• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
8

سه نکته ایی که مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) بایستی رعایت کنند!

  • کد خبر : 6664
  • 15 آبان 1392 - 12:50
سه نکته ایی که مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) بایستی رعایت کنند!

در حرم سید الکریم علیه السلام گفت و گوی داشتیم با استاد سازگار نظر استاد را جویا شدیم در رابطه با آنچه مادحین و ذاکرین بایستی در ایام ماه محرم و صفر رعایت کنند و یا انجام دهند. با نزدیک شدن به ایام حزن و اندوه آل الله علیهم السلام، در حرم سید الکریم علیه […]

در حرم سید الکریم علیه السلام گفت و گوی داشتیم با استاد سازگار نظر استاد را جویا شدیم در رابطه با آنچه مادحین و ذاکرین بایستی در ایام ماه محرم و صفر رعایت کنند و یا انجام دهند.

با نزدیک شدن به ایام حزن و اندوه آل الله علیهم السلام، در حرم سید الکریم علیه السلام گفت و گوی داشتیم با استاد سازگار هر چند کوتاه ولیکن پر محتوا.

نظر استاد را جویا شدیم در رابطه با آنچه مادحین و ذاکرین اباعبدالله علیه السلام بایستی در ایام ماه محرم و صفر رعایت کنند و یا انجام دهند.

این پیر غلام اهل بیت علیهم السلام سخنان خود را اینگونه آغاز نمود

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام خدمت تمام ذاکرین و مادحین آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام

یکی دو جمله را خدمتتون عرض می کنم در ارتباط با مسائلی که ذاکرین و مادحین آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام بایستی در این ایام رعایت کنند

استاد سازگار، اولین نکته را جلب نظر خدای متعال در زمان مداحی خواند و گفت: اول اینکه آنچه را که می خواهید بروی منبر بگویید، ببینید رضای خدا در آن است یا نه! اگر رضای خدا بود بگویید، در غیر این صورت از گفتنش خودداری کنید

نکته دومی که استاد مطرح کرد، خواندن مقاتل و روضه های مستند و متقن بود. وی گفت: دوم نکته که لازم می دانم مطرح کنم، این است، انشاالله با مطالعه و با دیدن روایات روضه خوانی کنیم. ایشان با تاکید بر نخواندن روضه هایی که مستند نیستند، گفت: روضه های دهن به دهن نخوانیم. حتما روضه هایی بخوانید که در موردشان مطالعه کرده اید و سند آنرا دیده اید تا خداوند به شما اجر دهد.

و در پایان این گفت و گوی کوتاه، این شاعر و استاد مسلم مداحی گفت: در پایان از تمام ذاکرین محترم خاصه جوانان این درخواست را دارم، مردم را پشت سر امام حسین علیه السلام ببینید نه اباعبدالله علیه السلام را پشت سر مردم!

منبع:وارث

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=6664

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.