• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
7

مادر شهید یوسف گم‌گشته‌اش را در کهف‌الشهدا پیدا کرد

  • کد خبر : 6266
  • 09 آبان 1392 - 7:44
مادر شهید یوسف گم‌گشته‌اش را در کهف‌الشهدا پیدا کرد

با حضور سردار پاسدار سیدمحمد باقرزاده، خانواده شهید مجید ابوطالبی در محل کهف‌الشهدا شهید خود را شناسایی کرد.سردار پاسدار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین خانواده شهید مجید ابوطالبی در محل کهف‌الشهدا شهید خود را شناسایی کرد. سردار باقرزاده گفت: هیچ کس نمی‌داند در چه سرزمینی دفن می‌شود این حوادث برای ما تذکر و یادآوری است […]

با حضور سردار پاسدار سیدمحمد باقرزاده، خانواده شهید مجید ابوطالبی در محل کهف‌الشهدا شهید خود را شناسایی کرد.سردار پاسدار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین خانواده شهید مجید ابوطالبی در محل کهف‌الشهدا شهید خود را شناسایی کرد.

سردار باقرزاده گفت: هیچ کس نمی‌داند در چه سرزمینی دفن می‌شود این حوادث برای ما تذکر و یادآوری است که عالم جایگاه شعور است و هیچ چیز در عالم بی‌حساب و کتاب نیست و این حکمت خداست که عالمی غیر از این عالم وجود داشته باشد.

 وی ادامه داد: اینکه شهیدی بعد از سال‌ها به خواب مادر خود بیاید و نشانه محل دفن خود را بدهد، یکی از معجزاتی است و روزگار این گوشزد را به مردم می‌دهد که در زندگی غفلت نکنند.

 سردار باقرزاده به روز دفن این شهدا اشاره و بیان کرد: این شهدا در سال ۸۶ پیدا شدند و تصمیم گرفته شد که در زمینی پایین‌تر از این کهف‌الشهدا در ولنجک به خاک سپرده شوند. اما با توجه به تمام آمادگی‌ها و پیش‌بینی‌هایی که انجام شده و رعایت موارد قانونی، متاسفانه عده‌ای طلبکار نظام و شهدا با این پروژه مخالفت کردند این مسئله باعث شد که ما دو روز قبل از آوردن شهدا مکان دفن را جابه‌جا کنیم و شهدا را به این مکان (کهف‌الشهدا) بیاوریم.

 فرمانده کمیته جستجوی مفقودین افزود: قبل از اینکه بتوانیم مکان کهف‌الشهدا را پیدا کنیم، در قرآن نیز به آیه‌ای برخورد کردیم که می‌فرماید: “بگو کشتی نجات در کوه آرام گرفت” همانطور که پیامبر نیز می‌فرمایند: “ان‌الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه”.

 فرمانده کمیته جستجوی مفقودین اظهار داشت: ما مخلص‌تر از شهدا در این زمانه نداریم چراکه به واسطه شهدا است که فتنه‌ها دفع می‌شود.

باقرزاده ادامه داد: در زمان تشیع جنازه این شهیدان بزرگوار در جمعیت به یکی از بانوان برخورد کردم که گفته بود خوابی را دیده که سال گذشته پسر شهیدش را در همین زمین به خاک سپرده و با امام زمان(عج) نیز مواجه شده است.

 وی با بیان یکی از اشعار حافظ گفت: همانطور که حافظ نیز گفته یوسف گم گشته باز آید به کنعان غم نخورد هدایت این شهید به کهف‌الشهدا نیز مثال بارز این شعر است تا این خانواده بتواند شهید خود را پیدا کند.

 فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ادامه داد: جایگاه شهید بسیار بالا است و کارکرد مومن پناهگاهی برای تمامی مسلمانان است.

شایان ذکر است، انجام آزمایشات ژنتیکی نشان داد که این شهید گمنام همان فرزند خانواده ابوطالبی است.

 انتهای پیام/منبع:فارس

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=6266

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.