• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
9

ترویج بی بند باری و سست شدن بنیان خانواده از اهداف شوم برنامه های ماهواره ای می باشد

  • کد خبر : 18465
  • 12 مرداد 1393 - 9:37
ترویج بی بند باری و سست شدن بنیان خانواده از اهداف شوم برنامه های ماهواره ای می باشد

کارشناس سایبری در خرمدره ،گفت: ترویج بی بند باری و سست شدن بنیان خانواده از اهداف شوم برنامه های ماهواره ای می باشد. “ایرج بهرامی“ ،با اشاره به علل و عوامل استفاده خانواده ها از ماهواره ،افزود:عوامل زیادی دست به دست هم می دهند تا خانواده ها از این معقوله ضد فرهنگی استفاده نمایند.   […]

کارشناس سایبری در خرمدره ،گفت: ترویج بی بند باری و سست شدن بنیان خانواده از اهداف شوم برنامه های ماهواره ای می باشد.

ایرج بهرامی ،با اشاره به علل و عوامل استفاده خانواده ها از ماهواره ،افزود:عوامل زیادی دست به دست هم می دهند تا خانواده ها از این معقوله ضد فرهنگی استفاده نمایند.

 

بهرامی ادامه داد:یکی از دلایل اصلی استفاده خانواده ها از ماهواره ناآگاهی آنها از ابعاد مختلف ماهواره می باشد.

این مسئول جو زدگی واحساس کمبودنسبت به هم نوعان خود(چون دوستم یا همسایه مان ماهواره گرفت ما هم گرفتیم که احساس کمبود نکنیم)را دیگر از دلایلی استفاده از ماهواره عنوان کرد.

کارشناس سایبری خرمدره اذعان داشت: گاهی دلیل دیدن ماهواره بیکاری است یعنی فردی بازنشسته است یا اینکه جوان بیکار است یا خانم خانه داری است که وقت اضافی دارد و برنامه های ملی او را راضی نمی کند.

وی ادامه داد: دلیل دیگر دور بودن از فضاهای معنوی است وقتی حس معنوی انسان قوی نشد یعنی لذت گرا شدبطور طبیعی عادت می کند به سمت چیزهایی برود که لذت های مادی را در حد اعلی ارضا می کند.

آسیب های ماهواره در خانواده

تغییر سبک زندگی مردم که هدف ۸۰ درصدی ماهواره و برنامه های آن می باشد، کاهش روابط عاطفی ، تاثیر ماهواره بر پوشش جوان ایرانی ،خیانت (خیانت به یکدیگر و ارتباطات خارج ازعرف و شرع که همه روی آن حساس هستند. )، ترویج بی بند باری ،عادی جلوه دادن طلاق ، سست شدن بنیان خانواده ، بدحجابی وزنان خیابانی ، ترویج هوس خواهی و تنوع طلبی وتاثیر بر روابط اجتماعی خانواده(بزرگترین این تاثیرات و نمونه بارز آن کم شدن یا در بعضی از موارد ازبین رفتن احترامات میان پدر و مادر و فرزندان می باشدرا از آسیب های ماهواره در خانواده بیان داشت.

راهکار های پیشنهادی برای مقابله با ماهواره

بهرامی با اشاره به راهکار های پیشنهادی برای مقابله با ماهواره خاطر نشان کرد: افزایش کمّى و بهبود کیفى برنامه ها، افزایش تولیدات پرمحتوا و جذاب نمونه ای از این راهکارها می باشد.

 

وی ادامه داد: افزایش سواد رسانه ای مردم ، تبیین صحیح پیامدهای منفی ماهواره برای جوانان و والدین آن ها توسط مسئولین،گسترش شبکه های رادیویی و تلویزیونی و توسعه برنامه های گوناگون، فرهنگی توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از دیگر راهکارها می باشد.

این مسئول حرکت آگاهانه و صحیح مدیران فرهنگی جامعه را از دیگر راهکارها برای کاهش اثرات منفی برنامه های ماهوارهای دانست.

پایان خبر//منبع:سمت و سو

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=18465

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.