• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
6

مراجعه ۲.۵ ملیون نفر به پزشکی قانونی

  • کد خبر : 8112
  • 14 آذر 1392 - 18:34
مراجعه ۲.۵ ملیون نفر به پزشکی قانونی

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: سالانه بیش از ۲.۵ میلیون مراجعه کننده به سازمان پزشکی قانونی وجود دارد.  عبدالرزاق برزگر در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان پزشکی قانونی استان زنجان اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد از کارکنان پزشکی قانونی دارای تحصیلات عالیه هستند. وی خاطرنشان ‌کرد: سالانه بیش از ۲.۵ میلیون مراجعه کننده […]

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: سالانه بیش از ۲.۵ میلیون مراجعه کننده به سازمان پزشکی قانونی وجود دارد.

 عبدالرزاق برزگر در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان پزشکی قانونی استان زنجان اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد از کارکنان پزشکی قانونی دارای تحصیلات عالیه هستند.

وی خاطرنشان ‌کرد: سالانه بیش از ۲.۵ میلیون مراجعه کننده به سازمان پزشکی قانونی وجود دارد که این امر مشکلاتی را به همراه دارد.

این مسئول با اشاره به ضرورت توجه به امر آموزش و پژوهش، گفت: در سازمان پزشکی قانونی بستر مناسب آموزشی وجود دارد که کمتر از آن استفاده شده که باید در این حوزه تجدید نظر شود.

 وی رسالت اعضای پزشکی قانونی را کشف حقایق و برخورد با افرادی که بستگانشان فوت شده است، عنوان کرد و افزود: وظیفه خطیری بر عهده این قشر است.

برزگر کشف وقایع و جرایم را نیازمند امکانات مختلف عنوان کرد و ادامه داد: جرایم امروز در جامعه از پیچیدگی خاصی برخوردار است که همین مساله به حساسیت موضوع اضافه می کند.

این مقام مسئول همچنین از اعضای پزشکی قانونی به عنوان کمک حال قضات در کشف وقایع و جرایم یاد کرد و گفت: در یک سوم پرونده ها حضور پزشکی قانونی احساس می شود.

وی فرآیند کار در پزشکی قانونی را تلفیقی از پزشکی و توجه به قواعد حقوقی دانست و یادآور شد: کار در پزشکی قانونی بسیار سخت و دشوار است.

مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان زنجان با ارائه گزارشی گفت: یکی از اساسی‏‏ترین مشکلات استان کمبود نیروی انسانی متخصص بود که با جذب ۱۱ نفر توانستیم بر این مشکل تا حد زیادی فائق آییم.

مهدی فروزش تصریح کرد: در سال‎ های گذشته موفق به ارائه ۱۵ مقاله داخلی و خارجی شده ‎ایم و ۸ طرح پژوهشی نیز به اتمام رسیده است و ۴ طرح دیگر در حال انجام است.

وی با اشاره به خرید تجهیزات آزمایشی مورد نیاز استان در پزشکی قانونی، گفت: خوشبختانه با خرید این تجهیزات دیگر هیچ آزمایشی به خارج از استان ارسال نمی‎شود که این خود پیشرفت بسیار خوبی به حساب می ‎آید.

در پایان این مراسم از مهدی فروزش به دلیل خدمات پنج ساله در استان تقدیر و مهرداد ستاره به عنوان مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان منصوب شد.

پایان پیام/منبع:موج رسا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=8112

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.