• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Sunday - 16 June - 2024
3

مکتب سیاسی امام خمینی(ره) با عنوان اسلام ناب محمدی همواره مورد توجه است

  • کد خبر : 15749
  • 09 خرداد 1393 - 18:38
مکتب سیاسی امام خمینی(ره) با عنوان اسلام ناب محمدی همواره مورد توجه است

زنجان -خبرگزاری مهرنماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه ۱۴خرداد یکی از روزهای غمبار ملت ایران است گفت: مکتب سیاسی امام با عنوان اسلام ناب محمدی همواره مورد توجه است. حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه در زنجان نیز همانند سال‌های قبل مراسم […]

زنجان -خبرگزاری مهرنماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه ۱۴خرداد یکی از روزهای غمبار ملت ایران است گفت: مکتب سیاسی امام با عنوان اسلام ناب محمدی همواره مورد توجه است.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه در زنجان نیز همانند سال‌های قبل مراسم ارتحال امام خمینی (ره) و پرشورتر با حضور ارادتمندان برگزار می‌شود، افزود: حضور پر شکوه مردم در این برنامه‌ها نشان دهنده اهمیت این روز در نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه رهبر و مرجع نظام اسلامی و ملت ایران در این روز به لقای الهی پیوست ادامه داد: بعد از ۲۵ سال مردم وفادار ولایت هستند.

حجت الاسلام خاتمی افزود: در طول این سال‌ها در عرصه‌های مختلف امام راحل الگو و معلم جامعه است و  امروز سعادت کشور در ادامه راه امام است..

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت:  امروز همه آرمان‌های به حق ملت به وسیله خط و راه امام ترسیم شده و اظهار ارادت به امام کبیر هنوز هم در جامعه ساری و جاری است.

حجت الاسلام خاتمی افزود: امام خمینی(ره)الگو، معلم و رهبر جامعه است و باید از این الگوی مسلم جامعه استفاده شود.

وی با بیان اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری اظهار ارادت به امام خمینی(ره) بدون اعتقاد به این مکتب سیاسی اسلام بی‌مفهوم است گفت: مکتب سیاسی امام با عنوان اسلام ناب محمدی همواره مورد توجه است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان  با اشاره به اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری اصول تدوین شده امام در سیاست داخلی، خارجی، در عرصه فرهنگ، اقتصاد الگو برای جامعه است ادامه داد: باید این اصول در حال حاضر نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه از دیدگاه رهبری تجلیل از امام به عنوان قدر دانی و تجلیل از گذشته نیست، اضافه کرد: این تجلیل به معنای اصرار بر روش و راه امام است که در بین ملت به یادگار گذاشته است.

وی ۱۵ خرداد را یکی از روزهای مهم و تاثصیرگذار در روند مبارزات ملت ایران بر علیه رژیم شاه عنوان کرد و افزود: ظاهر قضیه این بود که شاه خود را یکه‌تاز می‌دانست و برای اعمال سیاست‌های استعمارگرانه ابر قدرت‌ها در کشور علما را کنار زده و می‌تواند برنامه‌های خود را عملی کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با یادآوری  اینکه طبق اعلامیه صادره از سوی دربار علمای اسلام نباید در خصوص اسلام،شاه و علیه آمریکا حرف می‌زدند گفت: برخی از علما به این مسئله توجه نکردند و امام نیز در مسجد فیضیه در مقابل ظلم شاه سخنرانی کرد و دستگیر شد.

حجت الاسلام خاتمی در ادامه ادامه با تبریک روز سوم شعبان افزود:‌ میلاد با سعادت حضرت امام حسین(ع) به‌عنوان روز پاسدار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه این روز از نظر ویژگی‌های امام حسین (ع) و خدمات این امام همام نسبت به دین مقدس اسلام مورد توجه است ادامه داد:‌ دین اسلام به برکت خون پاک سید الشهدا باقی ماند و پاسداران نخستین حلقه حمایت از ولایت پاسداران محسوب می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه  افزود: خدمات و جانفشانی سپاه پاسداران نسبت به نظام اسلامی بسیار است و امروز سپاه  پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام خاتمی در ادامه به سالروز روز ولادت با سعادت باب‌الحوائج حضرت ابوالفضل العباس (ع) افزود: باید این روز را به کسانی که در دوران دفاع مقدس جانبازی کردند امروز هم در راه اعتلای نظام اسلامی تلاش می کنند، تبریک گفت.

منبع:مهر

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=15749

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.