• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 23 May - 2024
4

استقبال بی نظیر مسافران برای اسکان در زنجان/ افزایش تعداد مسافران مسئولان را غافلگیر کرد

  • کد خبر : 18500
  • 13 مرداد 1393 - 8:41
استقبال بی نظیر مسافران برای اسکان در زنجان/ افزایش تعداد مسافران مسئولان را غافلگیر کرد

طبیعت زیبا و هوای مطبوع مناطق مختلف استان به خصوص شهر زنجان و قرار گرفتن این استان در مسیر ترانزیت مرکز به غرب و شمالغرب کشور باعث حضور مسافران در این استان شده که در طی سالهای اخیر این میزان مسافر در استان بی نظیر بوده به گونه ای که حجم مسافرتها و اسکان در […]

طبیعت زیبا و هوای مطبوع مناطق مختلف استان به خصوص شهر زنجان و قرار گرفتن این استان در مسیر ترانزیت مرکز به غرب و شمالغرب کشور باعث حضور مسافران در این استان شده که در طی سالهای اخیر این میزان مسافر در استان بی نظیر بوده به گونه ای که حجم مسافرتها و اسکان در سطح استان غافلگیر کنده و بی نظیر بوده و در مقایسه با مدت بازده زمانی تعطیلات نوروزی افزایش بی نظیر دارد.

به گزارش نبض سحر، با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی ورودی های شهرهای استان زنجان مملو از چادرهای بود که مسافران عبوری و اقامتی برپا کرده اند تنها در نخستین روز سفرهای تابستانی از میدان بسیج که ورودی شهر زنجان از سمت تهران محسوب می شود تا میدان هنرستان در فاصله طولانی بیش از ۲ تا ۳ هزار چادر مسافرتی برپا شده بود.

وجود مراکز و اماکن جذاب و تاریخی گردشگری طبیعی و تاریخی از یک سو و از سوی دیگر هوای مطبوع و خوب مناطقی همچون شهرستان طارم که به هندوستان ایران شناخته می شود، ماهنشان، خرمدره و خود شهرستان زنجان می تواند نقش مهمی در جذب گردشگر داشته باشند.

مقبره حضرت قیدار نبی(ع) در شهرستان خدابنده، غار بی نظیر کتله خور در منطقه گرماب شهرستان خدابند، گنبد عظیم سلطانیه و ارگ سلطانیه و  ابنیه و اماکن متعدد تاریخی در شهرستان سلطانیه مسجد تاریخی قروه در شهرستان ابهر، آثار تاریخی متعدد شهرستان خرمدره،  آثار تاریخی و ارزشمند شهرستان ایجرود و مجموعه بی نظیر آثار تاریخی روستایی خوئین و مجموعه دژمنده ،  عمارت ذوالفقاری شهر زنجان و مردان نمکی، مجموعه رختشویخانه، مجموعه سفرخانه های تاریخی همچون حاج داداش و کاروانسرای سنگی، بازار تاریخی شهر زنجان و اثر متعدد تاریخی می تواند بهانه خوبی برای توقف مسافران در شهرهای مختلف استان زنجان باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان در این خصوص با اشاره به تکمیل ظرفیت هتل ها و مراکز اقامتی استان زنجان در طی تعطیلات عید فطر لزوم توسعه ظرفیت هتلی و اقامتی در استان و  بخصوص شهر زنجان را مورد تاکید قرار داد.

یحیی رحمتی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در چهار روز تعطیلات تابستانی ۱۵ هزار و ۳۲۷ نفر در زنجان اقامت داشته اند در حالی که ظرفیت هتلها بدون مهانپذیرها هزار و تخت است.

وی ادامه داد: بنابراین وضعیت پیش بینی شده متناسب با اقامت نیست باید به دنبال  این نیاز مخاطب و سطح بندی براساس شرایط مخاطب در مراکز اقامتی باشیم. این نشان از خلاءزیر ساخت های اقامتی است.

رحمتی با تاکید بر اینکه باید راهنمایی مسافران در استان باید به شکل مطلوب صورت گیرد افزود: تابلوها باید خوانا باشند و به حد استاندارد باشند و تابلو در ورودی شهرها و داخل شهرها به سمت هدایت گردشگران به سایت های گردشگری مهیا باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه در حوزه آزادراه و جاده های اصلی استان زنجان نسبتا دارای وضعیت مطلوبی نسبت به برخی استانها است افزود: در حوزه جاده ای از استانهای برخوردار هستیم ولی در جاده های فرعی باید امکانات بیشتری فراهم شود.

رحمتی تاکید کرد: حضور مسافران و اسکان مسافران طی چهار روز تعطیلات عید فطر نسبت به بازده زمانی تعطیلات عید نوروز ۷۰ درصد بیشتر بوده است. افزود: شهرداری ها همکاری مناسبی برای اقدام داشته اند.

وی تنوع  آب و هوایی، وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی گردشگری و قرار داشتن آثار تاریخی بی نظیر در سطح استان زنجان را از پتانسیل های مهم در زمینه جذب مسافر و گردشگر عنوان کرد.

رحمتی افزود: همچنین در حال حاضر آب و هوای مطبوع در فصل تابستان باعث شده مسافران رغبت بیشتری برای حضور  و اسکان در زنجان داشته باشند.

همچنین معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به خبرنگار مهر گفت: حضور گردشگران طی چهار روز تعطیلات عید فطر در استان زنجان باعث رونق بی سابقه در زمینه بازار صنایع دستی استان زنجان شد.

محمود عیلمحمدی افزود: فروش و بازرگانی صنایع دستی با وجود مسافر و گردشگر گره خورده است و طی چند روز اخیر شاهد رونق بازار صنایع دستی بودیم و مسافران استقبال خوبی از خرید صنایع دستی استان زنجان داشته اند.

وی  از راه اندازی نمایشگاه های صنایع دستی در بخش های از آزادراه زنجان-تهران و زنجان-تبریز به عنوان پایلوت همزمان با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی خبرداد و افزود: طی بازدیدهای که فروشگاههای صنایع دستی استان صورت گرفته استقبال مسافران از خرید محصولات صنایع دستی استان زنجان بی سابقه بود و این اتفاقی بود که برای ما غیرمنتظره بود.

علیمحمدی با بیان اینکه بنا به دلیل ایام ماه مبارک رمضان این نمایشگاه با تاخیر برگزار می شود افزود: همچنین به دنبال برگزاری نمایشگاهای صنایع دستی به عنوان پایلوت طی ۴۵ روز آینده در کنار آزادراه های استان هستیم.

معاون  صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته تنها ۷۰ درصد ظرفیت ها هتل ها و مراکز اقامتی استان زنجان پر شده بود افزود: امسال ۱۰۰ درصد ظرفیت هتل و مهانپذیرها پر شد و همچنین در بخش مدارس نیز همکاران در آموزش و پرورش استان زنجان با استقبال بی نظیر مواجه بودند.

تعطیلاتی با حجم گسترده مسافرتها  که در سایه رعایت قانون و حضور پلیس راه کم حادثه بود

در این میان به رغم افزایش سفرها با حضور قطعانه و بی وقفه پلیس راه در محورهای مواصلاتی استان زنجان و رعایت قانون توسط بسیاری از رانندگان محورهای مواصلاتی استان زنجان کمترین حادثه را به خود دید که می توان این امر را نقطه امیدوارکننده در کاهش آمار تلفات جاده ای در استان عنوان کرد.

رئیس پلیس راه استان زنجان  در این خصوص خبرنگار مهر گفت: در چهار روز تعطیلات یک میلیون و ۱۸۳ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی استان زنجان تردد کرده اند.

سرهنگ علی اصغر شیر محمدی  افزود: با توجه به ترافیک بسیار سنگین در این چهار روز رانندگان در رعایت قواین راهنمایی و رانندگی عملکرد خوبی داشتند و رضایت بخش است.

وی اظهار داشت: در این چهار روز دور سوم سفر ۳۳ فقره تصادف رخ داده که نسبت به ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی استان بسیار مطلوب است.

رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: در این مدت یک فقره تصادف فوتی آن هم در جاده فرعی محور تهم به چورزق، ۱۲ مورد تصادف جرحی، و ۲۰ مورد تصادف خسارتی در محورهای مواصلاتی استان زنجان رخ داده است.

سرهنگ شیر محمدی گفت: در این چهار روز تعطیلات هزار مورد اعمال قانون در محورهای مواصلاتی استان زنجان صورت گرفته است.

وی افزود: اعمال قانون در زمینه های سرعت غیر مجاز، انحراف به چپ، سبقت غیر مجاز، و عدم استفاده از کمربند ایمنی بوده است.

رئیس راه استان زنجان، از توقیف ۲۳۱ مورد خودرو در محورهای مواصلاتی استان زنجان در این چهار روز خبر داد و گفت: در این راستا ۹۶ مورد موتور سیکلت هم توقیف شده است.

در این میان فضا و مبلمان شهری زنجان و نبود پارکینگ استاندارد و مناسب به خصوص باعث شده است همواره مسافران در زمان های مختلف سفر در سطح شهر زنجان با مشکلات متعدد روبه رو شوند.

هر چند شهرداری زنجان طی ماههای اخیر چندین بار اقدام به آسفالت ریزی خیابانهای منتهی به استانداری زنجان و سایر ادارات استان کرده است ولی هسته مرکزی شهر زنجان که شاهد تردد مسافران است فاقد آسفالت ریزی مناسب بوده و همواره شاهد ابراز نارضایتی مسافران و شهروندان زنجانی بوده است.

منبع:مهر

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=18500

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.