• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
9

حاشیه های سفر پرخرج هاشمی به کرمان/ فراموش شدن ایام عزاداری صفر

  • کد خبر : 8864
  • 30 آذر 1392 - 10:20
حاشیه های سفر پرخرج هاشمی به کرمان/ فراموش شدن ایام عزاداری صفر

از دو هفته پیش که زمزمه های سفر هاشمی به کرمان بلند شد، تبلیغات و حضور هاشمی رفسنجانی در کرمان با حاشیه های فراوانی همراه بود.از دو هفته پیش که زمزمه های سفر هاشمی به کرمان بلند شد، تبلیغات و حضور هاشمی رفسنجانی در کرمان با حاشیه های فراوانی همراه بود. حضور هاشمی همزمان با […]

از دو هفته پیش که زمزمه های سفر هاشمی به کرمان بلند شد، تبلیغات و حضور هاشمی رفسنجانی در کرمان با حاشیه های فراوانی همراه بود.از دو هفته پیش که زمزمه های سفر هاشمی به کرمان بلند شد، تبلیغات و حضور هاشمی رفسنجانی در کرمان با حاشیه های فراوانی همراه بود.

حضور هاشمی همزمان با عزاداری ایام صفر برای امام حسین (ع) بود؛ اما اصلاح طلبان استان کرمان با صرف هزینه های سرسام آور و با نصب انواع بنر های خوش‌آمد گویی برای دو هفته چهره عزاداری شهر را تغییر داده و با این اقدام آنها عزاداری برای امام حسین(ع) به انزوا کشیده شد.

یکی از اقداماتی که با حضور هاشمی در کرمان انجام گرفت، این بود که شرکت کنندگان در مراسم مصلی، بی توجه به همزمانی این مراسم با حزن و اندوه حسینی و اربعین حسینی با سوت و کف سخنران هاشمی را همراهی کردند که متأسفانه هیچ کس به آنها تذکر نداد.

حضور خواهران بی‌حجاب در مصلی و عدم رعایت شئونات اسلامی فضای معنوی مصلی را تغییر داده بود و نکته جالب این بود که هیچ کس به آنها در خصوص رعایت حجاب تذکری نداد.

آنچه که در این سفر قابل تأمل بود این است که علیرغم دعوت از تمامی روحانیون استان برای شرکت در این مراسم تعداد شرکت کنندگان مراسم کمتر از انگشتان یک دست بود.

با توجه به تبلیغات گسترده و بنرهای بزرگی که در سطح شهر زده شد، جمعیت شرکت کننده کمتر از نصف مصلی کرمان بود، این جمعیت نیز از شهرستان های اطراف به کرمان آورده شده بودند.

تعدادی از جوانان کرمانی همزمان با این سفر پر سر و صدا و به نشانه اعتراض به این سفر در پارک های مجاور مصلی زیارت عاشورا برگزار کردند.

 

انتهای پیام/منبع:دانا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=8864

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.