• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
5

هر یک ساعت ۲ نفر به جمعیت استان زنجان افزوده می‌شود

  • کد خبر : 7883
  • 10 آذر 1392 - 11:45
هر یک ساعت ۲ نفر به جمعیت استان زنجان افزوده می‌شود

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: در هر ساعت دو نوزاد در زنجان متولد می‌شود. سید موسی متوسلین  اظهار داشت: ثبت وقایع حیاتی چهارگانه که شامل وفات، تولد، ازدواج و طلاق از وظایف ذاتی ثبت احوال است. وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط ثبت احوال استان در زمینه ثبت این وقایع افزود: […]

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: در هر ساعت دو نوزاد در زنجان متولد می‌شود.

سید موسی متوسلین  اظهار داشت: ثبت وقایع حیاتی چهارگانه که شامل وفات، تولد، ازدواج و طلاق از وظایف ذاتی ثبت احوال است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط ثبت احوال استان در زمینه ثبت این وقایع افزود: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده وقایع حیاتی در استان زنجان در مهلت قانونی تعیین شده ثبت می‌شود.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان در ادامه با ارائه آماری از تعداد نوزادان متولد شده در استان زنجان تصریح کرد: تا آخر آبان ماه سال جاری ۱۳ هزار و ۶۰۳ نوزاد در استان زنجان متولد شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه از این تعداد نوزاد متولد شده ۶ هزار و ۹۰۴ نفر برابر با ۵۰،۷۵ درصد شامل نوزادان پسر بوده، گفت: همچنین از مجموع آمار اعلام شده ۶ هزار و ۶۹۹ نفر برابر با ۴۹،۲۵ درصد شامل نوزادان دختر هستند.

متوسلین با اشاره اینکه با برآورد صورت گرفته در هر روز ۴۹ واقعه تولد در استان زنجان رخ می‌دهد، ادامه داد: با آمار اعلام شده می‌توان گفت، در هر ساعت دو واقعه تولد نوزاد در استان زنجان رخ می‌دهد.

وی با اشاره به نسبت جنسی نوزادان متولد شده در استان زنجان ابراز داشت: در حال حاضر این نسبت ۱۰۳ است، یعنی به ازای تولد ۱۰۰ نوزاد دختر، ۱۰۳ نوزاد پسر در استان زنجان متولد می‌شود.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به رشد شاخص‌های ولادت در استان زنجان عنوان کرد: تعداد ولادت‌های ثبت شده در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳،۲۸ درصد افزایش یافته است.

این مسئول با بیان اینکه تا پایان آبان ماه امسال ۱۳ هزار و ۶۰۳ واقعه ولادت در استان زنجان به ثبت رسیده اذعان داشت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه قبل که ۱۳ هزار و ۱۶۸ واقعه ولادت ثبت شده بود، ۳،۲۸ درصد افزایش یافته است.

متوسلین همچنین به کاهش وفات‌های ثبت شده در استان نیز اشاره کرد و متذکر شد: در هشت ماهه گذشته از سال ۳ هزار و ۴۲۷ نفر در استان زنجان فوت کرده‌اند.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه در مدت مشابه سال قبل که ۳ هزار و ۵۷۳ واقعه فوت به ثبت رسیده بود، ۱،۲۱ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/منبع:فارس

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=7883

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.