• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
10

رکورد دست نیافتنی علی دایی در جام‌جهانی +تصاویر

  • کد خبر : 14808
  • 20 اردیبهشت 1393 - 0:34
رکورد دست نیافتنی علی دایی در جام‌جهانی +تصاویر

سایت فیفا در روزشمار خود به مناسبت جام جهانی، یک روز خاص را به علی دایی رکورددار بیشترین گل زده تاریخ فوتبال دنیا اختصاص داده و وی را رکورددار ۱۲ ساله گلزنی در انتخابی جام جهانی معرفی کرده است. به گزارش نبض سحر – بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از ۱۲ ژوئن ۲۰۱۴ (۲۲ خرداد […]

سایت فیفا در روزشمار خود به مناسبت جام جهانی، یک روز خاص را به علی دایی رکورددار بیشترین گل زده تاریخ فوتبال دنیا اختصاص داده و وی را رکورددار ۱۲ ساله گلزنی در انتخابی جام جهانی معرفی کرده است.

به گزارش نبض سحر – بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از ۱۲ ژوئن ۲۰۱۴ (۲۲ خرداد ۹۳) در برزیل آغاز خواهد شد و ۳۲ تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرطرفدار توپ گرد را خواهند نوشت.

اگر پیگیر اخبار مربوط به جام جهانی در سرویس ورزشی مشرق بوده باشید، می دانید که مدتی است در بخش “اتفاقات جالب جام‌جهانی” با نگاهی متفاوت به وقایع جام جهانی در ادوار مختلف با کمک حروف الفبا (A-Z) پرداخته ایم و در ۲۶ بخش این رویدادها را شرح خواهیم داد.

علاوه بر آن قصد داریم در ۱۴ بخش(هفته) روزشمار جام جهانی ۲۰۱۴ که در سایت FIFA منتشر می شود را از ۱۰۰ روز مانده به این رویداد مهم به رشته تحریر در آوریم بدین صورت که هر روزی که به جام جهانی نزدیک تر می شویم عدد آن روز را که نمایانگر یک شخصیت یا یک اتفاق تاریخی در این تورنمنت معتبر است را شرح می دهیم. تا روز افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۴ با ۱۰۰ اتفاق و شخصیت مهم تاریخ جام جهانی با مشرق همراه باشید.

هفته اول روزشمار جام جهانی (۱۰۰ تا ۹۲) را در اینجا بخوانید
هفته دوم روزشمار جام جهانی (۹۱ تا ۸۵) را در اینجا بخوانید
هفته سوم روزشمار جام جهانی (۸۴ تا ۷۸) را در اینجا بخوانید
هفته چهارم روزشمار جام جهانی (۷۷ تا ۷۰) را در اینجا بخوانید
هفته پنجم روزشمار جام جهانی (۶۹ تا ۶۳) را در اینجا بخوانید
هفته ششم روزشمار جام جهانی (۶۲ تا ۵۶) را در اینجا بخوانید
هفته هفتم روزشمار جام جهانی (۵۵ تا ۴۹) را در اینجا بخوانید
هفته هشتم روزشمار جام جهانی (۴۸ تا ۴۲) را در اینجا بخوانید




هفته نهم (اعداد ۴۱ تا ۳۵)

۴۱ روز مانده به جام جهانی: (۱۲ اردیبهشت ۹۳ (۲ می ۲۰۱۴))

نورمن وایت ساید، ها‌فبک تیم ملی ایرلند شمالی تنها ۴۱ روز پس از فوت کردن شمع‌های کیک ۱۷ سالگی‌اش در جام جهانی ۱۹۸۲ برابر یوگسلاوی به میدان رفت تا جوان ترین بازیکن تاریخ این رقابت‌ها قرار گیرد.

وایت ساید

با وجود این که وایت ساید تنها دو بازی برای منچستریونایتد انجام داده بود توانست در ترکیب تیمش برای جام جهانی ۱۹۸۲ به صورت ثابت به میدان برود و با شکست دادن اسپانیای میزبان یکی از تیم های شگفتی ساز این رقابت‌ها لقب گیرد. ایرلند شمالی توانست در جام جهانی ۱۹۸۲ به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها راه یابد.
وایت ساید در ۲۶ سالگی از فوتبال خداحافظی کرد، همچنین وی جوان‌ترین بازیکنی است که در فینال جام حذفی و جام اتحادیه انگلیس گلزنی کرده است.


۴۰ روز مانده به جام جهانی: (۱۳ اردیبهشت ۹۳ (۳ می ۲۰۱۴))

جونینیو پرنامبوکانو، بازیکن برزیلی در مدت ۷ سال بازی برای کشورش توانست ۴۰ بازی ملی در کارنامه خود داشته باشد. بازیکن بزرگ تیم لیون فرانسه ۶ گل برای برزیل به ثمر رساند که تنها یکی از آنها در جام جهانی بود آن هم در بازی برابر ژاپن در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان.

جونینیو

۳۹ روز مانده به جام جهانی: (۱۴ اردیبهشت ۹۳ (۴ می ۲۰۱۴))

دیدار شماره ۳۹ مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، مصاف تیم های ایتالیا و اروگوئه خواهد بود.
این دو تیم پیشتازان قهرمانی در جام جهانی هستند به طوری که این عنوان را در چهار دوره نخست مسابقات بین خود تقسیم کرده اند.
تیم اروگوئه در جام های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ قهرمان شد و ایتالیا در سال های ۱۹۳۴ و ۱۹۳۸ جام قهرمانی را بالای سر برده است.

ایتالیا - اروگوئه

ایتالیا بعد از آن دو بار دیگر هم قهرمان جام جهانی شد و از نظر تعداد قهرمانی بعد از برزیل که پنج دوره قهرمانی را در کارنامه دارد، دوم است. اما اروگوئه بعد از آن دو قهرمانی، تا کنون دیگر طعم شیرین این جام طلایی را نچشیده است.


۳۸ روز مانده به جام جهانی: (۱۵ اردیبهشت ۹۳ (۵ می ۲۰۱۴))

پربن الکائر لارسن یکی از اعضای تیم ملی فوتبال دانمارک در اواسط دهه ۱۹۸۰ بود که با به ثمر رساندن ۳۸ گل در ۶۹ بازی برای این تیم، به “دینامیت دانمارکی” معروف شد.
الکائر لارسن در جام جهانی ۱۹۸۶ ‬برای دانمارک چهار گل زد که هت تریک وی در جریان برتری ۶-۱ مقابل اروگوئه در این دوره از جمله آنها بود.

لارسن

دانمارک در آن سال برای اولین بار در جام جهانی شرکت کرد و با ارایه عملکردی موثر به دور دوم راه یافت، اما در این مرحله شکست سنگینی از اسپانیا خورد و رویای آن ها با شکست ۵ بر یک پرپر شد.
الکائر در مسابقات قهرمانی اروپا در سال ۱۹۸۴ و ۱۹۸۸ هم از اعضای تیم ملی فوتبال دانمارک بود.


۳۷ روز مانده به جام جهانی: (۱۶ اردیبهشت ۹۳ (۶ می ۲۰۱۴))

تیم ملی فوتبال یوگسلاوی سابق در هشت جام جهانی حضور یافت و در مجموع ۳۷ بازی در این جام انجام داد.

یوگوسلاوی

بهترین ادوار حضور این کشور شبه جزیره بالکان، در سال های ۱۹۳۰ و ۱۹۶۲ رخ داد که در آن سال ها به نیمه نهایی جام جهانی رسیدند. در سال ۱۹۳۰، آن ها به اروگوئه میزبان که در نهایت قهرمان جهان شد باختند و در سال ۱۹۶۲ مغلوب چکسلواکی شدند و در بازی رده بندی نیز مغلوب شیلی میزبان شدند.
پس از جنگ داخلی و تجزیه یوگسلاوی، بهترین عملکرد جماهیر سابق این کشور متعلق به کرواسی است که موفق شد در جام جهانی ۱۹۹۸ شگفتی ساز شود و به مقام سوم برسد. آن ها در این دوره نیز به همراه همسایه خود، بوسنی و هرزگوین که اولین جام خود را تجربه می کند، حضور دارند.


۳۶ روز مانده به جام جهانی: (۱۷ اردیبهشت ۹۳ (۷ می ۲۰۱۴))

مسابقات جام جهانی فوتبال تا کنون شاهد به ثمر رسیدن ۳۶ گل به خودی بازیکنان به تیم هایشان بوده است.

در این میان فقط یک بار دو گل به خودی در یک مسابقه به ثمر رسیده است؛ خورخه کاستا و جف آگوس در مرحله گروهی مسابقات ۲۰۰۲، این دو گل را در جریان دیدار تیم پرتغال در مقابل آمریکا وارد دروازه تیم کشورشان کردند.

گل به خودی

در این بازی آمریکا ابتدا با گل های اُبرین و گل به خودی کاستا ۲ بر صفر جلو افتاد و در ادامه بازی مک براید هم گل سوم را زد اما بتو و گل به خودی جف آگوس ۲ گل برای پرتغال ثبت کردند اما در نهایت آمریکا به پیروزی ۳ بر ۲ دست یافت و راهی مرحله حذفی جام جهانی شد.
پرتغال با دو شکست برابر کره‌جنوبی و آمریکا و یک پیروزی برابر لهستان به عنوان تیم سوم از رسیدن به مرحله بعد جام جهانی بازماند.


۳۵ روز مانده به جام جهانی: (۱۸ اردیبهشت ۹۳ (۸ می ۲۰۱۴))

در فاصله بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۶، علی دایی با ۳۵ گل زده در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، یک رکورددار محسوب می‌شود.

علی دایی

او در سال ۱۹۹۸ نخستین بازیکن آسیایی لقب گرفت که راهی تیم بایرن مونیخ شد و در نهایت تلاش‌های موفقیت‌آمیز او سبب شد که تیم ملی ایران راهی جام جهانی ۱۹۹۸ شود. دایی همچنین با به ثمر رساندن ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی بین‌المللی، رکورددار بیشترین گل زده تاریخ فوتبال دنیاست.

** علی دایی در مقدماتی جام های جهانی ۹۴، ۹۸، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ این تعداد گل را به ثمر رسانده است و در این رده بندی نفر دوم هم یکی از اسطوره های پرسپولیس و فوتبال ایران یعنی کریم باقری قرار دارد که ۲۸ گل به ثمر رسانده است. باقری با گلزنی در مقدماتی جام جهانی ۹۸، ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ به این رکورد دست یافته است.


منبع:مشرق

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=14808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.