• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
7

نخستین رای فلسطین در سازمان ملل متحد

  • کد خبر : 7257
  • 28 آبان 1392 - 10:10
نخستین رای فلسطین در سازمان ملل متحد

برای نخستین بار در تاریخ سازمان ملل متحد، نماینده دایم تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست مجمع عمومی این نهاد بین المللی که برای انتخاب قضات دیوان کیفری یوگسلاوی سابق تشکیل شده بود، رای داد.به گزارش نبض سحر به نقل از ایرنا ریاض منصور، نماینده فلسطینی ها که لبخندی بر داشت و شادمانی خود را پنهان […]

برای نخستین بار در تاریخ سازمان ملل متحد، نماینده دایم تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست مجمع عمومی این نهاد بین المللی که برای انتخاب قضات دیوان کیفری یوگسلاوی سابق تشکیل شده بود، رای داد.به گزارش نبض سحر به نقل از ایرنا ریاض منصور، نماینده فلسطینی ها که لبخندی بر داشت و شادمانی خود را پنهان نمی کرد، روز دوشنبه نخستین رای دولت فلسطینی را به صندوق انداخت که با تشویق هیات های دیپلماتیک حاضر در جلسه همراه بود.

چهره عبوس برخی نمایندگان از جمله رژیم صهیونیستی و کانادا در هنگام رای دادن نماینده فلسطین دیدنی بود.

بر اساس قوانین دولت های غیر عضو حق رای دادن در انتخاب قضات دادگاه دیوان کیفری لاهه را دارند.

نوامبر سال گذشته مجمع عمومی سازمان ملل در یک نشست تاریخی با اکثریت ۱۳۸ رای فلسطین را به عنوان دولت غیر عضو سازمان ملل به رسمیت شناخت.

تنها ۹ کشور از جمله آمریکا، کانادا و رژیم صهیونیستی به ارتقای سطح نمایندگی فلسطین در سازمان ملل از عضو ناظر به ˈدولت ناظرغیر عضوˈ رای منفی دادند.

ارتقای سطح نمایندگی فلسطین در سازمان ملل از عضو ناظر به ˈدولت ناظرغیر عضوˈ به معنای برداشتن اولین گام به سوی به رسمیت شناختن آن به عنوان یک دولت از سوی سازمان ملل به شمار می رود.

این اقدام به دولت فلسطینی اجازه عضویت در مجامع و نهادهای بین المللی وابسته به سازمان ملل را داده و آن را قادر می کند که علیه جنایت های جنگی سران رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین های فلسطینی به دادگاه جنایات بین المللی شکایت کنند.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=7257

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.