• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
7

مردم کوفه به دلیل عدم اقدام به موقع عبرت جهانیان شدند

  • کد خبر : 6795
  • 18 آبان 1392 - 18:48
مردم کوفه به دلیل عدم اقدام به موقع عبرت جهانیان شدند

امام جمعه زنجان گفت: مردم کوفه در انجام وظیفه به موقع کوتاهی کردند و این امر موجب شد تا عبرت جهانیان شوند. آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در حسینیه سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان اظهار کرد: مردم کوفه همواره در طول حکومت پیامبر گرامی اسلام و […]

امام جمعه زنجان گفت: مردم کوفه در انجام وظیفه به موقع کوتاهی کردند و این امر موجب شد تا عبرت جهانیان شوند.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در حسینیه سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان اظهار کرد: مردم کوفه همواره در طول حکومت پیامبر گرامی اسلام و حضرت علی (ع) خدمات بسیاری را به اسلام ارائه کرده بودند.

وی با بیان اینکه مردم کوفه به خوبی امام حسین (ع) را می‌شناختند و از خدمات ارزشمند این امام همام نسبت به خود آگاه بودند، افزود: به دلیل عدم انجام عمل به موقع مردم کوفه عبرت جهانیان شده‌اند.

این مسئول با اشاره به تعداد کشته‌های مردم کوفه در راه اسلام خاطرنشان کرد: این مردم برای رسیدن دین اسلام به جایگاه مطلوب کشته‌های زیادی را تقدیم اسلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم کوفه آخرین افرادی بودند که با معاویه بیعت کردند، افزود: این مردم در دعوت امام حسین (ع) برای بیعت پیشگام بودند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار نامه از سوی مردم کوفه به امام حسین (ع) گسیل شد، افزود: دعوت‌کنندگان به کوفه قاتلین امام حسین (ع) شدند.

وی نداشتن اراده کافی و عدم تبعیت از ولی زمان را از دلایل سستی مردم کوفه عنوان کرد و افزود: مردم کوفه در انجام وظیفه به موقع کوتاهی کردند.

امام جمعه زنجان بصیرت را عمل به موقع و به اندازه عنوان کرد و گفت: ‌مردم کوفه به دلیل نداشتن بصیرت نتوانستند از امام و ولی زمان خود اطلاعت و حمایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز فعالیت‌های انقلاب اسلامی در سال ۴۲ اظهار کرد: انقلاب اسلامی در آن زمان با تبعید امام خمینی (ع) و بازداشت و کشتار سران نظام متوقف شد اما همراهی مردم در سال ۵۷ موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

آیت‌الله خاتمی حضور در صحنه مردم را برای دفاع از آرمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی مهم دانست و افزود: مردم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون همواره پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم از رشد بالای سیاسی برخوردارند، افزود: حضور در صحنه‌های دفاع از انقلاب نشان دهنده رشد بصیرت سیاسی مردم است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در حال حاضر به درخت تنومندی تبدیل شده است، افزود: بصیرت مردم و پشت سر ولایت بودن از دلایل اصلی موفقیت نظام در عرصه‌های مختلف است.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان و دانش‌آموزان گفت: باید نسبت به مواضع رهبری حساس بود و این مواضع را پیگیری کرد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه باید بیانات مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد، افزود: بیانات رهبری چراغ راه ملت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در دوران دفاع مقدس و در ۳۴ سال گذشته به خوبی اطلاعت‌پذیری خود را از ولایت نشان داده‌اند، افزود: خواص، نخبگان و اندیشمندان باید در این زمینه پیشگام باشند.

این مسئول با بیان اینکه نباید جلوتر یا عقب‌تر از رهبری گام برداشت، افزود: باید پشت سر ولایت و گوش به فرمان ولی بود.

انتهای پیام/منبع:فارس

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=6795

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.