعیین تکلیف پتروشیمی زنجان از موارد مورد بحث بود

خان‌محمدی خرمی تعریض راه مواصلاتی ابهر-قیدار و تسریع در ۲ بانده کردن راه تاکستان- ابهر- سلطانیه را از دیگر مطالبات نمایندگان از دولت عنوان کرد.

وی گفت: در مورد پتروشیمی زنجان نیز در این جلسه بحث‌هایی از جمله اعلام آمادگی شرکت پتروپارس برای خرید سهم بانک سهامدار مطرح شد و در سفر رئیس جمهور نیز پتروشیمی زنجان از مطالبات بنده و نمایندگان زنجان و ایجرود است و امیدواریم ظرف چند ماه این پروژه توسط دولتی‌ها به صورت جدی پیگیری شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان زنجان یکی از مواردی که مطرح می‌شود بحث مجوز دانشگاه صنعتی در استان زنجان که احتمال دارد این مجوز داده شود و یا حداقل طرح موضوع بشود.

وی خاطر نشان کرد: متصل شدن صنعت به دانشگاه سبب رونق صنعت می‌شود و دانشگاه‌های ما می‌توانند در بحث پژوهشی و توسعه کاربردی نقش خود را ایفا کنند.

در جلسه دولت و مجلس مشکلات صنایع کشور را به دولتی‌ها منتقل کردیم

خان‌محمدی خرمی در پایان به جلسه دولت و مجلس نیز اشاره‌ کرد و گفت: در این جلسه کمیسیون صنایع مشکلات صنایع کشور تشریح کرد.

وی عنوان کرد: در این جلسه بحث سرمایه در گردش صنایع و عدم استراتژی در صنعت از جمله مواردی بود که کمیسیون صنایع مطرح کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان ابراز کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون‌های عمران، برنامه و بودجه و اقتصاد مجلس سخنرانی کردند.

وی با بیان اینکه در این جلسه معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی مجلس نیز از تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه‌های عمرانی استان‌ها در ۶ ماه نخست امسال خبر داد و افزود: برای برخی استان‌ها به سبب سرمایه زودرس بودجه بیشتری اختصاص یافت.

خان‌محمدی خرمی بیان کرد: با توجه به اینکه استان زنجان، استان سرد سیری است در جلسه‌ای که با نمایندگان استان زنجان با معاونان رئیس جمهور داشتیم در مورد بودجه‌های عمرانی استان بحث و بررسی شد.

وی اظهار کرد: در این جلسه رئیس جمهور نیز گزارشی از سفرش به نیویورک ارائه کرد و از تمایل سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در ایران خبر داد.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان تصریح کرد: در جلسه دولت و مجلس رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که کشور کم کم از خروج خارج شود.

وی خاطر نشان کرد: در جلسه دولت و مجلس، رئیس مجلس نیز در سخنانی علمی به بحث مشکلات روستا‌ها از جمله آب شرب، راه و عواملی که سبب مهاجرت روستاییان می‌شود به طرح دیدگاه پرداخت.

 

انتهای پیام/منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=21576

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.