• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
9

نرخ اشتغال مبنای حرکت برای توسعه زنجان است

  • کد خبر : 6120
  • 06 آبان 1392 - 23:15
نرخ اشتغال مبنای حرکت برای توسعه زنجان است

استاندار زنجان با اشاره به اینکه نرخ اشتغال مبنای حرکت برای برنامه ریزی جهت توسعه استان است، گفت: باید در استان اشتغال به خوبی ترسیم شود .جمشید انصاری ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان، در خصوص آمارهای عملکردی استان افزود: محاسبات اجمالی به روش‌های مختلف نشان می‌دهد عملکردهای ارائه شده به واقع اتفاق نیفتاده […]

استاندار زنجان با اشاره به اینکه نرخ اشتغال مبنای حرکت برای برنامه ریزی جهت توسعه استان است، گفت: باید در استان اشتغال به خوبی ترسیم شود .جمشید انصاری ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان، در خصوص آمارهای عملکردی استان افزود: محاسبات اجمالی به روش‌های مختلف نشان می‌دهد عملکردهای ارائه شده به واقع اتفاق نیفتاده و جلسات کارگروه هم اتلاف وقت بوده است .وی اظهار داشت: در راستای ارائه آمار درست بایدیک بازنگری در این عملکردها و آمارهایی که باید به صورت صادقانه به مردم ارائه شود مورد توجه مدیران دستگاههای اجرایی ذیربط قرار گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه وضعیت بودجه امسال بسیار دشوار است گفت: امید اینکه بشود در شرایط کنونی گشایش بیشتری در بخش اشتغال ایجاد کرد وجود ندارد، می توان از سال آینده کارهای جدی در این زمینه انجام داد .

انصاری تاکید کرد: در این راستا باید سیاست ها در زمینه اشتغال دگرگون شود تا بتوان در این حوزه گام‌های موثرتری نسبت به گذشته برداشت.

وی با مقایسه نرخ بیکاری استان زنجان در سه سال گذشته گفت: نرخ بیکاری سال ۸۵ به میزان ۹,۴ درصد درسال۹۰ به میزان ۸,۴ درصد و سال گذشته ۱۱,۴ درصد بوده است بنابراین نرخ بیکاری استان زنجان از سال ۸۵ تا ۹۱ افزایش یافته است.

استاندار زنجان گفت: همین امر باعث شده که زنجان استان مهاجرفرست بوده و بخش عمده‌ای از نیروی کار از استان خارج می‌شود در واقع نرخ بیکاری استان زنجان نسبت به نرخ کشوری مطلوب نیست چرا که ما بیکاران خود را به سایر استان‌ها صادر می‌کنیم و اگر قرار باشد نیروی کار مهاجر به سایر استان‌ها را نیز در آمار خود بیاوریم به مراتب نرخ بیکاری در استان نسبت به کشوری رقم بالاتری نشان خواهد داد.

انصاری یاد آور شد: متاسفانه نیروی انسانی آذری زبان در استانهای گرگان، خوزستان مشغول به کار می شوند و باید مسافت زیادی را طی کنند تا بتوانند امرار معاش کنند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه رشد جمعیتی استان زنجان نیز پایین تر از نرخ رشد جمعیت کشور است گفت: بنابراین اینکه ادعا می شود نرخ بیکاری در استان کاهش یافته صحیح نیست.

انصاری در ادامه افزود: با تکیه بر آمار ذهنی و تخیلی نمی توانیم سرمایه گذاری در استان را شاهد باشیم و برای اینکه بتوانیم مبنایی برای سرمایه‌گذاری در حوزه اشتغال داشته باشیم باید آمار دقیقی در این خصوص ارائه دهیم و این در حالی است که آمارهای ارائه شده در این زمینه صحت ندارد و دوران آماردهی به سر آمده و بطور قطع چنین آماری درست نیست و باید اصلاح شود چرا که مردم باید آمار دقیق دریافت کنند.

وی فرصت‌های شغلی ایجاد شده در بخش معدن را بسیار پایین دانست و گفت: بخش معدن ارزش افزوده بالایی دارد اما به دلیل نیاز به سرمایه‌گذاری زیاد آن‌طور که باید مورد توجه نبوده است به همین خاطر باید تفکر استان در حوزه اشتغال عوض شده و اولویت اصلی برای ایجاد اشتغال را حوزه خدمات قرار داده و بخش صنعت و معدن در اولویت بعدی است.

منبع:مهر

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=6120

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.