• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
11

اوج تربیت دینی ما در جنگ رخ داد/ در جمع‌آوری خاطرات مادران شهدا کوتاهی کرده‌ایم

  • کد خبر : 9352
  • 13 دی 1392 - 22:38
اوج تربیت دینی ما در جنگ رخ داد/ در جمع‌آوری خاطرات مادران شهدا کوتاهی کرده‌ایم

فرمانده سپاه قدس، جبهه‌های جنگ تحمیلی را یک مدرسه کامل انسان سازی توصیف کرد و گفت: در ترویج ایدئولوژی دفاع مقدس، پدران و مادران شهدا نقش مهمی داشتند، ضروری است که برای تجلیل از مقام آنان بیش از پیش تلاش شود.به گزارش نبض سحر به نقل از باشگاه خبرنگاران، مراسم اربعین مادر شهیدان “ایرلو” با […]

فرمانده سپاه قدس، جبهه‌های جنگ تحمیلی را یک مدرسه کامل انسان سازی توصیف کرد و گفت: در ترویج ایدئولوژی دفاع مقدس، پدران و مادران شهدا نقش مهمی داشتند، ضروری است که برای تجلیل از مقام آنان بیش از پیش تلاش شود.به گزارش نبض سحر به نقل از باشگاه خبرنگاران، مراسم اربعین مادر شهیدان “ایرلو” با عنوان “سوگواره سنگ صبور”  در  قرچک  برگزار شد.

این مراسم عصر پنج شنبه(۱۲دی ماه) پس از اقامه نماز مغرب و  عشاء  در مسجد جامع این شهر با  حضور جمع گسترده‌ای  از  مردم،  خانواده‌های  شهدا  و  مسئولان  لشگری  و  کشوری  با  سخنرانی سردار حاج قاسم سلیمانی  برگزار  شد.

سردار سلیمانی در این مراسم، تجلیل از مقام مادران  شهدا را  امری فراموش شده در جامعه دانست و گفت: تاکنون نیمی از والدین شهدا را از دست داده‌ایم و اینکه  به مادران و  پدران شهدا در روستاها،  شهرها و مراکز استان‌ها بی توجهی می‌شود، قابل درک نیست.

وی افزود: وجود مادرانی با فضیلت، باعث پرورش شهدایی عاشورایی شد زیرا ویژگی‌ها و عصاره  فضیلت‌های این مادران در شهدا  نهادینه شده  بود.

فرمانده  سپاه قدس، عطر مادران شهدا را استثنایی و بی‌نظیر دانست و گفت:  بیش از ۵۰ درصد مادران شهدا از دنیا رفته‌اند  و  ما حتی در توجه به  بدیهیات و جمع‌آوری خاطرات  آنان کوتاهی کرده‌ایم.

وی جبهه‌های جنگ تحمیلی را یک مدرسه کامل انسان‌سازی توصیف کرد و افزود: کلمه جنگ با اخلاق و تربیت دینی، سازگاری ندارد اما اوج تربیت دینی ما در جنگ رخ داد.

سردار سلیمانی گفت: تحول بزرگی که در جامعه شکل گرفت و فرهنگ‌سازی شد، شان و عظمت دادن به بسیج و بسیجی بود که اکنون نیز عاملی برای تمیز انسان‌ها است.

وی گفت: در ترویج ایدئولوژی ما، پدران و مادران شهدا نقش مهمی داشتند، ضروری است که برای تجلیل از مقام آنان بیش از پیش تلاش شود.

گفتنی است؛ حاجیه خانم صفورا حضرت قلی‌زاده مادر شهیدان حسین و اصغر ایرلو  در سن ۷۶ سالگی دار فانی را وداع کرد،  فرزندان جوانش  در سن  ۲۳  و  ۲۰ سالگی در جبهه نبرد حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

حسین؛ فرمانده گردان تخریب لشگر المهدی(عج) در ۲۶ اسفند ۱۳۶۳ به شهادت رسید و اصغر جانشین فرمانده گردان علی اصغر لشگر ۱۰ حضرت سیدالشهداء(ع ) نیز در ۱۳ اردیبهشت ۱۳۶۵ به درجه رفیع شهادت نایل شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=9352

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.