• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Sunday - 16 June - 2024
4

زنجان بهشت سرمایه گذاران خارجی/ آماده حمایت از تجار بلاروس هستیم

  • کد خبر : 15892
  • 12 خرداد 1393 - 23:04
زنجان بهشت سرمایه گذاران خارجی/ آماده حمایت از تجار بلاروس هستیم

استاندار زنجان با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاری خارجی در این استان گفت: بلاروس باید به پروسه حضور و فعالیت سرمایه گذاران و تجار خود در زنجان سرعت ببخشد. به گزارش نبض سحر به نقل از  مهر،جمشید انصاری شامگاه یکشنبه در دیدار با سفیر بلاروس در ایران افزود: تجارت و فعالیت اقتصادی یک موضوع […]

استاندار زنجان با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاری خارجی در این استان گفت: بلاروس باید به پروسه حضور و فعالیت سرمایه گذاران و تجار خود در زنجان سرعت ببخشد.

به گزارش نبض سحر به نقل از  مهر،جمشید انصاری شامگاه یکشنبه در دیدار با سفیر بلاروس در ایران افزود: تجارت و فعالیت اقتصادی یک موضوع دو طرفه بوده و به نظر می رسد تاکنون ایران حضور خوبی در بلاروس داشته است.

وی به توافقات رخ داده میان دو کشور در گذشته اشاره کرد و ادامه داد: انتظار می رود سرمایه گذاران، فعالان اقتصاد و دولت بلاروسی نیز در ایران حضور داشته باشند و به این جریان سرعت ببخشند.

انصاری یادآورشد: بلاروس تجربه خوبی در عرصه نفت و گاز دارد و می تواند این داشته های فنی و تخصصی خود را در اختیار ایران و استان زنجان قرار دهد.

انصاری ایران را بازار بسیار بزرگی برای کشور کوچکی همچون بلاروس خواند و بر لزوم توسعه روابط تجاری دو طرفه میان ایران و بلاروس تاکید کرد.

عضو شورای عالی اداری کشور به برخورداری بلاروس از فناوری GTL ˈروش تولید گاز از زباله و مواد دور ریختنیˈ اشاره کرد و خواستار انتقال دانش فنی این فناوری به ایران و استان زنجان شد.

وی خاطر نشان کرد: زنجان در مسیر عبور خط لوله صادراتی گاز به ترکیه قرار گرفته و ظرفیت خوبی برای همکاری در اجرای پروژه ای برای فناوری GTL دارد.

انصاری ادامه داد: آب خوبی نیز از اجرای این فناوری حاصل می شود که می توان از آن استفاده کرد.

استاندار زنجان به وجود ظرفیت بالای کشاورزی و دامپروری در این استان اشاره کرد و از وجود دانش آموخته های توانمند بسیاری در این دو رشته در زنجان خبر داد.

وی افزود: بلاروس نیز فرصت های خوبی برای بهره گیری از توانمندی دامپروری و کشاورزی زنجان دارد و می توان از توان متخصصین زنجانی برای راه اندازی گلخانه و دامپروری صنعتی بهره گرفت.

انصاری با بیان اینکه بلاروس در چهار راه اروپای شرقی، مرکزی و شمالی قرار گرفته است، این کشور را دارای ظرفیت انبار مواد صادراتی بسیاری عنوان کرد که توسط ایران مدیریت می شود.

استاندار زنجان گفت: می توان از ظرفیت کلان دپوی محصولات صادراتی در بلاروس برای توسعه صادرات محصولات ایرانی به اروپا بهره گرفت.

معاون برنامه ریزی استاندار زنجان نیز در این جلسه کشور بلاروس را از اهداف تجاری سال جاری تجار و فعالان اقتصادی این استان برشمرد و به وجود شرکای تجاری خوب میان دو کشور اشاره کرد.

رحیم عصفوری زنجان را استان توانمندی در عرصه توانمندی خواند و کشاورزی را دارای سهم قابل توجهی از تولید ناخالص استان زنجان برشمرد.

در این سفر ریباک سفیر جمهوری بلاروس در ایران در جریان مشکلات اقتصادی موجود میان تجار زنجانی و بلاروس و ظرفیت های اقتصادی موجود در این استان قرار گرفت و توان اقتصادی و تجاری بلاروس را به زنجانیان معرفی کرد.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=15892

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.