• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
6

فرماندار خرم دره: شورا باید مجری خواستها و نیاز های اساسی مردم باشد

  • کد خبر : 9787
  • 23 دی 1392 - 9:12
فرماندار خرم دره: شورا باید مجری خواستها و نیاز های اساسی مردم باشد

نشست اعضای شورای اسلامی شهرخرم دره با آقای نوری پور فرماندار شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد. به گزارش نبض سحر به نقل از روابط عمومی فرمانداری خرمدره:فرماندار خرم دره در این نشست با یاد آوری نقش و جایگاه شورا ها در توسعه منطقه ای گفت :اعضای برگزیده از سوی مردم باید تامین کننده نیازهای […]

نشست اعضای شورای اسلامی شهرخرم دره با آقای نوری پور فرماندار شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش نبض سحر به نقل از روابط عمومی فرمانداری خرمدره:فرماندار خرم دره در این نشست با یاد آوری نقش و جایگاه شورا ها در توسعه منطقه ای گفت :اعضای برگزیده از سوی مردم باید تامین کننده نیازهای اساسی و خواستهای شهروندان خود باشند.

نوری پوردرادامه با بیان اینکه مردم  فهیم خرم دره بهترین ارزیاب عملکرد شورا ی اسلامی شهر خودهستند  بیان داشت: اعضای شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم باید بتوانند برنامه ریزی جامع ودرستی برای توسعه و عمران شهری خرم دره داشته باشند.

فرماندار خرم دره افزود: باید بیشترین فکر و تلاش شورا و شهرداری ارائه خدمات به شهروندان باشد و نباید با عملکرد ضعیف و کوتاهی در انجام امور وظایف قانونی که توجیه ندارد موجبات بی اعتمادی مردم نسبت شورا فراهم شود.

نوری پورهماهنگی و تعامل خوب شورا و شهرداری با دستگاه های اجرایی شهرستان را از رموز موفقیت در پیشبرد امور خواند واظهار داشت: هماهنگی و تفاهم شورا با مدیران اجرایی می تواند موجب رفع بسیاری از مشکلات پیش روی توسعه شهری ومردم گردد.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=9787

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. خُرَّم‌دَره از شهرهای استان زنجان ایران است . خُرَّم دَرّه شهرستانی پر جمعیت واقع در استان زنجان است. این شهرستان دارای امکانات حمل و نقل من‌جمله: ایستگاه راه آهن و اتوبان قزوین – زنجان می‌باشد. شهرستان خرم‌دره در ۴۹ درجه و ۲۵ دقیقه تا ۴۸ درجه و ۵۵ دقیقهٔ طول شرقی نصف‌النهار مبدأ و ۳۶ درجه و ۲۵ دقیقه تا ۳۶ درجه و ۱۰دقیقهٔ شمالی خط استوا قرار گرفته‌است.

    وسعت آن ۳۰ کیلومتر مربع و بنا حق کوچک‌ترین شهرستان استان است. جمعیت شهرستان طبق آمار سال‌های گذشته بالغ بر ۶۹۰۰۰ نفر می‌باشد. خرم‌دره دارای دو بخش( خرمدره و هیدج)، دو شهر(خرمدره و هیدج) و شانزده دهستان می‌باشد.

    یکی از آثار تاریخی شگفت انگیز به تازه کشف شده تپه باستانی خالصه می باشد که در آن خمره های بزرگ گلی با قدمت ۶ تا ۸ هزار سال و ابزار ساده گلی مربوط به دوره کرومانیون ها و هموساپین ها کشف شده است که گزارش هایی از کشف نمونه های مشابه در دهستان پلاس (پهناسب قدیم) در سال هلی ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۴ موجود است که البته این مطالعات باستانشناسی بعد از انقلاب سال ۱۳۵۷ به دلیل رفتن باستان شناسان خارجی در این منطقه ادامه پیدا نکرد . بنا به نظر باستان شناسان این کوزه های بزرگ گلی یافت شده در زمین های زراعی خالصه و زمین های ضلع رو به جنوب شرقی جغرافیایی حمام قدیمی دهستان پلاس جهت دفن کردن مردگان به صورت عمودی مورد استفاده قرار می گرفته است . ۲-این شهرستان دارای یک حمام تاریخی معروف به حمام یان یان است که در گذشته های دور ساخته شده است ولی متأسفانه اکنون این اثر تاریخی به یک سفره خانه ی سنتی مبدل گشته است.

    این شهرستان پتانسیل زیادی از لحاظ صنعت وکشاورزی دارد. گروه صنعتی مینو که از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدی شمال غرب کشور است از امکانات بالفعل این شهرستان است در این شهرستان قرار دارد. سیب سرخ این شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار است.

    متأسفانه این شهرستان مورد بی مهری بی نظیر مسئولین قرار گرفته است (گوشه ای از این بی مهری و تبعیض با نگاهی به نقشه استان و تقسیمات کشوری آن به وضوح قابل رویت است و…). بابایی

    منبع

    پایگاه اینترنتی مرکز آمار ایران

  2. شهرستان خرمدرهاز ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
    پرش به: ناوبری، جستجو شهرستان خرمدره
    اطلاعات کلی
    کشور ایران
    استان زنجان

    مردم

    جمعیت ۶۵،۱۶۶

    مذهب شیعه

    شهرها
    خرمدره

    تعداد بخش‌ها
    بخش مرکزی

    خُرَّمدَرّه شهرستانی است در استان زنجان ایران. این شهرستان در مسیر راه آهن و اتوبان قزوین – زنجان می‌باشد. شهرستان خرم‌دره در ۴۹ درجه و ۲۵ دقیقه تا ۴۸ درجه و ۵۵ دقیقهٔ طول شرقی نصف‌النهار مبدأ و ۳۶ درجه و ۲۵ دقیقه تا ۳۶ درجه و ۱۰دقیقهٔ شمالی خط استوا قرار گرفته‌است.

    وسعت آن ۵/۳۹۴ کیلومتر مربع و کوچک‌ترین شهرستان استان است. جمعیت شهرستان طبق آمار سال‌های گذشته بالغ بر ۶۵۰۰۰ نفر می‌باشد. خرم‌دره دارای یک بخش، یک شهر و دو دهستان می‌باشد.

    محتویات [نهفتن]
    ۱ تقسیمات کشوری
    ۲ مراکز درمانی و بهداشتی
    ۳ مجنمع تجاری و تفریحی
    ۴ شهرک‌ها
    ۵ جمعیت
    ۶ جغرافیا
    ۷ دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی
    ۸ اقتصاد
    ۹ صنعت و معدن
    ۱۰ جاهای تاریخی
    ۱۱ منابع

    تقسیمات کشوری[ویرایش]شهرستان خرمدره دارای یک شهر و و یک بخش می‌باشد.

    بخش مرکزی شهرستان خرمدره
    دهستان الوند
    دهستان خرمدره
    شهر: خرمدره

    مراکز درمانی و بهداشتی[ویرایش]بیمارستان بو علی سینا- مرکز بهداشت خرمدره- درمانگاه مهر

    مجنمع تجاری و تفریحی[ویرایش]مجتمع بهاران واقع در مرکز شهر
    شهر بازی بزرگ راه ابریشم

    شهرک‌ها[ویرایش]شهرک قدس -شهرک گلدشت- شهرک فرهنگیان

    جمعیت[ویرایش]بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت شهرستان خرمدره در سال ۱۳۹۰ برابر با ۶۵هزار نفر بوده‌است.[۱]

    جغرافیا[ویرایش]بلندترین ارتفاع ۳۰۰۰ متر واقع در ارتفاعات الوند و کمترین ارتفاع که تقریباً اکثر نقاط شهرستان را شامل می‌شود برابر ۱۵۰۰ متر است.

    ارتفاع آن از سطح دریا ۱۵۷۵ متر می‌باشد. مساحت شهرستان ۴۰۷ کیلومتر مربع می‌باشد. این شهرستان در قسمت جنوبی استان زنجان واقع شده که از شمال به استان قزوین و از شرق و غرب به شهرستان ابهر و از جنوب به شهرستان خدابنده محدود می‌شود. منطقهٔ خرم‌دره، منطقه‌ای کوهستانی محسوب می‌شودو از نظر طبیعت زیباترین جنگلها و باغات میوه را در استان زنجان دارا می‌باشد که به همین دلیل به این شهرستان نگین سبز استان نیز گفته می‌شود.

    دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی[ویرایش]دانشگاه پیام نور- دانشگاه جامع علمی کاربردی مینو- موسسه آموزش عالی کار واحد خرمدره

    اقتصاد[ویرایش]این شهرستان پتانسیل زیادی از لحاظ صنعت وکشاورزی دارد. گروه صنعتی مینو، شرکت شیشهٔ ضد گلوله میرال، سرم سازی که از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدی شمال غرب کشور است از امکانات بالفعل این شهرستان است در این شهرستان قرار دارد. سیب سرخ این شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار است. شهرستان خرم دره دارای معادن با ارزشی می‌باشد که در حال حاضر ۸ معدن سنگ گرانیت و یک معدن مس و سلیس توسط کارشناسان مربوطه فعال می‌باشند.

    صنعت و معدن[ویرایش]شهرک صنعتی شهرستان با وسعتی در حدود ۳۶۰ هکتار پذیرای فعالان عرصه صنعت و معدن و تولید می‌باشد.

    شرکتهای فعال درمنطقه دربخشهای مختلف صنایع (غذایی- شیمیایی- معدنی –کشاورزی و…) مشغول فعالیت هستند که شرکتهای بالای ۱۰۰نفرآن ۳ واحد می‌باشند.

    اسامی برخی ازشرکتهائی که درحال حاضرفعال هستند به شرح زیر است:

    معدنکاران نسوز

    سلیس آرا

    مینو

    هوراطب

    سنگ آذین

    آرین گلوکز

    سبز دشت

    کشت و صنعت

    جیالینگ

    میدان دام جاوید و….

    شرکتهای بزرگ با عرصه فعالیت گسترده:
    شرکت کشت و صنعت در منطقه با فعالیت گسترده خود در تولید وپرورش میوه، غله، مرغ و جوجه، گاو، شیر و … فعال است.

    شرکت مینو که با محصولات متنوع آن آشنایی دارید.

    شرکت معدن کاران نسوز که در خصوص برخی از فراورده‌های معدنی مانند سلیس و آجرهای نسوز فعال است.

    شهرستان خرم دره سالانه ۴۰ تن عسل تولید می‌کند

    و به لحاظ تولید صنعتی دام و طیور مقام نخست استان را داراست

    و نیز در تولید محصولی مانند سیب قرمز و انگور جایگاه مطلوبی دارد.

    جاهای تاریخی[ویرایش]۱-یکی از آثار تاریخی شگفت انگیز به تازه کشف شده تپه باستانی خالصه می‌باشد که در آن خمره‌های بزرگ گلی با قدمت ۶ تا ۸ هزار سال و ابزار ساده گلی مربوط به دوره کرومانیون‌ها و هموساپین‌ها کشف شده است که گزارش‌هایی از کشف نمونه‌های مشابه در دهستان پلاس (پهناسب قدیم) در سال هلی ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۴ موجود است که البته این مطالعات باستانشناسی بعد از انقلاب سال ۱۳۵۷ به دلیل رفتن باستان شناسان خارجی در این منطقه ادامه پیدا نکرد. بنا به نظر باستان شناسان این کوزه‌های بزرگ گلی یافت شده در زمین‌های زراعی خالصه و زمین‌های ضلع رو به جنوب شرقی جغرافیایی دهستان پلاس جهت دفن کردن مردگان به صورت عمودی مورد استفاده قرار می گرفته است. ۲-این شهرستان دارای یک حمام تاریخی معروف به حمام یان یان است که در گذشته‌های دور ساخته شده است ولی متاسفانه اکنون این اثر تاریخی به یک سفره خانهٔ سنتی مبدل گشته است.

    منابع[ویرایش]۱.پرش به بالا ↑ «سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ ، جمعیت تا سطح آبادی‌ها بر حسب سواد» ‎(فارسی)‎. مرکز آمار ایران، ۱۳۹۰. بایگانی‌شده از نسخهٔ اصلی در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۲.

  3. چرا خرمدره ها به شهرشان خیلی بی خیالند.و تلاشی در پیشرفت ان نمی کند و همه یکدیگر را مقصر میدانند …خرمدره ها فقط منتقد خوبی هستن.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.